Vad ar SSH

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 34

kanske ar lite ute och cyklar men vet ej vad SSH e for natt??

jolinjom
    Member
    Post count: 818

SSH är att du kan komma åt systemfilerna…

jolinjom
    Member

jolinjom
    Member

jolinjom
    Member

jolinjom
    Member

Kristedt
    Member
    Post count: 97
    Kristedt
    Member
    Mekke
    Member
    Post count: 2271

Egentligen så är SSH “Secure SHell”, och betyder att man kan komma åt en annan sak (dator, iPhone, iPod och sånt) via en terminal (även kallad kommando-tolk) 🙂

Men nuförtiden finns program (WinSCP, CyberDuck) för att använda samma teknik fast med ett GUI (Graphics User Interface = Fönster med knappar och innehåll ;)). Så nu har det mer blivit ett uttryck för att hacka sig in i en iPhones systemfiler via ett program som WinSCP eller CyberDuck (det har också blivit ett uttryck för att komma åt filerna via program som går via USB (Total Commander, DiskAid osv.)), vilket det egentligen inte är…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Egentligen så är SSH “Secure SHell”, och betyder att man kan komma åt en annan sak (dator, iPhone, iPod och sånt) via en terminal (även kallad kommando-tolk) 🙂

Men nuförtiden finns program (WinSCP, CyberDuck) för att använda samma teknik fast med ett GUI (Graphics User Interface = Fönster med knappar och innehåll ;)). Så nu har det mer blivit ett uttryck för att hacka sig in i en iPhones systemfiler via ett program som WinSCP eller CyberDuck (det har också blivit ett uttryck för att komma åt filerna via program som går via USB (Total Commander, DiskAid osv.)), vilket det egentligen inte är…

utalker
    Member
    Post count: 403

Om du planerar att göra något i systemfilerna så rekommenderar jag dig att använda Diskaid. Ett mycket lättanvänt och smidigt program.

utalker
    Member
    Post count: 403

Om du planerar att göra något i systemfilerna så rekommenderar jag dig att använda Diskaid. Ett mycket lättanvänt och smidigt program.

Kristedt
    Member

@utalker 21866 wrote:

Håller med. Men kom ihåg att du inte kan ändra permission i diskaid.

Kristedt
    Member

@utalker 21866 wrote:

Håller med. Men kom ihåg att du inte kan ändra permission i diskaid.

Jimmy84
    Member
    Post count: 3

hejsan ja får inte rätt på win scp den vill inte hitta min mobil va ska man göra??

Jimmy84
    Member
    Post count: 3

hejsan ja får inte rätt på win scp den vill inte hitta min mobil va ska man göra??

Appelphone
    Member
    Post count: 594

plugga in den? nää ja bara skojar me dig 😛 iTunes hittar den? Hittar du den som en kamera i “Den här datorn” ?

Appelphone
    Member
    Post count: 594

plugga in den? nää ja bara skojar me dig 😛 iTunes hittar den? Hittar du den som en kamera i “Den här datorn” ?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.