Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Upplåst 3G & Telenor – tappar mobilnätet
-
AuthorPosts
-
Har en 3G upplåst med YellowsnOw. Funkar bra för det mesta men ibland tappar den mobilnätet och det är svårt att få igång. Det som verkar funka är att ta i/ur sim-kortet och ange APN igen – lite opraktiskt.
Någon som har samma erfarenhet och möjligen lösning på problemet?
@olliver 24851 wrote:
Har en 3G upplåst med YellowsnOw. Funkar bra för det mesta men ibland tappar den mobilnätet och det är svårt att få igång. Det som verkar funka är att ta i/ur sim-kortet och ange APN igen – lite opraktiskt.
Någon som har samma erfarenhet och möjligen lösning på problemet?
Vilken version av yellowsn0w har du?
YellowsnOw 0.9.7, den senaste såvitt jag förstår
Jag kan förlora mottagningen ibland, kan vara att det rent generellt är dålig mottagning där jag befinner mig, men när jag väl kommer ut så kan det också vara svårt att få tillbaka mottagningen. Det är dock 10-20 sek.
Kör också Telenor och har märkt att när jag måste starta om phonen så hittar den bara Telenor 3G aldrig Sweden (3 och Telenors gemensamma).
Lösningen är att klicka på operatör i inställningar och välja just “sweden” manuellt. Direkt när kontakt skett byter jag tillbaka till “auto” och sen byter den mellan dessa problemfritt tills phonen varit på för länge (jag stänger aldrig av den). Då får man stänga av och direkt på alternativt gå in i flygplansläge och tillbaka (beroende på om hela phonen hängt sig eller bara telefondelen).
Funkar för mig i alla fall, inget stort problem då det bara händer typ 1 ggn i veckan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.