Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Utan täckning igen, med RebelSim!
-
AuthorPosts
-
Köpte precis ett rebelsim från chip’n’play i Göteborg till iPhone 3g med version 2.2.1 och baseband 02.30.03. Den har fungerat bra i säkert ungefär en månad nu. Men satt här på tåget ner till Karlskrona idag och täckningen dog under sina ställen på vägen i skogen. Men inget mer en så. Sen helt plötsligt tappade den täckningen helt och nu står det “Låst SIM”.
Använder Telia och vet inte alls vad som kan ha hänt.
Någon idé?
@sandrasvensson 35062 wrote:
Köpte precis ett rebelsim från chip’n’play i Göteborg till iPhone 3g med version 2.2.1 och baseband 02.30.03. Den har fungerat bra i säkert ungefär en månad nu. Men satt här på tåget ner till Karlskrona idag och täckningen dog under sina ställen på vägen i skogen. Men inget mer en så. Sen helt plötsligt tappade den täckningen helt och nu står det “Låst SIM”.
Använder Telia och vet inte alls vad som kan ha hänt.
Någon idé?
Varför ett Rebelsim om du har Telia? Du har väl köpt telefonen på telia? Då funkar ju telefonen med Telia också.
Nopp, jag har importerat den från US för över något år sedan nu…
Det roliga är att först säger den “inget SIM installerat” sen direkt efter säger den “Sim låst” då skriver jag min pin-kod, och sen börjar den på nytt “inget sim installerat” – “sim låst” och håller på så…
Sådana är fakesim`s tyvärr, rena chansningen.
fast det har ju fungerat fint i någon månad, finns det inget annat att göra då? återställa? jailbreaka?
Jailbreaka och invänta Ultrasn0w, så slipper du ditt rebelsim
finns det så jag kan jailbreaka med version 2.2.1 och bb 02.30.03 ännu då?
Det är alltid gått att jailbreaka 02.30.03….Och tänkt på att jailbreak är INTE att låsa upp.
Nej, jag vill bara att den ska fungera -> gå att ringa med. vet du någon guide?
Kör in 3,0 då ultrasn0w har släppts. Men just nu får du nog ha den som en iPod, såvida den inte hoppar igång efter att ha sätt på/stängt av flightmode ett par gånger.
Testa detta:
1. Stäng av Wi-Fi
2. Stäng av Aktivera 3G (Off)
3. Stäng av Data-Roaming (Off)
4. Ta ur släden, stoppa i SIM+Rebelsim
5. Stoppa i släden i telefonen.
6. Först visas No service, efter 5 sek visas S COMVIQ, efter 5-10 sek visas No sim, vänta upp till 30 sek så kommer S COMVIQ tillbaka och täckningen höjs gradvis under 30-60 sek.
7. Gå in och slå på Wi-Fi, Aktivera 3G (ON), Aktivera Data-Roaming (ON). Nu tänds datasymbolen.
8. Testa ringa samtal.Man kan få starta om telefonen (Flygplansläge)ett par ggr innan det funkar.
Eller starta om hela telefonen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.