Vad tycker ni om sweetTooht framsteg?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vad tycker ni om sweetTooht framsteg?

Viewing 44 posts - 1 through 44 (of 44 total)
  • Author
    Member
    Post count: 96

Som topic säger!

Den 9’e Januari släpptes sweetTooth – 2.0.0-1 beta’n!

Man kan inte föra över saker än, och man kan inte bli “hittad”

Men man kan hitta andra bluetooth enheter!

Personligen så tycker jag det är sjukt bra framsteg! Det lär nog inte dröja länge innan man kan börja använda sitt bluetooth-headset samt föra över filer till varandra! Det är något man har saknat.

Ni som inte har koll på vad jag pratar om –
    iphonebluetooth.tk

För att få ner betan är det bara att gå in i Cydia > System > SweetTooth

Ska tydligen krångla för dom som har 2.1!

Så, vad tycker vi att det ska komma härnäst till våra kära iphone’s? 😀

*Edit:
    Såg nu att tråden kanske skulle ligga i Jailbreak-delen! Så om någon trevlig själ vill flytta den vore det guldvärt! :rolleyes:

paino
    Member
    Post count: 104

grymt:D

paino
    Member
    Post count: 104

grymt:D

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag tycker att det är nice 😉 Men jag skaffar det nog inte förrän man kan göra nått mer, eller att dessa snubbar fixar en annan bluetooth-upplåsning 🙂

Mekke
    Member

Jag tycker att det är nice 😉 Men jag skaffar det nog inte förrän man kan göra nått mer, eller att dessa snubbar fixar en annan bluetooth-upplåsning 🙂

jompao
    Member
    Post count: 456

Ja det är ju bra men bäst vore det ju om Apple fixade detta själva. Har provat hackade bt stackar till Windows Mobile och det blev aldrig helt bra.

Med den nya Palm Pre får nog Apple ta och vakna till lite, väldigt innovativ telefon med nytt os, ser grymt intressant ut. De har förståss kopierat allt som gjorde iPhone unik och lagt till en hel del väldigt innovativa saker. Sedan finns bättre kamera med blixtlamapa, stöd för A2DP bluetooth etc.

jompao
    Member

Ja det är ju bra men bäst vore det ju om Apple fixade detta själva. Har provat hackade bt stackar till Windows Mobile och det blev aldrig helt bra.

Med den nya Palm Pre får nog Apple ta och vakna till lite, väldigt innovativ telefon med nytt os, ser grymt intressant ut. De har förståss kopierat allt som gjorde iPhone unik och lagt till en hel del väldigt innovativa saker. Sedan finns bättre kamera med blixtlamapa, stöd för A2DP bluetooth etc.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Helt nytt os är det inte.Det är faktiskt bara en ny version av palm os,detta har använts till handdatorer sen hedenhös ungefär.

steffe
    Member

Helt nytt os är det inte.Det är faktiskt bara en ny version av palm os,detta har använts till handdatorer sen hedenhös ungefär.

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@jompao 22526 wrote:

håller helt och hållet med.
    Så, vad klarar iBluetooth just nu ? är det iphone -> dator <-iphone som gäller just nu? , kommer a2dp?

CyberTron
    Member

@jompao 22526 wrote:

Så, vad klarar iBluetooth just nu ? är det iphone -> dator <-iphone som gäller just nu? , kommer a2dp?

jompao
    Member

@cybertron 22581 wrote:

Native finns bara support för headsets (mono).

jompao
    Member

@cybertron 22581 wrote:

CyberTron
    Member

@jompao 22674 wrote:

jo det vet jag 😀 och svaret på min fråga finns i första inlägget (missade det när jag läste).
    Antar att du tänkte fel när jag skrev iBluetooth? men det är vad projectet heter (eller de som står bakom)

Men svaret på min fråga var i af: det går i dagsläget bara att hitta andra enheter, ingen överföring.
    och det borde innebära att även a2dp kommer.

för mig är a2dp den funktion som kommer att få mig att jailbreaka !

CyberTron
    Member

@jompao 22674 wrote:

jo det vet jag 😀 och svaret på min fråga finns i första inlägget (missade det när jag läste).
    Antar att du tänkte fel när jag skrev iBluetooth? men det är vad projectet heter (eller de som står bakom)

Men svaret på min fråga var i af: det går i dagsläget bara att hitta andra enheter, ingen överföring.
    och det borde innebära att även a2dp kommer.

för mig är a2dp den funktion som kommer att få mig att jailbreaka !

