Val av operatör efter hastighet – mbit…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Val av operatör efter hastighet – mbit…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Tjena,

Jag ringer väldigt mycket och är intresserad av att surfa maximalt med nya iphone 4.

Jag har då upptäckt att alla operatörer har mer eller mindre samma upplägg på sina “max”-abonemang, betala ca 699 och få allt gratis. Dock är det en stor skillnad – medan telenor har 1mbit i hastighet, har tele2 samt 3 har 10mbit när det gäller surfningen. Detta tolkar jag som surfningen via telenätet!

Spelar detta någon roll – klarar iphonen alltså av hastigheter över 1mbit?

Jag hoppas ni förstår min fråga och tack för alla svar!

Ankan

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

iphone klarar av det, det är dock max hastighet som operatörerna anger.
    Hastigheten upp är offtast dålig.
    sen är hastighetewn beroende av belastning på masten
    altså du vet ine vad du kommer att få i verkligheten

Putte
    Member
    Post count: 8

Det gör extrem skillnad hur bra det går att surfa med olika operatörer.. Har tele2 idag och det har funkat kanon i över 10år, men sen jag skaffat mig en iphone har jag gott och varit förbannad på tele2 varje dag. Går skitsegt att surfa och 19 av 20 ggr får man nöjja sig med edge som är 0.ingenting i fart. Det operatören har som max fart är oviktigt om man alltid får skit fart!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Förstår verkligen inte hur illa vissa har det! Jag har aldrig haft problem med min iPhone som körs med tele2. 3G överallt (mer eller mindre) och allt funkar prima.. Men vissa har typ en iPod touch som funkar ibland att ringa med..

Smisken
    Member
    Post count: 130

@h3nr11k 76407 wrote:

Förstår verkligen inte hur illa vissa har det! Jag har aldrig haft problem med min iPhone som körs med tele2. 3G överallt (mer eller mindre) och allt funkar prima.. Men vissa har typ en iPod touch som funkar ibland att ringa med..

Mitt tele2 3g funkar med klockrent! Jag gilalr tele2 för att man kan bara slå av 3g och ha full gsm mottagning eller så om det skulle vara dålig 3g det är skönt.

Tråkiga är väl att deras support inte är så bra.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.