Upplåst med rebel-sim

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 117

Har en fråga, kan man köra Tre´s simkort i en iPhone som är upplåst med rebel-sim?

Pear
    Member
    Post count: 322

du kan köra vilken operatör som helst med rebel-sim. fast de funkar itne så bra med fw 2.2.1 men med 2.2 å neråtfunkar degrymt!

JokerM
    Member

@pear 26498 wrote:

fast de funkar itne så bra med fw 2.2.1 men med 2.2 å neråtfunkar degrymt!

vad är det för problem då?

JokerM
    Member

Kollade runt lite på forumet och hittade detta:

Annars.. kan man ju lika gärna delbetala telefonen. Typ min polare köpte telefonen med max 25.. han avbetalar telefonen för 200kr/mån och 49kr går till abonemanget under 24 månader, totallt asså 249kr/mån.

Den totala summan blir 5976kr under 2 år. Han låste upp den och ringer med comviq. Fast han har kvar telia abonemanget… säger att det är det billigaste delbetalningen han kan göra… utan några kredit avgifter osv . Så 249kr/mån låter inte så mycket som att lägga undan 6000kr pang direkt.

För telia bryr väl sig inte om man ringer eller inte.. sålänge de får sin abonemangskostnad betalld så blir de glada .

Och jag som inte är så tätt så är detta något väldigt bra för mig. Tänkte faktiskt springa iväg till Telia imorgon och göra detta.
    Nu undrar jag bara, kan man låsa upp den då och köra den med Tre?
    Något mer jag ska tänka på?
    Tacksam för snabba svar…

carpe
    Member
    Post count: 904

@jokerm 26519 wrote:

Kollade runt lite på forumet och hittade detta:

Annars.. kan man ju lika gärna delbetala telefonen. Typ min polare köpte telefonen med max 25.. han avbetalar telefonen för 200kr/mån och 49kr går till abonemanget under 24 månader, totallt asså 249kr/mån.

Den totala summan blir 5976kr under 2 år. Han låste upp den och ringer med comviq. Fast han har kvar telia abonemanget… säger att det är det billigaste delbetalningen han kan göra… utan några kredit avgifter osv . Så 249kr/mån låter inte så mycket som att lägga undan 6000kr pang direkt.

För telia bryr väl sig inte om man ringer eller inte.. sålänge de får sin abonemangskostnad betalld så blir de glada .

Och jag som inte är så tätt så är detta något väldigt bra för mig. Tänkte faktiskt springa iväg till Telia imorgon och göra detta.
    Nu undrar jag bara, kan man låsa upp den då och köra den med Tre?
    Något mer jag ska tänka på?
    Tacksam för snabba svar…

Ja…såvida du inte får en telefon med 2.2.1/02.30.03….verkar vara en ren chansning att handla hos Telia idag..

JokerM
    Member

@carpe 26520 wrote:

Ja…såvida du inte får en telefon med 2.2.1/02.30.03….verkar vara en ren chansning att handla hos Telia idag..

Fan, alltid problem hehe.
    Hur kan man vara säker om man handlar hos Telia?
    Detta sätt om man inte är så rik är ju väldigt bra?
    Men om man får den versionen, kan man inget göra då eller?

carpe
    Member

@jokerm 26521 wrote:

Fan, alltid problem hehe.
    Hur kan man vara säker om man handlar hos Telia?
    Detta sätt om man inte är så rik är ju väldigt bra?
    Men om man får den versionen, kan man inget göra då eller?

Jag körde det sättet, körde på ett 299kr/mån abb. fick telen på köpet, lyckades tigga till mig 16gb VIT dessutom.

Men om du får den senaste versionen så får du tyvärr köra på det Telia.abb. du köpte telen med

JokerM
    Member

@carpe 26523 wrote:

Men om du får den senaste versionen så får du tyvärr köra på det Telia.abb. du köpte telen med

Det är ju det jag inte vill, utan köra med mitt Tre abbonemang…

steffe
    Member
    Post count: 2452

Köp en begagnad telefon som inte är uppdaterad.

generuss
    Member
    Post count: 285

Idag säljs telia telefonerna med med 2.2.1.

spjonky
    Member
    Post count: 138

Köpte min iphone för typ 2 veckor sen och då fick jag 2.2 men pga att iphonen sålt som smör så kommer där många leveranser och dom som kommer nu är antagligen 2.2.1 men ring och fråga annars

JokerM
    Member

@spjonky 26551 wrote:

men pga att iphonen sålt som smör så kommer där många leveranser och dom som kommer nu är antagligen 2.2.1 men ring och fråga annars

Är det inte väl uppenbart om man ringer o frågar om just den grejen?

generuss
    Member
    Post count: 285

Jag fick en för en vecka sen därifrån, 2.2.1 i den, och får en ny på fredag, får väl se vad det blir det.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@jokerm 26554 wrote:

Är det inte väl uppenbart om man ringer o frågar om just den grejen?

Man kan ju låtsas ringa av en annan orsak och sen baka in frågan så är det inte lika misstänkt 😉

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@mekke 26577 wrote:

Man kan ju låtsas ringa av en annan orsak och sen baka in frågan så är det inte lika misstänkt 😉

Då kommer frågan hur man uttalar Firmware 🙂 Föörmwääre eller ? rädd att göra bort mig när jag säger det ordet 😛 haha

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@thian 26582 wrote:

Då kommer frågan hur man uttalar Firmware 🙂 Föörmwääre eller ? rädd att göra bort mig när jag säger det ordet 😛 haha

Hmm… Tänk… “föörmuäer”, så borde det bli rätt 🙂

carpe
    Member

Eller förmwhere…

Pear
    Member
    Post count: 322

eller så har dem inte en blekaste aning. Fick min när 2.2 var senaste, å ja frågade såklart ere senaste firmware i telefonen å han sa ” ja de ska det väl vara…” … fick 2.1. å flickan fick 2.0 i sin, å den fick hon en månad senare än mig. Så dem på Telia i min butik har inte den blekaste så hoppas inte på för mycket när du ringer 😉

Förövrigt ska ju Telenor börja sälja iPhone också om du kanske kan byta ditt tre mot telenor om du inte vill ha Telia ^^

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.