Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Vad betyder jailbreak ??
-
AuthorPosts
-
Ursäkta om jag verkar något korkad nu, men vadf f*n betyder jailbreak? Att man kan använda annat simkort än det den är låst till eller?
Och varför äör alla så hypade på att den skall vara just jailbreaked?
Jag har nyss införskaffat mig en 32GB 3,1 ver från Telenor. Vilket tydligen suger då den inte går att jailbreaka.
Tacksam för hjälp in i iphone världen, har nog lite att lära känner jag 😮
saker du kan göra med jailbreak
– installera program som apple inte godkänt
– använda teman (vilket inte går annars)
– via jailbreak så får du tillgång till ett program som låser upp din iphone (fall du är på FW 3.0.1 och ner)varför alla är så hypade över jailbreak.
ja.. läs det jag skrev ovan.helt enkelt, fall du jailbreakar din iphone så blir den helt din ( slipper du installera saker som bara apple godkänner)
samt någon får rätta mig om jag har fel, visst går det att jailbreaka sin iphone 3.1 fall man har en mac?
Som pongo skriver. Med en jailbreakad telefon får du bestämma vad du vill gör med din telefon. Själv har jag några “måste” program:
iBlacklist. Låter dig bestämma vem/vilka som får ringa dig och när.
Backgrounder. Möjlighet att köra program i bakgrunden typ, webbradio, Spotify, mm.
Lock Calender. kalenderöversikt på din Lock screen.
Illumine Theme. Snyggt tema.
SBSettings. Ändra inställningar snabbt och enkelt.Hej! hur jag går tillväga för att skaffa jailbreakad hoppas att det inte låter korkad
Det beror på vilken modell och mjukvara du har.
Hmm…
Okej, nu fattar jag lite bättre. Då förstår jag varför man vill ha jailbreak. Då skall jag försöka hitta en lösning här på forumet till min 3GS 32GB 3,1 ver.Förresten, var hittar man sedan dessa program som inte Aplle godkänt? Det kan ju inte vara i Apple Store i itunes…
Jaha… Okej, så Cydia som alla snackkar fram och tillbaka om är som ett nytt iTunes fast med endast gratis program.
Jag läser och läser…. Snart expert på det här…. om 500 år…. Tack för hjälpen så länge.
inte som itunes utan som applestore 🙂 på cydia är allt gratis
@freebo 43727 wrote:
Inte allt men merparten, jaja det ser ni när ni väl kommer så långt att ni lyckats JBa och glöm det där med piratkopierade pgm. Det får ni ingen hjälp med här
Det gör inget… Om det är ett på tusen av alla program som kostar. Men jag har aldrig sett något program i cydia som kostar.
Varför låter du så grinig över att folk jailbrejkar? Låt folk göra vadfan dom själva vill istället och gör desamma själv. Ska du jaga folk som du inte tycker gör rätt hela livet så lär du leva ett sjuhelsikes surt och tråkigt liv.Grining? Jag svarade på en fråga och motade Olle i grind på en och samma gång men har du inte sett betalapps i Cydia så avslöjar du dig som en okunnig parentes. Tack och hej
Nu ska vi se, var finns den där ignore-funktionen när jag behöver den som bäst
@freebo 43790 wrote:
Grining? Jag svarade på en fråga och motade Olle i grind på en och samma gång men har du inte sett betalapps i Cydia så avslöjar du dig som en okunnig parentes. Tack och hej
Nu ska vi se, var finns den där ignore-funktionen när jag behöver den som bäst
Du verkar så motvillig hela tiden, herregud. Är du så känslig?
okunning bara för att jag inte stött på betalapps i cydia? Ja, du är lika logisk än alltså? Som när du försökte förklara att bara för att man inte betalat för navigon så kan man inget om det.. Har man däremot betalat för programmet så är man mycket mer kunning och kan ALLT om programmet.. Vilket bevisar ju hur smart du egentligen är 😉 är det inte pinsamt att ens fortsätta uttala sig efter något sådant?
@miche 43796 wrote:
Du verkar så motvillig hela tiden, herregud. Är du så känslig?
okunning bara för att jag inte stött på betalapps i cydia? Ja, du är lika logisk än alltså? Som när du försökte förklara att bara för att man inte betalat för navigon så kan man inget om det.. Har man däremot betalat för programmet så är man mycket mer kunning och kan ALLT om programmet.. Vilket bevisar ju hur smart du egentligen är 😉 är det inte pinsamt att ens fortsätta uttala sig efter något sådant?
Jez tat lugnt…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.