Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Upplåsningskod från 3
-
AuthorPosts
-
Shellooo !!
För ca 1 månad sen slutade mitt JB funka, då den som så många andras fastnat i geohot bilden.
Jag var tvungen att uppdatera den och då låste den sig till 3, så då beställde jag en opperatörsupplösning av 3.
De sa att de skulle ta ca. 3-4 veckor och att jag skulle få en “upplåsningskod” som jag knappar
in i telefonen.När jag nu ringde till dom så sa dom att Apple skickar upplåsningsuppgifterna till en via iTunes.
Så de bad mig att återställa telefonen och sedan skulle det bara fungera av sig självt.Har återställt den 2ggr, bytt SIM-kort till annan opperatör, kopplat ut och in och inget funkar.
Har läst i andra forum och vissa behövde återställa och andra inte, men för de tog det max 5 dagar
och inte 4 veckor, och deras telefoner fungerar perfekt.Har jag gjort något fel ? Någon annan som provat med opperattörsupplåsning och hur gjorde ni ?
Mvh
@bmode 61205 wrote:
Shellooo !!
För ca 1 månad sen slutade mitt JB funka, då den som så många andras fastnat i geohot bilden.
Jag var tvungen att uppdatera den och då låste den sig till 3, så då beställde jag en opperatörsupplösning av 3.
De sa att de skulle ta ca. 3-4 veckor och att jag skulle få en “upplåsningskod” som jag knappar
in i telefonen.När jag nu ringde till dom så sa dom att Apple skickar upplåsningsuppgifterna till en via iTunes.
Så de bad mig att återställa telefonen och sedan skulle det bara fungera av sig självt.Har återställt den 2ggr, bytt SIM-kort till annan opperatör, kopplat ut och in och inget funkar.
Har läst i andra forum och vissa behövde återställa och andra inte, men för de tog det max 5 dagar
och inte 4 veckor, och deras telefoner fungerar perfekt.Har jag gjort något fel ? Någon annan som provat med opperattörsupplåsning och hur gjorde ni ?
Mvh
Konstigt att det inte fungerar.
Jag låste upp en 3G hos Telia och efter några dagar så kom det upp i iTunes när jag synckade”Grattis din iPhone är upplåst”Fast det står på engelska.bmode, om det inte hänt ngt vid varken återställning eller synkning (brukar ta 3-11 dagar via Tre och det räcker med en synk) så kontakta Tre’s kundtjänst och be dem verifiera att ordern verkligen gått igenom. Får du ett JA första gången så ring igen och verifiera…
Du får det automatiskt via iTunes, samtidigt får du hem ett brev som beskriver vilket typ av avtal du precis ingått.
@freebo 61211 wrote:
bmode, om det inte hänt ngt vid varken återställning eller synkning (brukar ta 3-11 dagar via Tre och det räcker med en synk) så kontakta Tre’s kundtjänst och be dem verifiera att ordern verkligen gått igenom. Får du ett JA första gången så ring igen och verifiera…
Du får det automatiskt via iTunes, samtidigt får du hem ett brev som beskriver vilket typ av avtal du precis ingått.
ok 🙂 !
saken är den att dom inte ser att någon upplåsningsorder är lagd och det jag HATAR med
alla kundservice är att de säger olika, ringde 2ggr för 2 veckor sen då hade de ingen order,
så ringde jag förra veckan och då hade det tydligen skickats ut ett brev till mig förra onsdagen.
Nu när jag ringde idag så hade de plötsligt inga uppgifter alls men bad mig istället göra den här
iTunes grejen… ?! fattar inget men ska ringa imorgon igen och se om jag inte får lite
klarhet i det hela… avvaktar med besked !nu är det löst, iphonen låstes upp idag 🙂 !!
tog bara 7veckor men nu är jag nöjd…
problemet låg i att butiken såg att telefonen inte hade varit bunden till 3 i mer än
12måndader och därför kunde inte butiken skicka en upplåsningsförfrågan.
Men när jag ringde kundtjänst så kollade dom inte det utan beställde en direkt :laugh:[IMG]https://dl-web.dropbox.com/get/Photos/Untitled-1.jpg?w=dff2b5c1[/IMG] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.