upplåst "tre" iphone – inget internet?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone upplåst "tre" iphone – inget internet?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

tjena har skaffat en iPhone nu äntligen, vi fick den ifrån tre men vi har precis bytt operatör nu, så vi lämnade in den hos mumien som låste upp den och allt funkar underbart – förutom internet. 😮

Wi-fi är inga problem med utan det är det “vanliga” nätet som inte riktigt vill. jag har fått en APN- adress av operatören, men det finns ju för sjutton ingen stans att fylla i den?? någon som har en lösning på detta? :confused:

muffins
    Member
    Post count: 1906

Tråkigt att höra att du lämnat in telefonen till det stället för att få den upplåst.
    De tar ju betalt för att låsa upp telefonen, med program som är helt gratis och återfinns på nätet.

Du kan alltså inte navigera dig till: Inställningar>allmänt>nätverk>mobilt datanätverk ?

bazze0
    Member

jo, jag har förstått att det var en sådan grej man kunnat göra hemma, men men, sånt är livet.

ehum, där finns inget mobilt datanätverk…det som finns är följande:

mobildata av/på
    data-roaming av/på
    internetdelning
    VPN
    Wi-Fi

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Försök att gå in i
    Inställningar > Allmänt > Återställ > Återställ nätverksinställningar

bazze0
    Member

@iPhoneReservdelar.se 75300 wrote:

Försök att gå in i
    Inställningar > Allmänt > Återställ > Återställ nätverksinställningar

Japp det har jag testat och då hoppade själva nätet faktiskt igång. MEN jag måste komma åt apn inställningarna osv för att kunna använda internet ifrån operatören.

Det verkar ju som att det är tre som har gjort något så att man inte ska kunna ändra på detta?! men det måste ju ändå finnas en lösning…

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

Inställningar>allmänt>nätverk>mobilt datanätverk finns även när jag byter till mitt comviq på min 3gs från 3.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Du har inte APN inställnigar för att dit kort stöds av telefonen, och de finns lagrade ihop med andra inställningar för 3. Med andra ord du har rätt inställningar för data / MMS

bazze0
    Member

@iPhoneReservdelar.se 75497 wrote:

Du har inte APN inställnigar för att dit kort stöds av telefonen, och de finns lagrade ihop med andra inställningar för 3. Med andra ord du har rätt inställningar för data / MMS

okej, först och främst ett stort tack till er som tar er tid att försöka hjälpa en nybörjare som mig :P.

Men grejen är den att vi använder qall som operatör (är till för mindre företag) och jag lade på tjänsten fritt internet här i dagarna och då fick jag endast en APN adress som jag skulle fylla i, tror dem körde via telia och därför var man tvungen att lägga till det manuellt??…det är därför jag måste in i dessa inställningar.

som ni säkert förstår så uppskattas alla försök att hjälpa mig.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Kan vara så att telefonen tror att det är telia kort i och i och med att inställningar till telia finns i telefonen så visas inte funktionen.

bazze0
    Member

@iPhoneReservdelar.se 75558 wrote:

Kan vara så att telefonen tror att det är telia kort i och i och med att inställningar till telia finns i telefonen så visas inte funktionen.

okej, vad krångligt…aja jag får väl nöja mig med att använda wifi om ingen kommer på nåt 🙁

iPhoneReservdelar.se
    Member

det fanns nåt som hette fake APN googla det kan fungera

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.