Vad händer när jag gör en ny JB ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Vad händer när jag gör en ny JB ?

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 288

Telefonen funkar, men Cydia strular. Om jag gör en ny JB m Blackrain, försvinner allt mitt godis ur telefonen då ? Typ Orbit, lockcalender mm….

muffins
    Member
    Post count: 1906

Om cydia strular, avinstallera cydia och installera det igen, du har väl blackra1n ikonen kvar på telefonen?
    Om inte, så jailbreaka om luren. Inget försvinner.

whywhy99
    Member

BR ikonen har jag tagit bort, dock gick det ominstallera Cydia i Cydia. Manage och valde reinstall, vi får se om det hjälpte…….

Det hjälpe inte 🙁 Blir 404 not found, failed to fetch bla bla bla bla……

Gör en ny JB, får se om det hjälper…..

muffins
    Member

Vad är det du försöker göra i Cydia som gör att något blir fel? Eftersom du pratar om 404 felet att det inte hittas.

whywhy99
    Member

Cydia hittar inte Modmyi, när jag stratar cydia

muffins
    Member

Ahh på så vis. Testade nyss den repon med att dra hem nå random så det fungerade bra här iaf.
    Blev det nå bättre efter att du jb:ade om?
    Själv tror jag inte det kommer bli nå bättre för att man jb:ar om. Det är ju inte i en jb som problemet verkar sitta, utan i cydia. Verkar som om det är nå inställningsfiler som finns kvar fast du kör en reinstall.

Ett alternativ vore ju att ta bort allt som har med Cydia att göra och sedan installera om det igen.
    Men har tyvärr ingen aning om vart resterande filer som har med Cydia kan vara, förutom Cydia.app som finns i /private/var/stash/application.xxx/ .

whywhy99
    Member

Om jag tar bort Cydia helt, hur tusan ominstallerar jag det sedan ?

Hmmm om jag avinstallerar det, och sedan gör en ny JB. Kommer det med Jb´n då ? Eller är det bara när man gör JB på en obreakad lur det gör det ?

muffins
    Member

@whywhy99 46740 wrote:

Om jag tar bort Cydia helt, hur tusan ominstallerar jag det sedan ?

Hmmm om jag avinstallerar det, och sedan gör en ny JB. Kommer det med Jb´n då ? Eller är det bara när man gör JB på en obreakad lur det gör det ?

Ja du får alternativet att installera det efter du jb:at.
    Du får ju en blackra1n ikon.

Men testa en sak innan om du inte gjort det:
    Har du testat att ta bort repon manuellt och installera om repon?

whywhy99
    Member

Jag gjorde nyss en jb, utan att ta bort cydia. Dock fick jag ingen BR ikon nånstans ??

muffins
    Member

Mysko. Den ska alltid komma dit när man kör en jb, om den inte finns sedan tidigare.

whywhy99
    Member

Hmm blir inte klok på detta….testar igen då…

muffins
    Member

@whywhy99 46745 wrote:

Hmm blir inte klok på detta….testar igen då…

Har du testat att göra som jag skrev tidigare först, ta bort repon ur cydia som du har problem med och sedan lägga till den på nytt?

whywhy99
    Member

Den finns ju inte där…

muffins
    Member

@whywhy99 46747 wrote:

Den finns ju inte där…

Öppna Cydia > More Package Sources > modmyi.com

Där hittar jag den iaf.

Edit: Om sourcen inte finns med där, så förstår jag inte hur du kan få 404-error när du försöker gå in på sourcen.
    Man kan ju inte gå in i något som inte finns.

whywhy99
    Member

Det är det som är problemet, den är inte där.

muffins
    Member

Testa lägg om den på nytt då.
    Är du säker på att du skrivit korrekt source-adress? För jag testade nyss att ta bort den repon och lägga in den på nytt. Fungerar hur bra som helst här.

I värsta fall får du väl testa göra en återställning på telen och göra om allt.

whywhy99
    Member
    Freebo
    Member
    Post count: 4365

@whywhy99 46737 wrote:

Cydia hittar inte Modmyi, när jag stratar cydia

Man ska vara jäkligt försiktig med att addera repos, ju färre desto bättre

här är fixen

You will need an ftp/sftp client. [WinSCP for Windows/Cyberduck for Mac]

1. SSH into your iPhone/iPod, hopefully you know how to do that.

2. Go to the root of your iPhone/iPod/

3. Navigate to /etc/apt/sources.list.d/cydia.list

4. Download the Cydia.list to your computer and open it using any text editor.

5. Delete the source you added. For example, “deb http://www.iphone.org.hk/apt/ ./” if this is the source you want to delete, simply delete that one line. NOT THE WHOLE THING. Make sure you save the document as is. We are NOT adding any extensions.

6. Drag the saved document into the sources.list.d folder and replace the file.

7. Respring.

ALL DONE!

muffins
    Member

@whywhy99 46751 wrote:

getattachm.jpg

Det du kan testa att göra är att vänta ett tag. Låt det vara till låt oss säga imorgon, och se om det blir nå bättre imorgon. Då de kan vara något fel hos modmyi med att hämta vissa filer som behövs.

whywhy99
    Member

Detta är överkurs för mig, jag tror jag skiter i det. Ville ju testa att köra pc suite bara.

@freebo 46757 wrote:

Man ska vara jäkligt försiktig med att addera repos, ju färre desto bättre

här är fixen

You will need an ftp/sftp client. [WinSCP for Windows/Cyberduck for Mac]

1. SSH into your iPhone/iPod, hopefully you know how to do that.

2. Go to the root of your iPhone/iPod/

3. Navigate to /etc/apt/sources.list.d/cydia.list

4. Download the Cydia.list to your computer and open it using any text editor.

5. Delete the source you added. For example, “deb http://www.iphone.org.hk/apt/ ./” if this is the source you want to delete, simply delete that one line. NOT THE WHOLE THING. Make sure you save the document as is. We are NOT adding any extensions.

6. Drag the saved document into the sources.list.d folder and replace the file.

7. Respring.

ALL DONE!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Mja, instruktionen är för att bli av med resterna i Cydia som spökar. Alternativet är en full Restore… eller leva med skiten vilket är möjligt men en dag kanske inte Cydia startar alls pga resterna så enklast är att göra det direkt

whywhy99
    Member

Ok, jag får se hur det blir. Tack för all input !

whywhy99
    Member

På nåt märkligt sätt så löste det sig, inte helt säker på hur jag gjorde 🙂 Absolut inget jag skulle klara av igen…..

Nu testar jag Pcsuite, vilket ljuvligt litet program !

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.