Vad ska jag tänka på?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Vad ska jag tänka på?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Hejsan Allihopa!

Jag köpte min efterlängtade iphone igår från blocket. Det var en 8GB och den var endast 1,5 månad gammal…Jag fick köpa den för 2500:-

Sitter nu och väntar på att mitt rebelsim ska komma hem. Det skickades igår så förhoppningsvis har jag det idag eller i morgon.

Är det något som jag ska tänka på nu när jag ska sätta i rebelsimet osv vidare?

Tack på förhand!

carpe
    Member
    Post count: 904

3G eller 2G ? Förvänta dig inte allt för mycket med rebelsim. Tyvärr så krånglar det en hel del. Jag utgår då ifrån att det är en 3G med BB: 02.30.03

Jowsefajn
    Member

@carpe 31285 wrote:

3G eller 2G ? Förvänta dig inte allt för mycket med rebelsim. Tyvärr så krånglar det en hel del. Jag utgår då ifrån att det är en 3G med BB: 02.30.03

Oj, ber om ursäkt att jag glömde skriva ut det!
    Men du gissade helt rätt.

Jag är ny inom detta och vet inte riktigt hur mn jailbreakar (stavning?)

carpe
    Member

Hur man jailbreakar står i forumet. Lätt att hitta genom att söka. Tänk dock på att din telefon inte blir upplåst bara för att du jailbreakar.

Vad hade du tänkt att använda för operatör?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Kolla med säljaren vilken operatör den är låst till!Tyvärr är det oftast en del problem med fakesim,oavsett vilket man använder.

Jowsefajn
    Member

Jag har ett tre abonemang och hade tänkt fortsätta att använda det.

Skulle jag klara av att göra det som är helt ny inom iphone-världen?

carpe
    Member

Är nog tyvärr ingen(vad jag vet) som har lyckats att få igång det med 3 och ett fakesim. Dom som har lyckats någorlunda, dom kör på 2G, men eftersom 3 enbart kör på deras 3G så vill det sig inte.

Jowsefajn
    Member

Det va lite tråkigt att höra =(
    Men om man ska jailbraeka osv, måste man väl ha ett telia sim också?
    Jag är rädd att jagska göra något fel, jag har läst lite om det och sett någon video på youtube.

steffe
    Member

Tror inte det gör nån skillnad om man är nybörjare eller inte,fakesim med tre är ingen hit!
    En annan sak:jailbrejk har inget med upplåsning att göra,det öppnar bara telefonen för annan programvara.
    Med diverse program från cydia kan man på egen risk göra inställningar och ladda program som apple inte tillåter,många tycker att telefonen blir bättre av detta.
    Finns guider och förklaringar i forumet om hur man jailbrejkar och varför man gör det.

Jowsefajn
    Member

oki, tack!
    Jag ska läsa mer där inne.
    Men som jag har förstått det så slutar garantin att gälla? Men man kan återställa iphonen och då gäller det igen?
    Eller är det jag som är helt ute och cyklar?

carpe
    Member

Det går att återställa och därmed återfå garantin.

Jowsefajn
    Member

Jag är helt snurrig nu och hittar inte dit där det förklaras hur man gör… Skulle någon vilja va jätte snäll att skicka länken?

steffe
    Member

Står under upplåsning och jailbrejk.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

har du fått rebelsim:et ?

Jowsefajn
    Member

ja, jag har fått det…allting funkade förutom att jag kunde inte skicka sms och inte ta emot sms….det slutade med att min bror köpte den av mig (han har halebop)
    och jag tog ett telia abonemang meiphone 3g 16GB

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.