Mekke
    Member

Jag läste det coolaste någonsin. iBluetooth (av meDevil) kommer snart till Cydia, efter några finputsningar. Det är ett program som gör att man kan hitta andra, bli hittad, skicka filer, och troligtvis också A2DP 🙂 😀

Källa

Pear
    Member
    Post count: 322

Mekke:ja har sett video på när han skickar filer, funkade kanon! var till / från en SE då, å de såg ut å funka riktigtbra=)

fast frågan är, kan man TA EMOT filer? vad händer med musikfiler som tas emot? hamnar dem i ipoden? :S

blast11
    Member
    Post count: 102

@mekke 26293 wrote:

och troligtvis också A2DP 🙂 😀

Källa

Även fast jag läser om A2DP på wikipedie förstår jag inte ett dugg. Någon som kort kan beskriva vad det innebär med normal användning av ord?

Kan iPhone inte föra över stereoljud till ett par hörlurar?

Ason
    Member
    Post count: 83

@blast11 26307 wrote:

Även fast jag läser om A2DP på wikipedie förstår jag inte ett dugg. Någon som kort kan beskriva vad det innebär med normal användning av ord?

Kan iPhone inte föra över stereoljud till ett par hörlurar?

Inte via blåtand, A2DP är stereoöverföring av ljud via blåtand… man slipper sladd till lurarna mao…

blast11
    Member
    Post count: 102

@ason 26315 wrote:

Inte via blåtand, A2DP är stereoöverföring av ljud via blåtand… man slipper sladd till lurarna mao…

Jaha så man kan lyssna på musik i hörlurar utan sladd?

Mekke
    Member

@blast11 26316 wrote:

Jaha så man kan lyssna på musik i hörlurar utan sladd?

Precis 😉 Det var några som kom på hur man gjorde i mono, men inte i stereo 🙁 Man snart så 😀

Mekke
    Member

@pear 26295 wrote:

Mekke:ja har sett video på när han skickar filer, funkade kanon! var till / från en SE då, å de såg ut å funka riktigtbra=)

fast frågan är, kan man TA EMOT filer? vad händer med musikfiler som tas emot? hamnar dem i ipoden? :S

Jag studerade just bilderna från iClarified. Det verkar som att man får välja en sparnings-mapp (eng. “save-path”) där allt sparas. Sen får man väl använda datorn (DiskAid) för att få musiken in i iTunes. Men bilderna sparas i Kamerarullen 😉

Kungen
    Member
    Post count: 985

Hmm, finns ett musikprogram där man kan ladda ner låtar och sen föra över till ipod funktionen, borde inte det gå att fixa med bluetooth? Men så du tror att när man tar emot en låt så kan man först lyssna på den i datorn? Aja, de har gjort det bra iaf 😀

steffe
    Member

Tycker det verkar lite bökigt än så länge,om man ändå måste blanda in en dator är det liksom lättare att använda sladden,hoppas dock att dom får till en bättre lösning med tiden,typ SE eller nokia,först då kommer denna programvara att bli verkligt intressant.

Mekke
    Member

Okej, här mot slutet blev det ganska mycket bråk på iSpazio-bloggen om iBluetooth var fejk eller riktigt, men idag släpptes den i Cydia på iSpazio och funkar klockrent 🙂 Det är en 7-dagars trial, men sen kostar det bara 4$ 😀 Prova, du kommer inte att ångra dig 😉

snook
    Member
    Post count: 2190

@mekke 27273 wrote:

Okej, här mot slutet blev det ganska mycket bråk på iSpazio-bloggen om iBluetooth var fejk eller riktigt, men idag släpptes den i Cydia på iSpazio och funkar klockrent 🙂 Det är en 7-dagars trial, men sen kostar det bara 4$ 😀 Prova, du kommer inte att ångra dig 😉

Gud vad kul, ska genast rycka iPhonen från sonen och testa 😉

Och om det fungerar bra så är priset värt det.

Pzycho
    Member
    Post count: 36

Har även jag tankat hem den, men jag kan inte använda den innan jag aktiverat den, antagligen något jag måste göra från deras sida, men den går inte att gå in på för tillfället..
    Kommer bara till aktiverings bilden, där det står “email” och sånt, men längre kommer jag inte.
    Hoppas dom fixar det snart, har väntat på den länge nu 😛

Mekke
    Member

@pzycho 27279 wrote:

Har även jag tankat hem den, men jag kan inte använda den innan jag aktiverat den, antagligen något jag måste göra från deras sida, men den går inte att gå in på för tillfället..
    Kommer bara till aktiverings bilden, där det står “email” och sånt, men längre kommer jag inte.

