Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Utan abonnemang?
-
AuthorPosts
-
Enligt Telenors sida så kan man köpa Iphone 3GS 32 GB UTAN abonnemang för 7800:-
Kan detta verkligen stämma? Jag var övertygad om att man inte skulle kunna köpa 3GS utan abonnemang nämligen.
man kan köpa på telia 16 gör 5800 och 32GB för 6800kr…1000kr billigare än telenor dock är även den låst till telia
@berne88 39818 wrote:
man kan köpa på telia 16 gör 5800 och 32GB för 6800kr…1000kr billigare än telenor dock är även den låst till telia
Va!? Är du säker på det? Har kollat på telias hemsida men har dock inte hittat något om att man kan köpa utan abonnemang?
EDIT: Var tvungen att kolla ännu en gång om man kan köpa det men jag hittar inget. 🙁 Har dock sett på The Phone House Att där kan man köpa telia och tre låsta iphones och det står pris utan abonnemang osv och det finns en “köp” knap för utan abonnemang men om man kollar lite längre ner så står det “Går endast att köpa tillsammans med abonnemang från Telia, ej endast telefon.”
EDIT2: Hm.. Nu blir jag ännu mer fundersam. Hoppas det finns någon som kan förklara detta för mig? Det går ju lägga till en i kundvagnen och fortsätta oså utan abonnemang? Så det verkar ju som att det går att köpa fast det står på sidan att man inte kan köpa utan telia abonnemang? Ni kan ju själva kolla här och se om ni fattar ngt mer än jag? 😛 Apple iPhone 3G S, Vit 32 GB (Telialåst) – Apple – Mobiltelefoner
EDIT3: Är anledningen till att man inte kan beställa 3GS med kontantkort hos telia att den inte finns på lager? Jag läste nämligen precis detta: “Alla modeller som finns i lager går att köpa som kontantkortstelefoner låsta till Telia. Pris för en 32 GB iPhone 3GS är 6 895 kr, 16 GB iPhone 3GS kostar 5 895 kr” Så om jag fattar det rätt ska går det endast att beställa med kontantkort när de finns på lager?
Ja det är lite det jag blev fundersam över med.
Vill kunna använda comviq i min lur, så därför är jag ute efter en som är utan abonnemang.
Men även om den är operatörslåst så kan man väl låsa upp den ganska enkelt eller? Är inte det det som kallas för jailbreak? (Ursäkta min okunskap osv, men jag var med om en allvarlig bilolycka för en vecka sedan, så jag är fortfarande väldigt snurrig.)
Jailbreak är inte så att du låser upp telefonen, eller telefonen låses upp för andra parts program (sånna som apple inte har godkänt.) Och när du jailbreakar telefonen så får du med ett program som heter cydia, och i cydia kan du tanka massor med olik “Andra parts app.” Bland annat så kan du ladda ner en sak i cydia som heter ultrasn0w. Och det är det som gör att telefonen blir upplåst för alla operatörer. Men somsagt allra först åste du jailbreaka telefonen. Och det gör du med ett program till datorn som heter redsn0w. Här har du en guide: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
(Rätta mig om jag har fel på något av det ovanstående.)
@matt3 39851 wrote:
Jailbreak är inte så att du låser upp telefonen, eller telefonen låses upp för andra parts program (sånna som apple inte har godkänt.) Och när du jailbreakar telefonen så får du med ett program som heter cydia, och i cydia kan du tanka massor med olik “Andra parts app.” Bland annat så kan du ladda ner en sak i cydia som heter ultrasn0w. Och det är det som gör att telefonen blir upplåst för alla operatörer. Men somsagt allra först åste du jailbreaka telefonen. Och det gör du med ett program till datorn som heter redsn0w. Här har du en guide: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
(Rätta mig om jag har fel på något av det ovanstående.)
Jaha ok då förstår jag lite bättre, och skulle något skita sig, så är det bara att återställa iphone?
Får man då lägga in alla telefonnummer igen och allt?
PS: Beställde en utan abonnemang från TRE innan idag, hoppas det är lätt och smidigt att Jailbreaka och låsa upp den bara 🙂
Samt att det inte tar alltför många dagar innan man får den 🙂Var inne på en TRE butik igår, fick chansen att testa den nya Iphone 3GS 16Gb, med tanke på att jag ens aldrig har hållit i en Iphone förut, så var jag väldigt överraskad över hur lätt den mobilen kändes, asså, allt var lätt, smidigt och flöt på. Vilken pryl!
Dock fick jag höra att jag får vänta ca 3 veckor innan min 32Gb kommer, det är lite tråkigt men men.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.