Upplåsning utan att jailbreaka?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Upplåsning utan att jailbreaka?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Jag har precis beställt en Iphone 3GS hos Halebop med delbetalning på 12 månader.
    Problemet är att jag ska åka till Kina i en månad under julen och kommer då använda en kinesisk operatör. Undrar om någon vet hur man låser upp mobilen utan att jailbreaka vilket jag vill undvika!
    Eller hur låser man upp säkrast utan att sabba mobilen?

Tack på förhand!!:)

M

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Jb kommer inte att sabba din telefon på nåt sätt.
    Och jb är ända sättet för dig att använda kinesisk operatör i din telefon

muffins
    Member
    Post count: 1906

Det går inte att låsa upp telefonen du köpt från halebop på annat vis än att jailbreaka och låsa upp den.

Om du hade haft en 3GS som var inköpt för 12 månader sedan så hade du kunna låsa upp den hos halebop.

Hade du köpt den kontant hos 3, så hade du direkt vid köptillfället kunnat betala 350 kronor till 3 för en upplåsning.

Ditt alternativ är enbart jailbreaka och sedan låsa upp, om du nu prompt måste ha telefonen upplåst.

Självfallet beror det på vilken iOS version du har på telefonen, om en jailbreak/upplåsning är möjligt eller ej.

moad
    Member

Ok, jag har aldrig gjort något sådant här förut..
    Vad rekomenderas som enklast?
    Och jag kommer förmodligen uppgradera till 4.02, går det med jb då?
    Eller är det värt att gå till en butik som tar betalt för att låsa upp?
    😉

matssoderstrom
    Member
    Post count: 42

Uppgradera INTE till 4.0.2 Det finns ingen fördel med att göra det. Du kan inte JB:a efter att du uppgraderat till 4.0.2

Enda skillnaden mellan 4.0.1 och 4.0.2 är att PDF-hålet är tilltäppt. Telefonen blir varken snabbare eller bättre.

Du kan fixa pdf-buggen med en JB:ad telefon.

moad
    Member

ok, som det ser ut som nu kan man endast uppgradera till 4.02 via apple?
    Så jag måste jb:a för att kunna uppdatera till 4.01?

matssoderstrom
    Member
    Post count: 42

Om du beställt den nyligen från Halebop så är det troligtvis 4.0.1 installerat på den när du får den med posten.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.