Vad är egentligen 3g?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vad är egentligen 3g?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Ser att ni hålelr på o kalgar på att Iphonsen inte har 3g stöd men att det kommer i dom nya. Men vad är egentligen 3g?

sen undrar jag också nu nör ja ska köpa ett nytt kontantkort till min iphone som ja får snart ska det vara ett 3g kort eller 2g kort?

Sebastian
    Member
    Post count: 34

@cv! 2413 wrote:

Ser att ni hålelr på o kalgar på att Iphonsen inte har 3g stöd men att det kommer i dom nya. Men vad är egentligen 3g?

sen undrar jag också nu nör ja ska köpa ett nytt kontantkort till min iphone som ja får snart ska det vara ett 3g kort eller 2g kort?

3G – High-Speed Downlink Packet Access. Höghastigets internet för mobila datorer (det har mobilera idag blivit. Mini datorer)
    Du kan ladda ner uppemot 5-7mibt/s.

EDGE – snabbare och upgraderad version av dagens GPRS som max kan ladda ner 400kbit/s om jag inte minns fel.

Kortfattat så betyder det att mobilerna kommer att ha en ny antenn som vilket medför snabbare internet.

Du kommer inte att behöva byta ditt simkort. Varför? SIMkort har ingenting med 3G att göra.

Jag kommer att uppdatera det här inlägget imorgon eftersom att jag är trött och jag vill förklara lite mer ingående.

Du behöver inte oroa dig.

CV
    Member
    Post count: 12

SAebastian tack för informationen, men du missförstod mig på en del.

Asså kolla till min nya iphone så väljer jag att köpa ett helt nytt kontantkort, då när jag pratade med tele 2 så undrade dom om jag ville ha ett 3g eller 2g kort :S

haren
    Member
    Post count: 200

@cv! 2433 wrote:

SAebastian tack för informationen, men du missförstod mig på en del.

Asså kolla till min nya iphone så väljer jag att köpa ett helt nytt kontantkort, då när jag pratade med tele 2 så undrade dom om jag ville ha ett 3g eller 2g kort :S

Jag tog ett 2g kort. Men det ska inte spela någon roll, 3G kortet är bakåtkompatibelt.

// h

jumpcut
    Member
    Post count: 201

Det är alltid bra att ta ett 3G-kort, om inte annat så kan man ju använda sitt kort i renodlade UMTS(3G)-telefoner om man skulle behöva det…

Att välja ett 2G-kort i dag är att jämföra med att köpa en tjock-TV för tre-fyra år sedan.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.