Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Vågar man uppdatera en knäckt 2G?
-
AuthorPosts
-
Har en knäckt 2G med version 1.1.4
Tycker telefonen är kanon och vill inte misslyckas vid en uppdatering.
* Blir funktionen av telefonen bättre med nyare version?
* Hur gör man? (Var kan jag hitta en steg-för-steg-instruktion?)Inköpt i USA och upplåst. är det det som är jailbraikad?
Ja det är det. Surfa runt lite på iClarified – Apple News and Tutorials så kommer du hitta det du söker. Uppdatera till 3.0 och lås upp med redsn0w, klappat å klart
@pear 41276 wrote:
Ja det är det. Surfa runt lite på iClarified – Apple News and Tutorials så kommer du hitta det du söker. Uppdatera till 3.0 och lås upp med redsn0w, klappat å klart
ehm nej? Uppdatera till 3.0, jailbreaka med redsnow, och låsupp med ultrasnow.
Har läst på lite nu.
Visst räcker det med redsn0w som både jailbreakar och låser upp?
Kan man gå direkt från 1.1.4 till 3.0?
Vad händer med mina kontakter och sms och bilder? Försvinner dessa och kan man i så fall enkelt ta en backup på hela härligheten som man sedan återställer till 3.0?
Nu är det klart! Till och med jag klarade det …
I och med att jag använde iTunes till att först uppdatera till 3.0.1 så fick jag en säkerhetskopia på all data. Detta låste även telefonen.
Följde guiden till punkt och pricka. Enda strulet var att redsn0w inte godkände version 3.0.1 som jag letat upp (fick ett felmeddelande) så det blev 3.0 i stället. redsn0w låste även upp telefonen igen.
När jag sedan startade iTunes igen så fick jag frågan om jag ville återställa till säkerhetskopian (kontakter, sms, bilder).
Genom att uppdatera från 1.1.4 till 3.0 så kan jag nu ladda ner från appStore och få en ännu bättre telefon.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.