Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Väckarklocka?
-
AuthorPosts
-
Finns någon typ av väckarklocka i iPhonen som fungerar? Även fast mobilen är avslagen d.v.s att den börjar ringa en viss tid fast den är avstängd?
Finns ju “Påminnelse”, men där måste mobilen vara påslagen hela tiden…
@ljummenmjölk 3928 wrote:
Finns någon typ av väckarklocka i iPhonen som fungerar? Även fast mobilen är avslagen d.v.s att den börjar ringa en viss tid fast den är avstängd?
Finns ju “Påminnelse”, men där måste mobilen vara påslagen hela tiden…
Gå in på Klocka (Clock) och välj Alarm.
Där har du en väckarklocka..hmm på min finns bara världsklocka, påminelse, tidtagarur och timer ubder klockmenyn
Misstänker att Alarm och Påminnelse är samma sak men på olika språk 😉
@cmts 3931 wrote:
Gå in på Klocka (Clock) och välj Alarm.
Där har du en väckarklocka..Det där med att läsa inlägg som man svarar på är inte din grej eller? Han undrar ju om det finns ett larm som funkar även om telefonen är avstängd.
Jag måste säga att även jag undrar det…
På franska finns alternativen horologe, alarme, chronomètre och minuterie, bara så ni vet… 😉
Ja .. det undrar jag me.. . är det inte fler som vill kunna stänga av sin iphone på natten och ändå kunna bli väckt av den?!?
Ja .. det undrar jag me.. . är det inte fler som vill kunna stänga av sin iphone på natten och ändå kunna bli väckt av den?!?
@bad_baboon 16013 wrote:
Finns ingen sådan funktion och det lär nog aldrig komma heller. Pga att alla funktion och system stängs av när man stänger av iphone och för att lägga in en sån funktion så måste de konstruera om hårdvaran på iphonen.
Personligen tycker jag inte att det är så viktig, om man inte vill bli störd på kvällen så kan man alltid ha iphonen på ljudlös eller flygplans läge. Iphone drar ju nästan ingen batteri alls i standby läge så det kvittar.
Ps: Hade räckt med en tråd om detta..
@bad_baboon 16013 wrote:
Finns ingen sådan funktion och det lär nog aldrig komma heller. Pga att alla funktion och system stängs av när man stänger av iphone och för att lägga in en sån funktion så måste de konstruera om hårdvaran på iphonen.
Personligen tycker jag inte att det är så viktig, om man inte vill bli störd på kvällen så kan man alltid ha iphonen på ljudlös eller flygplans läge. Iphone drar ju nästan ingen batteri alls i standby läge så det kvittar.
@bad_baboon 16013 wrote:
Angående väckarklockan (eller påminnelse).
Finns det någon bra väckarklocka som är svår att stänga av. Jag skulle vilja ha en där man måste gå in i någon meny eller likanade för att stänga av alarmet. (Med orginal klockan räcker det med att dra fingret över skärmen så stängs den av.)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.