Upplåsning fungerar Ej!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Upplåsning fungerar Ej!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Tjenare!

Jag har ett problem med min iphone. Den vill inte låsa upp sig.
    Jag har varit på Telia och låst upp min iphone. Deras system säger att det är “sucess” och det skickas iväg information till Apple för upplåsning. Detta har jag gjort tre gånger nu ..

Detta tycks ej fungera då jag senare försöker uppdatera telefonen med ett simkort från en annan operatör och hela den där biten.

Vart kan saker och ting fela?
    Kan man på något sätt komma i kontakt med Apple och se ifall information kommit fram för upplåsning och så att de skickar den uppdateringen som måste in i telefonen`?

Vore fint om nån hade nån aning! =)

// martin

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Har du synkat den med iTunes? Det är genom en synk upplåsningen från Apple kommer ner till din enhet.

Om allt är ok skall det komma upp en ruta vid synk som säger att det är upplåst.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@tacen 88934 wrote:

Tjenare!

Jag har ett problem med min iphone. Den vill inte låsa upp sig.
    Jag har varit på Telia och låst upp min iphone. Deras system säger att det är “sucess” och det skickas iväg information till Apple för upplåsning. Detta har jag gjort tre gånger nu ..

Detta tycks ej fungera då jag senare försöker uppdatera telefonen med ett simkort från en annan operatör och hela den där biten.

Vart kan saker och ting fela?
    Kan man på något sätt komma i kontakt med Apple och se ifall information kommit fram för upplåsning och så att de skickar den uppdateringen som måste in i telefonen`?

Vore fint om nån hade nån aning! =)

// martin

Jag var iväg igår vid 10.30 och låste upp min iPhone hos Telia och testade att synca den med iTunes för att se om den blivit upplåst men då kom det inget meddelande att den blev olåst.
    Då hittade jag ett inlägg på en annan sida att om man stoppar in ett annat sim som ej är Telia eller Halebop så kontaktar det iTunes servern och blir upplåst direkt.
    Jag stoppade då i ett 3 kort och synckade med iTunes och vips så var den upplåst 🙂
    SKa du få upp det meddelandet med ditt Telia/Halebop sim så får du nog återställa din iPhone så låses den upp.
    Lycka till.

tacen
    Member

Vet ej hur mycket ni läste av det jag skrev ..

Men, självklart synkar jag med itunes .. finns inte så många andra sätt att utföra grejen på annars liksom. Sen är det ju helt underförstått att man måste ha in ett kort från annan operatör .. detta skrev jag även att jag gör!

Mitt problem är att jag testat detta 3 gånger och upprepar då ännu en gång (med tanke på att ingen verkar läsa) ..

1. Jag har annat simkort i telefon från en annan operatör än vad telefonen är låst till.
    2. Jag uppdaterar självklart via itunes.
    3. Jag har skickat efter upplåsning tre gånger utan resultat.
    4. Kan man kontakta apple för information om varför IMEI-numret inte tycks registreras?

Så, åter till problemet .. nån som har koll?

MrCabelguy
    Member

@tacen 88986 wrote:

Vet ej hur mycket ni läste av det jag skrev ..

Men, självklart synkar jag med itunes .. finns inte så många andra sätt att utföra grejen på annars liksom. Sen är det ju helt underförstått att man måste ha in ett kort från annan operatör .. detta skrev jag även att jag gör!

Mitt problem är att jag testat detta 3 gånger och upprepar då ännu en gång (med tanke på att ingen verkar läsa) ..

1. Jag har annat simkort i telefon från en annan operatör än vad telefonen är låst till.
    2. Jag uppdaterar självklart via itunes.
    3. Jag har skickat efter upplåsning tre gånger utan resultat.
    4. Kan man kontakta apple för information om varför IMEI-numret inte tycks registreras?

Så, åter till problemet .. nån som har koll?

Jag ber om ursäkt att jag inte läst allt,jag bara skummade igenom och var så glad att det fungerade direkt för mig.
    Vad säger Telia om problemet?
    Kolla på denna sida så kan du kontakta Apple:
    Apple – Kontakta Apple

tacen
    Member

@mrcabelguy 88988 wrote:

Jag ber om ursäkt att jag inte läst allt,jag bara skummade igenom och var så glad att det fungerade direkt för mig.
    Vad säger Telia om problemet?
    Kolla på denna sida så kan du kontakta Apple:
    Apple – Kontakta Apple

Apple’s support är typ tokigt dålig då det enbart är telefonsvarare och självservice i stort sätt.

Min kontaktperson på telia tycker oxå detta är sjukt egendomligt =D

MrCabelguy
    Member

@tacen 88990 wrote:

Apple’s support är typ tokigt dålig då det enbart är telefonsvarare och självservice i stort sätt.

Min kontaktperson på telia tycker oxå detta är sjukt egendomligt =D

Vafan trodde Apple hade bra support.
    Jag har iofs aldrig talat med dem.
    Du har väll tagit återställ iPhone i iTunes med?

tacen
    Member

@mrcabelguy 88994 wrote:

Vafan trodde Apple hade bra support.
    Jag har iofs aldrig talat med dem.
    Du har väll tagit återställ iPhone i iTunes med?

jag tror mig ha testat allt och lite till faktiskt! =D

MrCabelguy
    Member

@tacen 88995 wrote:

jag tror mig ha testat allt och lite till faktiskt! =D

Jag har inga mer tips men håller tummarna för dig att du lyckas.
    Jag har haft ett antal olika iPhones som jag har låst upp och det har alltid fungerat bra.

tacen
    Member

@mrcabelguy 88996 wrote:

Jag har inga mer tips men håller tummarna för dig att du lyckas.
    Jag har haft ett antal olika iPhones som jag har låst upp och det har alltid fungerat bra.

Det skumma är att det har funkat tidigare på andra här med.
    Har även polare som aldrig haft några problem. Dom har även haft telia och andra operatörer. Så, det är nått skumt med just detta IMEI-numret och ivägskicket mot apple .. sjukt skumt!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.