utbytesenhet?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone utbytesenhet?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej!

När jag haft min iphone bara i en vecka, fick jag lov att lämna in den pga. att det stod inget sim, på displayen..
    Nu har jag varit in på anovos hemsida, företaget som reparerar trasiga iphones (eller vad dom nu gör) ser om felet omfattar garantin eller ej..

På servicestatusen står det att ersättningsenhet är beställd.. Någon av er som vet vad ersättningsenhet innebär? Det jag har kunnat läsa mig till är att det är någon annans gamla reparerade iphone och inte min egen pga att det tar så lång tid då endast apple får öppna och laga iphones.. Stämmer detta? Har de rätt att göra så? iphonen ha ju ändå garanti på ett år.. Då borde man väl ändå få sin egen iphone reparerad eller en helt ny? Någon som vet vilka rättigheter man har angående detta?

Mycket tacksam för svar!

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Jag skulle tro du får en ny.
    När jag lämnade in en 3G på Telia för ett år sedan för pixel fel så fick jag en helt ny iPhone.
    Likadant har det varit för en kompis som hade en vit som hade spruckit i bakskalet den reparerades ej utan han fick en sprillans ny.

spjonky
    Member
    Post count: 138

Du kommer få en liten brun kartong och i den kommer där ligga en väl inpackad iPhone till dig, endast själva iPhonen 🙂

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Tror du får en utbytes iPhone precis som Thian skrev i någon post här på forumet. Skall lämna in min med nu för den somna helt och den har inte vaknat på en vecka nu annars brukar ju iPhonen ha ett eget liv känns de som.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.