Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Utveckling med jailbreak
-
AuthorPosts
-
Någon snäll själ som vet hur det går till att vara med i developer program trots att man sitter på tele2 och yellowsn0w?
Man måste tydligen uppdatera programvaran till något slags utvecklingsläge?
Blir det problem att lägga upp programmen på app store sedan?
Alltså du vill utveckla iPhone program?
Du måste först ha en mac, för programvaran finns bara till mac.
Sen kan du gå till Become a Registered iPhone Developer – Step 1 och registrera och ladda hem sdk:n gratis.
Lär dig Objective C.
Sen kan du registrera dig som officiell utvecklare, kostar 99 dollar per år tror jag.
Sen kan du skicka in dina program.
När du är officiell utvecklare får du tillgång till en iPhone simulator till Mac OSX.
@snook 25670 wrote:
Alltså du vill utveckla iPhone program?
Du måste först ha en mac, för programvaran finns bara till mac.
Sen kan du gå till Become a Registered iPhone Developer – Step 1 och registrera och ladda hem sdk:n gratis.
Lär dig Objective C.
Sen kan du registrera dig som officiell utvecklare, kostar 99 dollar per år tror jag.
Sen kan du skicka in dina program.
När du är officiell utvecklare får du tillgång till en iPhone simulator till Mac OSX.
Tack för svaret, men det var inte det svaret jag var ute efter :). Jag har som sagt en jailbreakad telefon, jag har en utvecklarlicens, jag har en väldans massa certifikat och nu vill apple att jag ska uppdatera min telefon till något slags utvecklarläge med hjälp av organizer i Xcode. Det är inte riktigt vad jag vill eftersom jag kör yellowsn0w.
Någon som vet hur man utvecklar program med en jailbreakad telefon för att sedan kompilera och ladda upp filerna med provisioning ok?
@eriperk 25671 wrote:
Tack för svaret, men det var inte det svaret jag var ute efter :). Jag har som sagt en jailbreakad telefon, jag har en utvecklarlicens, jag har en väldans massa certifikat och nu vill apple att jag ska uppdatera min telefon till något slags utvecklarläge med hjälp av organizer i Xcode. Det är inte riktigt vad jag vill eftersom jag kör yellowsn0w.
Någon som vet hur man utvecklar program med en jailbreakad telefon för att sedan kompilera och ladda upp filerna med provisioning ok?
Vad jag vet så måste man inte uppdatera till det där utvecklarläget, du kan väl köra med simulatorn?
@eriperk 25671 wrote:
Oh sorry :rolleyes:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.