Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Uppstart av 3GS tar ca 50 sekunder!
-
AuthorPosts
-
Tja
Som ni kan se så tar min uppstart riktigt lång tid. Den är Jailbreakad med senaste Blackra1n RC3.
Någon som vet om detta kan bero på JBn?
Mvh
30 sekunder här.
Restore via DFU och sätt upp som ny…. do it! =)
come on..så jäkla jobbigt är det väl inte att vänta 50sek! 😛
(sorry att jag inte kan hjälpa till..)
För mig tar det 2-3min och jag har 3G
@nimren 47288 wrote:
Tja
Som ni kan se så tar min uppstart riktigt lång tid. Den är Jailbreakad med senaste Blackra1n RC3.
Någon som vet om detta kan bero på JBn?
Mvh
Det beror på jb:n.
Det är ju x antal rader kod som skall skjutas igång när telefonen bootar upp för att “lura” telefonen.
Återställer du telefonen och inte jailbreakar så kommer du märka att det tar kortare tid för telen att boota upp.Så kort och gott på din fråga: Ja det beror på jailbreak.
@muffins 47315 wrote:
Det beror på jb:n.
Det är ju x antal rader kod som skall skjutas igång när telefonen bootar upp för att “lura” telefonen.
Återställer du telefonen och inte jailbreakar så kommer du märka att det tar kortare tid för telen att boota upp.Så kort och gott på din fråga: Ja det beror på jailbreak.
X=max en handfull, visserligen skall de injiceras ett par ggr men jag tror 50 sekunder även beror på alla fina MobileSubstrate’s OP har installerade
Tack för svaren. Det är bara att låta bli att starta om den 🙂
@freebo 47316 wrote:
X=max en handfull, visserligen skall de injiceras ett par ggr men jag tror 50 sekunder även beror på alla fina MobileSubstrate’s OP har installerade
Du har så rätt så!
Använde mig av x då jag inte har någon bättre koll på hur mycket kod det är som ska hoppa runt.Själv för mig tar det upp emot 1 ½ minut innan telen startas, och det var innan jag ens hade hunnit installera något på luren efter jailbreaken.
Men som tur är så jar min lur en fin uptime på 38 dagar nu, så jag startar inte om för ofta 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.