Val av Navigator till Iphone 3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Val av Navigator till Iphone 3GS

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej.

Jag har en Iphone 3GS jag har tänkt köra Navigator på mobilen.
    Det jag undrar är vad tipsar ni mig att skaffa Telia Navigator, TomTom, Navigon eller vad är bäst till mobilen?
    Jag har Halebop abonnemang, är det någon som har Telia Navigator på Halebop?
    Fungerar det någon som har provat?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Jag har köpt Navigon och det är jag super nöjd med.
    Hittar överallt även på postlåde nummer på landet.
    När man åker på större vägar tex E20 så visas vilken fil man ska välja men det gör det säkert på de andra med.

tehman
    Member

@mrcabelguy 66159 wrote:

Jag har köpt Navigon och det är jag super nöjd med.
    Hittar överallt även på postlåde nummer på landet.
    När man åker på större vägar tex E20 så visas vilken fil man ska välja men det gör det säkert på de andra med.

Hej MrCabelguy!
    Jag tittade lite på olika Navigon det fanns flera, har du för europa eller norden?
    Jaså även postlåde nummer, det brukar vara på landet det är svårt att hitta.
    Ja tittade du på fler innan du bestämde dig för Navigon?
    Hur är Navigon i menyerna lätt eller svår att ställa in för navigering?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Jag har Navigon Europe. Det diffade 200 pix mellan norden å europa så jag slog på stort.

Navigons menyer är lätta att använda. Det tar lite tid att fatta alla funktioner men det finns guider ute på nätet.

Jag kollade på massa olika test. De testade mellan TomTom och Navigon och Navigon var bäst i samtliga test jag läste i alla fall.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Navigon är <3

slaneby
    Post count: 0

Navigon all the way, med live feed är den oslagbar
    och hittar småvägar m.m nästan överallt. Köp

dreamcode
    Member
    Post count: 80

samma här Navigon inget annat.

fredda-79
    Member
    Post count: 181

jag har kört både tomtom och navigon men jag tycker navigon vart mycket bättre.
    Kör nu bara med navigon.

tehman
    Member

Tack för svaren.
    Ingen som har Telia navigator?
    Vad har ni för hållare i bilen till Iphone?
    Någon som har tipps på bra hållare och vad man ska tänka på när man köper bil hållare till Iphone?
    Jag ska ju navigera med mobilen så lite ström kan vara bra.

H3NR11K
    Member

Jag har Griffin FM-sändare. Funkar till vissa bilar 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@tehman 66245 wrote:

Tack för svaren.
    Ingen som har Telia navigator?
    Vad har ni för hållare i bilen till Iphone?
    Någon som har tipps på bra hållare och vad man ska tänka på när man köper bil hållare till Iphone?
    Jag ska ju navigera med mobilen så lite ström kan vara bra.

Om du tittar i denna tråd så ser du min Brodit-installation – jag är grymt nöjd. Jag köpte även en ZAGG dubbelladdare och kan nu ladda både iPad och iPhone under färd, frågar du mig så påstår jag att Navigons egna hållare varken är vacker, praktiskt eller prisvärd.

Miche
    Participant
    Post count: 358

Navigons hållare verkar iaf vara bra mycket snyggare än brodits om jag ska vara ärlig. Tomtom verkar ju vara den mest optimala att ha funktionell och snygg.

Sen föredrar jag också navigon som de flesta andra gör, förut var jag den typen som alltid använde mig av tomtom, men när man fick chansen att testa navigon så var valet väldigt enkelt, tror inte det finns någon bättre navi för iphone.

6295gl
    Member
    Post count: 220

Själv är jag, eller har varit, TomTom fanatiker och har haft ett antal TomTom sedan 2005. Jag tycker fortfarande bäst om TomTom’s mjukvara och funktioner jämfört med Navigon.
    Den enormt stora fördelen med Navigon är kartan. Navteq’s kartor som Navigon använder är betydligt bättre än TeleAtlas kartor som TomTom använder.

