Vad ska man stänga av?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vad ska man stänga av?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Har nyss fått min iPhone och jag har tänkt att inte skaffa frisurf ännu i alla fall.

Mina fråga är då vilka saker är det jag bör stänga av? Är det bara 3g som jag ska stänga av eller finns det fler inställningar som jag inte behöver eller bör undvika för att inte åka på en rejäl räkning?

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@ada 7514 wrote:

Har nyss fått min iPhone och jag har tänkt att inte skaffa frisurf ännu i alla fall.

Mina fråga är då vilka saker är det jag bör stänga av? Är det bara 3g som jag ska stänga av eller finns det fler inställningar som jag inte behöver eller bör undvika för att inte åka på en rejäl räkning?

ja, 3g är det enda du kan stänga av, MEN det spelar ingen roll, därför att du har ju Edge inställt i telefonen också, vilket innebär att den använder sig av det till datatrafik om du stängt av 3g.

Så i princip kan man säga att det inte spelar någon roll, kan även tillägga att 3g/edge är alltid uppkopplat, men kostar inga pengar så länge du inte tar hem/skickar någon data (ex. via google maps, safari, app store och mail)

skillnad när man kör 3g är ju att det går lite snabbare att hämta hem datat.

iohan
    Member
    Post count: 167

Du kan förhindra att telefonen används för internettrafik genom att lägga upp APN-inställningar som inte fungerar. Jag har inte testat detta själv men du kan googla på “disable APN”.

Du kan hämta en icke fungerande configfil på (Disable Data (Fake APN)):

APN Changer

Som sagt, jag har inte testat detta själv.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.