Upplåsning av 3GS 3.1.3 till 4.XXX

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Upplåsning av 3GS 3.1.3 till 4.XXX

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Har en fråga avseende hur man låser upp samt jailbreakar en Iphone 3GS med 3.1.3. Firmware 05.12.01. Jag har en upplåst TELIA Iphone 3GS och använder ett TELE2/Comviq abonemang idag. Jag vill nu uppdatera den till något av 4.0 eller högre version. Vilken är lättast att uppdatera och låsa upp?

Jag har läst mycket i forumen men verkar inte hitta något svar på just denna upplåsning och jailbreakning med firmware 05.12.01. Någon som kan hjälpa mig med detta så vore jag ytterst tacksam!!!

PS. Behöver man ett TELIA kort inlagt i Iphonen när man gör detta eller är det ok med mitt TELE2/comviq simkort?

STORT tack för all hjälp som kan ges!!
    /Trogen Iphone användare! 😎

TheDivineOne
    Member
    Post count: 2

Nån måste veta om detta går?

zliten
    Member
    Post count: 1

Kör själv med Iphone 4. Men hittade en guide som jag tror kan hjälpa dig.

Länkar till den.

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/10948-%5Bguide%5D-3gs-4-2-1-med-06-15-00-fast-i-recovery-mode.html

Ända frågetecknet är att du har en äldre firmware. I guiden står det att man ska ha ” 06.15.00 ” ? Någon annan kan nog svara på om det påverkar på något sätt.

Lycka till..

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

@thedivineone 89110 wrote:

Har en fråga avseende hur man låser upp samt jailbreakar en Iphone 3GS med 3.1.3. Firmware 05.12.01. Jag har en upplåst TELIA Iphone 3GS och använder ett TELE2/Comviq abonemang idag. Jag vill nu uppdatera den till något av 4.0 eller högre version. Vilken är lättast att uppdatera och låsa upp?

Jag har läst mycket i forumen men verkar inte hitta något svar på just denna upplåsning och jailbreakning med firmware 05.12.01. Någon som kan hjälpa mig med detta så vore jag ytterst tacksam!!!

PS. Behöver man ett TELIA kort inlagt i Iphonen när man gör detta eller är det ok med mitt TELE2/comviq simkort?

STORT tack för all hjälp som kan ges!!
    /Trogen Iphone användare! 😎

Tja jag Jailbreaka och Låste upp min 3gs som va på 3.1.3 till 4.2.1, och baseband som du har, Använd dig av sn0wbreeze 2.2 och iReb ifall det inte funkar läa in fimwaren i iphonen. och sen när det är gjort så går du in i cydia och lägger till repo http://repo666.ultrasn0w.com/ sen tankar ner ultrasn0w så e den upplåst därefter.
    alla kort funkar när man ska jailbreaka så de spelar ingen roll.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.