Ulv
    Member
    Post count: 2

Jag har både Navigon och TomTom. Navigon är mycket trevligare, inte minst drför att man kan mata in GPS-koordinater..
    MEN
    Ljudet på voiceinstruktionerna är helt värdelösa! För låg volym, och när man höjer till fullt distart det som själva fan! Där är TomTom bättre.
    Dessutom har TomTom möjligheten att välja ljud, t.ex. ett trevligt “Pling” när man skall uppmärksammas på hastighetsbegränsningar istället för en tjatig kärring som skriker OBSERVERA.

//Ulv

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

iGO slår både navigon och tomtom, speciellt om du inte ska använda tomtoms externa gps

StockholmEdsviken
    Member
    Post count: 4

Jag kör TomTom navigator till min iPhone, grymt bra app, använder den flera ggr i veckan.
    Saker som är klockrena med TomTom är om man köper deras hållare till bilen, bättre mottagning med gps, och inbyggd högtalare med klart ljud, samt att man koppla den in till bilstereon om man har sån ingång. Då kan man lyssna på musik ifrån ipoden, eller spotify, nu när den har stöd för MuTa.
    Samt att man laddar ner TureCaller till ens iPhone, för då lägger den in adresser till ungefär 80% av ens telefonbok, och alla företagsnummer.
    För det finns ett val i TomTom om man vill navigera till en kontakt. Då trycker man bara på vem man vill åka till, och TureCaller har då redan lagt in alla uppgifter TomTom behöver för att visa än vägen.
    Helt klart en 5’a av 5 möjliga.

StockholmEdsviken
    Member
    Post count: 4

@stockholmedsviken 74350 wrote:

Jag kör TomTom navigator till min iPhone, grymt bra app, använder den flera ggr i veckan.
    Saker som är klockrena med TomTom är om man köper deras hållare till bilen, bättre mottagning med gps, och inbyggd högtalare med klart ljud, samt att man koppla den in till bilstereon om man har sån ingång. Då kan man lyssna på musik ifrån ipoden, eller spotify, nu när den har stöd för MuTa.
    Samt att man laddar ner TureCaller till ens iPhone, för då lägger den in adresser till ungefär 80% av ens telefonbok, och alla företagsnummer.
    För det finns ett val i TomTom om man vill navigera till en kontakt. Då trycker man bara på vem man vill åka till, och TureCaller har då redan lagt in alla uppgifter TomTom behöver för att visa än vägen.
    Helt klart en 5’a av 5 möjliga.

TomTom hållaren laddar även ens iPhone från cigg uttaget, så det är bra, även om man inte behöver använda sig av gps’en

tehman
    Member

Hej jag har fortfarande inte köpt någon GPS.
    Men nu behöver jag GPS.
    1) Jag undrar på Navigon på landet, hur fungerar den där?
    2) Postlåda adresser finns det på alla hus på landet?
    3) Kan någon förklara lite mer hur det fungerar på landet?
    Jag bor i en mindre stad och åker mycket ut på landet i jobbet.
    Hoppas på snabbt svar.

Tack på förhand

antson49
    Member
    Post count: 49

Tja boys n girls!
    Jag har installerat både Tomtom version 1.5 och Navigon version 1.7, men jag kan inte bestämma vilken av fom dom är den bästa.. Skulle ni möjligtvis kunna hjälpa mig med detta svåra val?

Mvh

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

läs lite i denna tråd.
    https://www.iphoneinfo.se/forum/tillbehor-reservdelar/8036-val-av-navigator-till-iphone-3gs.html
    finns en massa folk som säger vilket dom valt.

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Har sammanfogat två ämnen.

H3NR11K
    Member

Säger fortfarande Navigon. De uppdaterar ofta och är snabba med nytt os stöd… Kan köpa till massa bra saker tex trafikkoll. Om det byggs om osv…

Kollade på WRC i Värmland i februari 2010 och tappade sällan signalen. Utan den navigatorn hade vi aldrig kommit fram..

Märkte placeringen på vägen. Provade på en stor väg där vi körde från höger->vänster->höger och man ser pricken röra sig i det mönstret…

Sjukt värt!

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.