Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Upplåst 05.12.01 med ultrasn0w problem.
-
AuthorPosts
-
Hej, låste upp brorsans iphone som hade 3.1.3 05.12.01. Upplåsningen gick fint men sedan funkar inte ngt simkort alls. Det står först ingen service sedan dyker TELIA eller S COMVIQ upp men ingen Signal alls (IIII) de bredvid TELIA.
vad beror det på?
@gonyx 68631 wrote:
Hej, låste upp brorsans iphone som hade 3.1.3 05.12.01. Upplåsningen gick fint men sedan funkar inte ngt simkort alls. Det står först ingen service sedan dyker TELIA eller S COMVIQ upp men ingen Signal alls (IIII) de bredvid TELIA.
vad beror det på?
Jag fick mitt att funka, jag installerade Ultrasno0w 0.93 via Cydia och starta om telefonen, sen satte jag in Comviq i den ( Min var låst till Telia ) då stog det “No Service” men jag vänta utan att göra nått i ca 3-5min sen ploppade det upp automatiskt 🙂
switcha mellan flygplansläge och vanligt. Det brukar jag göra när jag får no service. täckningen kommer 99% av fallen tillbaks direkt.
problemet är när ja stoppar in 3 kort, så får jag full signal, men man kan fortfarande inte ringa. Är rädd över att den är Satellit spärrad. Kan man kolla sånt?
Vaaa så man kan låsa upp iphonen med den gamla ultrasn0w som funkade til 3.1.2??? För jag har hört att om man låser upp mobilen med den så fasnar iphonen vid äpplet
ultrasn0w är uppdaterad till 0.93. Alla basebands från 04.26.08 och uppåt!!
@habbohotel 68637 wrote:
Vaaa så man kan låsa upp iphonen med den gamla ultrasn0w som funkade til 3.1.2??? För jag har hört att om man låser upp mobilen med den så fasnar iphonen vid äpplet
gå in i Cydia och uppdatera Ultasn0w till 0.93 så kommer du kunna låsa upp Basband : 04.26.08 , 05.11.07 , 05.12.01 & 05.13.04
Vad kan felet vara?
problemet är när ja stoppar in 3 kort, så får jag full signal, men man kan fortfarande inte ringa. Är rädd över att den är Satellit spärrad. Kan man kolla sånt?
@gonyx 68643 wrote:
Vad kan felet vara?
vad händer när du försöker ringa? ( står det nått ) låter nått speciellt?
förklara så bra du kan för att kunna få den hjälp du behöver.@something 68640 wrote:
gå in i Cydia och uppdatera Ultasn0w till 0.93 så kommer du kunna låsa upp Basband : 04.26.08 , 05.11.07 , 05.12.01 & 05.13.04
tack jaaaa
@something 68648 wrote:
vad händer när du försöker ringa? ( står det nått ) låter nått speciellt?
förklara så bra du kan för att kunna få den hjälp du behöver.Det avslutas på direkten
bilder:
@gonyx 68656 wrote:
Det avslutas på direkten
bilder:
Hmmz , Det är möjligtvis inte bara dålig täckning där ni bor? ^^
tänkte ju 3 har ju inte den bästa täckningen, ett tips är ju att prova
med en annan opratör o se om du får samma problem ( Då menar jag självklart att ni inte ska testa kortet som telefonen var låst till )@something 68658 wrote:
Hmmz , Det är möjligtvis inte bara dålig täckning där ni bor? ^^
tänkte ju 3 har ju inte den bästa täckningen, ett tips är ju att prova
med en annan opratör o se om du får samma problem ( Då menar jag självklart att ni inte ska testa kortet som telefonen var låst till )nej då det är bra täckning. Har en annan iphone här utan problem!
Men har testat med tele2 kort med o de funkar ej. samma fel, kan den vara satellit spärrad?:(:confused:okej:/ hjälper det kanske att uppdatera till 4.0 sen låsa upp igen?
@gonyx 68666 wrote:
okej:/ hjälper det kanske att uppdatera till 4.0 sen låsa upp igen?
beror på vad det är för telefon han har, 3G eller 3GS?
har du bara testat att avinstallera Ultrasn0w och installerat det igen?
kan ju vara så enkelt bara att den kan ha missat en fil under installationen
och då funkar det ju självklart inte.Jag körde ultrasnow och när jag lägger in comviq så funkar de fasst det står Telia?????
@habbohotel 68710 wrote:
Jag körde ultrasnow och när jag lägger in comviq så funkar de fasst det står Telia?????
Telia och comviq kör samma 3G nät men det finns att ladda ner operatörs inställningar här på forumet sök efter Tele 2 ipcc
@mrcabelguy 68713 wrote:
Telia och comviq kör samma 3G nät men det finns att ladda ner operatörs inställningar här på forumet sök efter Tele 2 ipcc
oki tackar
jag har själv problemet att itunes vägrar acceptera mitt simkort. Den är jailbreaked och upplåst. När jag sätter i mitt comviq säger den att jag ska synca med itunes med sen går det inte längre, säger att kortet inte är giltigt typ.
men jag kunde ta emot samtal konstigt nog :S någon som vet hur man haxxar itunes så man kan komma in i mobilen??@jwa 68825 wrote:
jag har själv problemet att itunes vägrar acceptera mitt simkort. Den är jailbreaked och upplåst. När jag sätter i mitt comviq säger den att jag ska synca med itunes med sen går det inte längre, säger att kortet inte är giltigt typ.
men jag kunde ta emot samtal konstigt nog :S någon som vet hur man haxxar itunes så man kan komma in i mobilen??Har samma problem med en iphone. Dock inte kommit till någon lösning än. Någon som vet vad feler är? Har låst upp 2 st innan som varit låsta till telia men denna är låst till 3.
@jwa 68825 wrote:
men jag kunde ta emot samtal konstigt nog :S någon som vet hur man haxxar itunes så man kan komma in i mobilen??Har du löst det ännu eller?
Jag har ett exakt likadant problem just nu med en annan telefon.
@fredda-79 68903 wrote:
Har samma problem med en iphone. Dock inte kommit till någon lösning än. Någon som vet vad feler är? Har låst upp 2 st innan som varit låsta till telia men denna är låst till 3.
har du löst den ännu?
haade samma problem som dig…problemet va att signal eller mottagningen va fucked upp så skicka in den på lagning o fick en helt ny..
jag testa med alla möjliga kort..
jag har inte löst de än. Orkar inte mer idag.
åååh suck mitt jävla sega internet… -_-
I vilket fall. Jag har kollat runt en hel del, och vad jag förstår det som så måste han ha “hacktivation” för att lösa itunes-problemet. Jag kan ha fel dock, men jag antar det är det. Jag kika runt och såg att det gick att få med readsn0w. försökte att bara tanka hacktivation men verkade inte gå. Jag klanta mig och försökte lägga in readsn0w efter jag använt spirit XD så ifånen vart ägd som fan.
till slut lyckades jag återställa den, men med ios 4.0. SUCK.
nu sitter man i skiten igen XDHar samma problem.. Jailbrekat med Spirit och upplåst med ultrasn0w. Tidigare låst till 3. Sätter in ett comviq, till att börja med står det ingen signal, efter nån minut står det “S Comviq” men ingen mottagning har man. Nån som kan hjälpa till här??
Tack på förhand!
Har samma problem.
Telefonen är Jailbreakad och upplåst via ultrasn0w.
Funkar med tre, telia och telenor. Men när jag sätter in tele2 så står det ogiltigt sim
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.