Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vad göra när man säljer sin iPhone?
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag ska sälja min iPhone och undrar vad jag bör göra, jag har sökt runt i forumet och googlat runt, hittar bra information men inget som besvarar alla mina frågor.* Jag vet att jag bör återställa min iPhone, i samband med det kryssa bort alla synkalternativ.
* Synka in minst tre spellistor vars storlek överstiger minneskapaciten.
* Jag kommer att behålla simkortet.Det är efter detta jag blir osäker.
1. Jag testade att återställa den enligt ovan och sedan aktivera den som en ny iPhone. Mitt användarkonto till Applestore ligger nu kvar i telefonen, detta vill jag självfallet inte, i samband med återställningen sker ju en automatisk aktivering. Hur löser jag det, loggar ut min från applestore i iTunes innan återställningen? Eller ligger Applestore informationen på SIM-kortet? Eller räcker det att bara logga ut på telefonen?2. Är det något annat jag ska göra?
Blev lite rörigt men jag hoppar ni förstår.
Tack på förhand
Johan@juaninho 68159 wrote:
Hej
Jag ska sälja min iPhone och undrar vad jag bör göra, jag har sökt runt i forumet och googlat runt, hittar bra information men inget som besvarar alla mina frågor.* Jag vet att jag bör återställa min iPhone, i samband med det kryssa bort alla synkalternativ.
* Synka in minst tre spellistor vars storlek överstiger minneskapaciten.
* Jag kommer att behålla simkortet.Det är efter detta jag blir osäker.
1. Jag testade att återställa den enligt ovan och sedan aktivera den som en ny iPhone. Mitt användarkonto till Applestore ligger nu kvar i telefonen, detta vill jag självfallet inte, i samband med återställningen sker ju en automatisk aktivering. Hur löser jag det, loggar ut min från applestore i iTunes innan återställningen? Eller ligger Applestore informationen på SIM-kortet? Eller räcker det att bara logga ut på telefonen?2. Är det något annat jag ska göra?
Blev lite rörigt men jag hoppar ni förstår.
Tack på förhand
JohanÅterställ den i iTunes men hoppa över att aktivera den som ny å låt den nya ägaren göra de själv.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.