Vad ska jag göra? (har fw 3.1.2)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Vad ska jag göra? (har fw 3.1.2)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Hej,

Igår fick jag upp en ruta där itunes bad mig att uppgradera programmet, men jag stängde ner rutan för säkerhetsskull, och jag har ännu inte uppdaterat min iphone 3gs.

Som jag har förstått det så ska man spara någon SSHDI (stavfel) från Cydia osv, men jag har inte förstått hur man gör allt detta. Är det någon här som har en liten guide om hur man sparar sin fw 3.1.2 . När jag är färdig med detta, kommer jag sedan att kunna återställa min telefon hur många gånger som helst genom itunes?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Öppna Cydia
    Titta högst upp så står det något i stil med; This Device has xxxx on file men uppdatera inte till 3.1.3 för det!!

30ecid.jpg

David_90
    Member
    Post count: 35

Inte för att verka dum, men vad gör jag sen? Ska jag trycka på reload? Vad gör jag med filen sen osv.

Uppskattar all hjälp

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du behöve rinte göra någonting, Saurik har lagrat din ECID SHSH kod på sin server. Koden kan du sedan använda för att nedgradera till tidigare firmware via denna guide

Det finns vägar för att lagra koden själv men det är överkurs

micked
    Member
    Post count: 84

observera att om du har shsh på cydia ger det dig möjligheten att ominstalera fw 3.1.2.
    den hjälper dig alltså inte om du uppgraderar till 3.1.3.
    så vid återställning använd shift + restore i itunes och peka på wf filen 3.1.2 som du laddat ner i förväg.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.