Väder-Appen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Väder-Appen

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 80

Kunde inte Yahoo fixa detta bättre? Den har sedan jag fått telefonen inte visat på temperatur under 27 grader i Malmö. Det stämmer inte så jättebra.
    Lade till Köpenhamn och Kristianstad nyss för skojs skull och på lördag ska det tydligen bli såhär:
    Köpenhamn: 18 grader och regn
    Malmö: 27 grader och sol
    Kristianstad: 18 grader och regn
    Tur att man bor i Malmö då!

Någon som tar denna Yahoo-app seriöst?

Red:
    Letade efter några alternativ och kom på DMI, Danmarks morsvarighet till SMHI. Fick dock inte deras gif-animationer på radarbilderna att funka på Iphonen.

Ni som vill kolla hur regnet rör sig och bor i södra Sverige (Skåne, Blekinge, Småland, Öland )och upp längs västkusten (Halland, Bohuslän) bör kolla in följande länk. Härliga rörliga radarbilder som uppdateras var 10e minut.
    DMI – Radar
    SMHI – Eat your heart out!

Halle
    Member
    Post count: 837

@free 9037 wrote:

Någon som tar denna Yahoo-app seriöst?

Tycker den är bra. Jämför man vädret i appen direkt mot SMHI:s hemsida brukar det nästan alltid stämma.

free
    Member

Halle> Då drar jag slutsatsen att du inte bor i Malmö. =)
    Stämmer aldrig.

Red: Sökte upp vädret för Malmö manuellt på Yahoos vädersajt. Där stämmer prognoserna men inte för Malmö i Appen…. Bara någon som kopplat Malmö till fel väderprognos i Appen då.

iohan
    Member
    Post count: 167

Har också noterat konstiga temperaturer i Malmö. Bor visserligen i Göteborg så det är inget problem för mig.
    Misstänker att felet ligger hos mätstationen och inte hos Yahoo.

free
    Member

iohan> Vädret i appen stämmer inte men vädret på yahoos hemsida verkar stämma. Därför tror jag inte det är mätstationen utan programmeringen. För yahoo borde väl använda samma mätstation för web och app, eller?
    se:
    Malmo Weather Forecasts on Yahoo! Weather

olsn
    Member
    Post count: 6

Även Lund har visat högra tempertaturer o soligt väder typ alltid. Nu visar den 26 grader och sol. Helsingborg 18 grader och molnigt/regn.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.