upplåsning..

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

hallå! jag har precis köpt en iphone 3G som har versionen 4.0.2, och många säger att det inte går att låsa upp den, den är låst till Telia men vill använda Tele2. ifall man kan låsa upp den kan ni hjälpa mig med de ?

de va en guide där man ska nedgradera till 4.0.1, jag har laddat ner allt som behövs och de står att man ska trycka på SHIFT och återställ, jag gör de fast de kommer ingen fil som jag kan välja i den mappen som jag har laddat ner.. varför kommer de ingen fil som jag kan välja o börja återställa?

tacksam för hjälp!

6295gl
    Member
    Post count: 220

Oavsett om du kan välja någon fil eller inte kommer du inte att lyckas eftersom du inte har SHSH sparat går det inte. (Om jag har fattat det rätt.)

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619
    muffins
    Member
    Post count: 1906

@antee 79602 wrote:

hallå! jag har precis köpt en iphone 3G som har versionen 4.0.2, och många säger att det inte går att låsa upp den, den är låst till Telia men vill använda Tele2. ifall man kan låsa upp den kan ni hjälpa mig med de ?

de va en guide där man ska nedgradera till 4.0.1, jag har laddat ner allt som behövs och de står att man ska trycka på SHIFT och återställ, jag gör de fast de kommer ingen fil som jag kan välja i den mappen som jag har laddat ner.. varför kommer de ingen fil som jag kan välja o börja återställa?

tacksam för hjälp!

Laddade du ner filen med internet explorer? Isf har du fått en *.zip-fil.
    Du ska få en *.ipsw-fil. Därför det inte syns när du ska leta efter den.
    Ladda ner med annan webbläsare så du får ner filen i rätt format.

@6295gl 79603 wrote:

Oavsett om du kan välja någon fil eller inte kommer du inte att lyckas eftersom du inte har SHSH sparat går det inte. (Om jag har fattat det rätt.)

Fel. Gällande iPhone 3G så kan man nedgradera utan SHSH-filer då iPhone 3G inte är beroende av dessa filer: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia

RooZeN
    Member
    Post count: 54

om du har jailbreakat den är det bara att gå in på cydia->sources->edit->add så skriver du “repo666.ultrasn0w.com och intsallerar den så är det klart och du kan använda villket kor du vill!

antee
    Member
    Post count: 6

det funkade nu tack men nu efter jag har valt filen så kommer de en ruta där de står:
    Iphone enheten”iphone” kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (3194)

vad ska jag göra nu då?

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@antee 79648 wrote:

det funkade nu tack men nu efter jag har valt filen så kommer de en ruta där de står:
    Iphone enheten”iphone” kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (3194)

vad ska jag göra nu då?

Många som har nergraderat iOS4 till 3.x.x har fått error 3194. Error 3194 är en error code som kommer upp när man försöker att återställa till iOS 3.1.3 från iOS 4.
    Lots user who were downgrade iOS 4 to 3.1.3 have been facing a iPhone Restore Error Code 3194 which occurs when users try to restore to iOS 3.1.3 firmware from iOS4. Error 3194 kan man undvika genom att ha en sparad SHSH från tidigare firmwares.

Rätta mig gärna om jag har fel?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@iash 79650 wrote:

Många som har nergraderat iOS4 till 3.x.x har fått error 3194. Error 3194 är en error code som kommer upp när man försöker att återställa till iOS 3.1.3 från iOS 4.
    Lots user who were downgrade iOS 4 to 3.1.3 have been facing a iPhone Restore Error Code 3194 which occurs when users try to restore to iOS 3.1.3 firmware from iOS4. Error 3194 kan man undvika genom att ha en sparad SHSH från tidigare firmwares.

Rätta mig gärna om jag har fel?

Helt korrekt!
    För att slå huvudet på spiken, Error 3194 = Signeringsproblem av ipsw-fil.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.