Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › vad händer om min iphone går sönder?
-
AuthorPosts
-
Hej ,jag tänkte fråga , när iphone 3g s kommer ut , så ska dom sluta göra iphone 3g 16gig om jag fattat det rätt , detta e versionen jag har , vad händer om min iphone skulle råka gå sönder när dom slutat göra iphone 3g? får jag en 8gigare då ? eller får man pengarna tillbaka på försäkringen? och vilka försäkringar e det som täcker iphone?
Detta är en intressant fråga! Vad gäller reservdelar så löser det sig nog,och garantierna är dom enligt lag tvungna att uppfylla.
Eftersom tillverkningen läggs ned,så borde du när lagret med 16Gb är slut få en 3Gs istället,tycker iaf jag.
Kolla med den du köpte den av.
Angående försäkringar så är väl allrisk i hemförsäkringen det smidigaste,men kolla gärna med försäkringsbolagen.om priset är detsamma (6500kr) får du en 16g 3Gs
För säkerhets skull så kulle iaf jag ha kollat med affären där jag köpt den,även om det är rimligt att du får en 3Gs istället.
Om du kollar med dom så kanske du kan skriva en rad i forumet och tala om svaret?
Jag har iofs bara 8Gb,men det finns nog andra som gärna vill veta.vad händer dem som har iPhone 2G då? får de en 3G om deras iPhone går sönder?
Ringde o prata med macoteket i uppsala för en stund sen , o dom sa typ :
om din iphone går sönder kommer du inte få en 8a gig , du kommer få en 16 tillbaka , det var garanterat , sen om det var en 3g s vet jag inte .
Skulle tro att man får en likadan som man lämnar in. Högst otroligt om de skulle de dig en nyare modell. Dessutom så delar de nog sällan ut nya returprodukter. Det handlar oftast om renoverade men begagnade produkter som ser ut som nya.
Skulle tro att man får en likadan som man lämnar in. Högst otroligt om de skulle de dig en nyare modell. Dessutom så delar de nog sällan ut nya returprodukter. Det handlar oftast om renoverade men begagnade produkter som ser ut som nya.
Vad gäller 2G så har väl garantin gått ut på de flesta vid det här laget.
@jasifil 33645 wrote:
tror du verkligen det ? den kommer ju kosta lika mkt som 3g gjorde , o dom ska ju sluta tillverka dom , så tror du inte det kommer kosta mer att göra en enstaka iphone 3g till personerna som råkar förstöra dom ?
Kan lugna er med att det nog kommer att finnas lager med nya och garantireparerade iphoner så det räcker ett tag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.