Upplåsningskod från 3

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Upplåsningskod från 3

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 201

Shellooo !!

För ca 1 månad sen slutade mitt JB funka, då den som så många andras fastnat i geohot bilden.
    Jag var tvungen att uppdatera den och då låste den sig till 3, så då beställde jag en opperatörsupplösning av 3.
    De sa att de skulle ta ca. 3-4 veckor och att jag skulle få en “upplåsningskod” som jag knappar
    in i telefonen.

När jag nu ringde till dom så sa dom att Apple skickar upplåsningsuppgifterna till en via iTunes.
    Så de bad mig att återställa telefonen och sedan skulle det bara fungera av sig självt.

Har återställt den 2ggr, bytt SIM-kort till annan opperatör, kopplat ut och in och inget funkar.
    Har läst i andra forum och vissa behövde återställa och andra inte, men för de tog det max 5 dagar
    och inte 4 veckor, och deras telefoner fungerar perfekt.

Har jag gjort något fel ? Någon annan som provat med opperattörsupplåsning och hur gjorde ni ?

Mvh

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@bmode 61205 wrote:

Shellooo !!

För ca 1 månad sen slutade mitt JB funka, då den som så många andras fastnat i geohot bilden.
    Jag var tvungen att uppdatera den och då låste den sig till 3, så då beställde jag en opperatörsupplösning av 3.
    De sa att de skulle ta ca. 3-4 veckor och att jag skulle få en “upplåsningskod” som jag knappar
    in i telefonen.

När jag nu ringde till dom så sa dom att Apple skickar upplåsningsuppgifterna till en via iTunes.
    Så de bad mig att återställa telefonen och sedan skulle det bara fungera av sig självt.

Har återställt den 2ggr, bytt SIM-kort till annan opperatör, kopplat ut och in och inget funkar.
    Har läst i andra forum och vissa behövde återställa och andra inte, men för de tog det max 5 dagar
    och inte 4 veckor, och deras telefoner fungerar perfekt.

Har jag gjort något fel ? Någon annan som provat med opperattörsupplåsning och hur gjorde ni ?

Mvh

Konstigt att det inte fungerar.
    Jag låste upp en 3G hos Telia och efter några dagar så kom det upp i iTunes när jag synckade”Grattis din iPhone är upplåst”Fast det står på engelska.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

bmode, om det inte hänt ngt vid varken återställning eller synkning (brukar ta 3-11 dagar via Tre och det räcker med en synk) så kontakta Tre’s kundtjänst och be dem verifiera att ordern verkligen gått igenom. Får du ett JA första gången så ring igen och verifiera…

Du får det automatiskt via iTunes, samtidigt får du hem ett brev som beskriver vilket typ av avtal du precis ingått.

Bmode
    Member

@freebo 61211 wrote:

bmode, om det inte hänt ngt vid varken återställning eller synkning (brukar ta 3-11 dagar via Tre och det räcker med en synk) så kontakta Tre’s kundtjänst och be dem verifiera att ordern verkligen gått igenom. Får du ett JA första gången så ring igen och verifiera…

Du får det automatiskt via iTunes, samtidigt får du hem ett brev som beskriver vilket typ av avtal du precis ingått.

ok 🙂 !
    saken är den att dom inte ser att någon upplåsningsorder är lagd och det jag HATAR med
    alla kundservice är att de säger olika, ringde 2ggr för 2 veckor sen då hade de ingen order,
    så ringde jag förra veckan och då hade det tydligen skickats ut ett brev till mig förra onsdagen.
    Nu när jag ringde idag så hade de plötsligt inga uppgifter alls men bad mig istället göra den här
    iTunes grejen… ?! fattar inget men ska ringa imorgon igen och se om jag inte får lite
    klarhet i det hela… avvaktar med besked !

Bmode
    Member

nu är det löst, iphonen låstes upp idag 🙂 !!
    tog bara 7veckor men nu är jag nöjd…
    problemet låg i att butiken såg att telefonen inte hade varit bunden till 3 i mer än
    12måndader och därför kunde inte butiken skicka en upplåsningsförfrågan.
    Men när jag ringde kundtjänst så kollade dom inte det utan beställde en direkt :laugh:

[IMG]https://dl-web.dropbox.com/get/Photos/Untitled-1.jpg?w=dff2b5c1[/IMG]
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.