Bara att trycka på “Register” i övre högra hörnet, då får du en demo 😉

Det funkar klockrent, jag har provat skicka bilder till och från, låtar till och från (som hette PQGN.mp3 😛 Men det kommer visst en bättre lösning snart ;)) och att spela upp mottagna .mp3 i VLC 😀 Riktigt nice, enligt mig :laugh:

ZiLi
    Member
    Post count: 216

@pzycho 27279 wrote:

Hade själv samma problem. Eftersom det är så många som registrerar sig, kraschar deras server. När han till slut får igång serven igen är det så många som vill registrera sig, detta leder ännu en gång till att servern kraschar. Bara att pröva registrera sig vid olika tillfällen. Jag fick till det för ungefär en timme sen.

Mekke
    Member

Jag lyckades registrera direkt 😉

QeuDee
    Member
    Post count: 463

ok till alla som använder ibluetooth, och vill lyssna på låtarna de får elle vill veta vilken fil i iTunes_control de ska skicka om de ska skicka en viss låt

NYHET iFile i Cydia
    har en egen musikspelare som du kan lyssna på dina Mp3 i 🙂
    rekommenderar den starkt, som en FileManger tror jag att den e bättre än Finder…

Mekke
    Member

@qeudee 29778 wrote:

ok till alla som använder ibluetooth, och vill lyssna på låtarna de får elle vill veta vilken fil i iTunes_control de ska skicka om de ska skicka en viss låt

NYHET iFile i Cydia
    har en egen musikspelare som du kan lyssna på dina Mp3 i 🙂
    rekommenderar den starkt, som en FileManger tror jag att den e bättre än Finder…

Jag håller fullständigt med 😀 Och iFile uppdateras ofta 😉 MobileFinder visade inte ens hela iPhonen 🙁

Btw, är det någon som vet när nästa iBluetooth kommer? MeDevil sa ju att han skulle fixa en iPod-view…

QeuDee
    Member

@mekke 29795 wrote:

Jag håller fullständigt med 😀 Och iFile uppdateras ofta 😉 MobileFinder visade inte ens hela iPhonen 🙁

Btw, är det någon som vet när nästa iBluetooth kommer? MeDevil sa ju att han skulle fixa en iPod-view…

de har ju nu som developers fått API:n de behöver för iPod library access, så det blir bara för 3.0 os tror jag, eller kan de anväda API:n o släppa ut program nu?

Mekke
    Member

Tänk på att t.ex. MewSeek t.o.m. kan lägga till filer i iPoden, så jailbreak-utvecklare har sen länge kunnat detta 😉

carpe
    Member
    Post count: 904

MewSeek KUNDE, för nu är tjänsten avstängd =(

QeuDee
    Member

@mekke 29814 wrote:

Tänk på att t.ex. MewSeek t.o.m. kan lägga till filer i iPoden, så jailbreak-utvecklare har sen länge kunnat detta 😉

@carpe 29816 wrote:

MewSeek KUNDE, för nu är tjänsten avstängd =(

idag sökte jag i Cydia efter “listen” ja ville ha nått program som spotify…
    men då hittade jag MewSeek!!! ja installera den inte men vrf säger Carpe att det avstängt ?

btw, nån tips på program som spotify?

Mekke
    Member

Det sägs att SeeqPod (som MewSeek är baserat på) ska stängas, men det är fortfarande uppe 😉 Btw, även om SeeqPod är stängt så kan ju jailbreak-utvecklare använda iPoden i sina program 😛

steffe
    Member

Vaba?Stänga seeqpod?Inte ballt,ska jag inte kunna lyssna på vilka podcasts jag vill längre?
    Jag vet att det finns andra sätt,men de är antingen bökiga eller kostar pengar!

Kungen
    Member

Ang. MewSeek så går den fortfarande att ladda ner, men när du öppnar programmet står det ”service unvalible” elr liknande .. 🙁

Mekke
    Member

@kungen 29857 wrote:

Ang. MewSeek så går den fortfarande att ladda ner, men när du öppnar programmet står det ”service unvalible” elr liknande .. 🙁

Inte för mig :confused:

carpe
    Member

Den hackade versionen som jag hade finns ej att få tag på längre =.

Med MewSeek Pro(den icke hackade) så funkar det, men då har man ju en begränsning på 15låtar eller va det är…

Kungen
    Member

@carpe 30092 wrote:

Den hackade versionen som jag hade finns ej att få tag på längre =.

Med MewSeek Pro(den icke hackade) så funkar det, men då har man ju en begränsning på 15låtar eller va det är…

Aha, hade också den hackade 😮

Mekke
    Member

@carpe 30092 wrote:

Det finns något som heter “köpa”…

carpe
    Member

@mekke 30095 wrote:

Det finns något som heter “köpa”…

Finns något som heter, maila en skön source till carpe så att han slipper köpa 😛

Jag har inte lyckats få fram vad det kostar, någon som vet?

Viewing 44 posts - 1 through 44 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.