Front page › Forums › Övriga ämnen › Vad ska man köpa i USA?
-
AuthorPosts
-
Tja iPhone-nördar.. Min farsa ska till Washington i april och han undrar om jag vill ha något från USA eftersom det mesta är billigare där.. Jag tänkte önska mig en ipod-docka, men jag märkte att jag får den billigare på mitt jobb efter personalrabatt än vad det blir i applestore i USA..
Så jag undrar vad man ska ta och önska sig i teknikväg.. (inte ipad)
sen så vill jag ju ha icke teknikrelaterade grejer också, typ converse-skor i nån schysst färg..
Edit: märkte att vi höjt priset så det blir nog en docka iallafall!
Amerikanska märkeskläder och skor som Timberland/Dexter/etc är det otroliga rabatterade priser på, om pappsen hittar en outlet är det 4 par för priset av ett.
Nästan all sportutrustning är relativt billig, Nike etc.
Kläder och skor ska jag tipsa om. Elektronik är lite körigt dels för att USA har ett annat elsystem än i Sveadala och om du väl får problem så är det dyrt att boka en biljett till staterna för att klaga ;P
@h3nr11k 59842 wrote:
Kläder och skor ska jag tipsa om. Elektronik är lite körigt dels för att USA har ett annat elsystem än i Sveadala och om du väl får problem så är det dyrt att boka en biljett till staterna för att klaga ;P
110volt är inget problem.. jobbar på clas ohlson, vi har lösningar på det mesta 😉
@bozz 59854 wrote:
Be han köpa en iPad!:eek:
Gitarrer har jag hört är billigare.
iPad e för dyr, spelar inte gitarr..
Inb4 skatt i tullen.
Glöm inte tänka på vad tullen lägger på i skatt om din vara kostar för lite etc.
Inte speciellt sugen på en Nexus One, då man inte får ha den i fickan 😛
Jag e ingen mac-människa förutom iPhone..fan vad svårt det här var..
Som skrivet då, tillbehör till iPhone. Kläder är ju billig men blir typ aldrig rätt om nån annan handlar..
Två basebollhandskar med några bollar! Finns inga bra att köpa i Sverige och det är sjukt underskattat att bara stå och kasta till varandra:)köp en helt ny iphone 2G 😉 (bara för att du kan)
@Märdin 59923 wrote:
Två basebollhandskar med några bollar!
Oh you 😀
Fotoprylar!
B&H i New York har väl bästa utbudet och bra priser. Bara butiken är värd ett besök.
Kamerahus ska man inte köpa i staterna eller annat land heller, då både canon och nikon har serviceavtal som styr vart du får lämna in dina hus. men objektiv, blixtar och andra tillbehör kan man mer eller mindre bekosta resan med att köpa (i besparingar)
Är själv nikonist och har en våt dröm om en shoppingrunda där.
B&H Photo Video | Digital Cameras, Camcorders -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.