Vad betyder jailbreak ??

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Vad betyder jailbreak ??

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Ursäkta om jag verkar något korkad nu, men vadf f*n betyder jailbreak? Att man kan använda annat simkort än det den är låst till eller?

Och varför äör alla så hypade på att den skall vara just jailbreaked?

Jag har nyss införskaffat mig en 32GB 3,1 ver från Telenor. Vilket tydligen suger då den inte går att jailbreaka.

Tacksam för hjälp in i iphone världen, har nog lite att lära känner jag 😮

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

saker du kan göra med jailbreak
    – installera program som apple inte godkänt
    – använda teman (vilket inte går annars)
    – via jailbreak så får du tillgång till ett program som låser upp din iphone (fall du är på FW 3.0.1 och ner)

varför alla är så hypade över jailbreak.
    ja.. läs det jag skrev ovan.

helt enkelt, fall du jailbreakar din iphone så blir den helt din ( slipper du installera saker som bara apple godkänner)

samt någon får rätta mig om jag har fel, visst går det att jailbreaka sin iphone 3.1 fall man har en mac?

6295gl
    Member
    Post count: 220

Som pongo skriver. Med en jailbreakad telefon får du bestämma vad du vill gör med din telefon. Själv har jag några “måste” program:

iBlacklist. Låter dig bestämma vem/vilka som får ringa dig och när.
    Backgrounder. Möjlighet att köra program i bakgrunden typ, webbradio, Spotify, mm.
    Lock Calender. kalenderöversikt på din Lock screen.
    Illumine Theme. Snyggt tema.
    SBSettings. Ändra inställningar snabbt och enkelt.

bozz
    Member
    Post count: 1199

fängelseflykt

emisan
    Member
    Post count: 1

Hej! hur jag går tillväga för att skaffa jailbreakad hoppas att det inte låter korkad

6295gl
    Member
    Post count: 220

Det beror på vilken modell och mjukvara du har.

Jimbo
    Member

Hmm…
    Okej, nu fattar jag lite bättre. Då förstår jag varför man vill ha jailbreak. Då skall jag försöka hitta en lösning här på forumet till min 3GS 32GB 3,1 ver.

Förresten, var hittar man sedan dessa program som inte Aplle godkänt? Det kan ju inte vara i Apple Store i itunes…

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Apparna ligger i Cydia, Cydia installeras då du Jailbreakar. För din modell finns det ännu ingen Jailbreak men du lär märka när det eventuellt släpps – här kan du läsa lite mer om status

Jimbo
    Member

Jaha… Okej, så Cydia som alla snackkar fram och tillbaka om är som ett nytt iTunes fast med endast gratis program.

Jag läser och läser…. Snart expert på det här…. om 500 år…. Tack för hjälpen så länge.

LuDii
    Member
    Post count: 360

inte som itunes utan som applestore 🙂 på cydia är allt gratis

Freebo
    Member

@ludii 43725 wrote:

inte som itunes utan som applestore 🙂 på cydia är allt gratis

Inte allt men merparten, jaja det ser ni när ni väl kommer så långt att ni lyckats JBa och glöm det där med piratkopierade pgm. Det får ni ingen hjälp med här

Jimbo
    Member

@freebo 43727 wrote:

Inte allt men merparten, jaja det ser ni när ni väl kommer så långt att ni lyckats JBa och glöm det där med piratkopierade pgm. Det får ni ingen hjälp med här

pgm… vad betyder det?

bozz
    Member
    Post count: 1199

@jimbo 43732 wrote:

pgm… vad betyder det?

program

Miche
    Participant
    Post count: 358

@freebo 43727 wrote:

Det gör inget… Om det är ett på tusen av alla program som kostar. Men jag har aldrig sett något program i cydia som kostar.
    Varför låter du så grinig över att folk jailbrejkar? Låt folk göra vadfan dom själva vill istället och gör desamma själv. Ska du jaga folk som du inte tycker gör rätt hela livet så lär du leva ett sjuhelsikes surt och tråkigt liv.

Freebo
    Member

Grining? Jag svarade på en fråga och motade Olle i grind på en och samma gång men har du inte sett betalapps i Cydia så avslöjar du dig som en okunnig parentes. Tack och hej

Nu ska vi se, var finns den där ignore-funktionen när jag behöver den som bäst

Miche
    Participant
    Post count: 358

@freebo 43790 wrote:

Grining? Jag svarade på en fråga och motade Olle i grind på en och samma gång men har du inte sett betalapps i Cydia så avslöjar du dig som en okunnig parentes. Tack och hej

Nu ska vi se, var finns den där ignore-funktionen när jag behöver den som bäst

Du verkar så motvillig hela tiden, herregud. Är du så känslig?

okunning bara för att jag inte stött på betalapps i cydia? Ja, du är lika logisk än alltså? Som när du försökte förklara att bara för att man inte betalat för navigon så kan man inget om det.. Har man däremot betalat för programmet så är man mycket mer kunning och kan ALLT om programmet.. Vilket bevisar ju hur smart du egentligen är 😉 är det inte pinsamt att ens fortsätta uttala sig efter något sådant?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@miche 43796 wrote:

Du verkar så motvillig hela tiden, herregud. Är du så känslig?

okunning bara för att jag inte stött på betalapps i cydia? Ja, du är lika logisk än alltså? Som när du försökte förklara att bara för att man inte betalat för navigon så kan man inget om det.. Har man däremot betalat för programmet så är man mycket mer kunning och kan ALLT om programmet.. Vilket bevisar ju hur smart du egentligen är 😉 är det inte pinsamt att ens fortsätta uttala sig efter något sådant?

Jez tat lugnt…

wilkab89
    Member
    Post count: 84

haha 🙂 herregud

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.