Upplåst 3-telefon + Tele2?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Upplåst 3-telefon + Tele2?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Efter mycket kliande i huvudet angående min 3gs, som är upplåst av o2 och inte fungerar med Tele2 (dock med Telia, 3 och Telenor som jag testat), ställer jag nu frågan om era erfarenheter gällande “operatörsupplåsta” telefoner från andra tillverkare.

Hur är det tex med telefonerna och upplåsningarna från 3? Är det någon som har någon erfarenhet med dessa och Tele2? Eller kanske andra operatörer??

Alla tips och idéer mottages… 🙂
    Kanske någon som vill byta en fungerande Tele2-iPhone mot en 3-Telia-Telenor? 😉

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Min som är köpt från tre och upplåst av dem funkar som det ska. Det är dock iOS4 som muppat upp telen lite men annars är allt fint

NoClue
    Member

@h3nr11k 70184 wrote:

Min som är köpt från tre och upplåst av dem funkar som det ska. Det är dock iOS4 som muppat upp telen lite men annars är allt fint

Det låter ju onekligen intressant… Har du haft den länge?

Är det telefonen i sig som muppar sig, eller är det tele2??

Jag har funderat lite över sim-korten också. Tele2’s simkort ser ju annorlunda ut än de andra jag har provat. Finns det olika varianter, eller är det sak samma? (Man kan ju inte sluta hoppas.. 🙂 )

The_net
    Member
    Post count: 43

Jag har en 3Gs från tre som de låste upp när jag köpte den. Och har sen dess kört tele2 smärtfritt. Inga som helst problem för mig.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@noclue 70193 wrote:

Det låter ju onekligen intressant… Har du haft den länge?

Är det telefonen i sig som muppar sig, eller är det tele2??

Jag har funderat lite över sim-korten också. Tele2’s simkort ser ju annorlunda ut än de andra jag har provat. Finns det olika varianter, eller är det sak samma? (Man kan ju inte sluta hoppas.. 🙂 )

Har haft den sedan början av September.

Det är telen. Sedan 4.0 så har jag behövt skriva in APN å MMS samt har det irriterande “vidarekoppling aktiverad” kommit tillbaka. Det funkade smärtfritt med 3.1, 3.1.2 samt 3.1.3 i och med jag hade IPCC installerat. Men med 4.0 försvann denna funktion.. Det finns gamla Sim som bara är för GSM nätet.. Prova med att få ett nytt eller så..

NoClue
    Member

Hur är det för er med “Telia-upplåsta” iPhones och Tele2? Telenor + Tele2? 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vem som låst upp dem eller vem de en gång i tiden varit låste till verkar spela mindre roll, iaf om vi tittar på vilka som haft problem – det är spritt över alla men den gemensamma nämnaren är Tele2

Faktum är att telefon #1 inte verkar bete sig likadant med Tele2 som telefon #2 med exakt samma konfiguration. I blame the Sheep

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.