Front page › Forums › iPhone i Sverige › Moderatorer › Välkommen till inner sanctum
-
AuthorPosts
-
Här i modforumet har du de verktyg du behöver för att kunna övervaka forumet snabbt och enkelt.
Alla varningar som delas ut till människor på forumet hamnar automatiskt i användarforumet. Det är alltså när du trycker på den gula och röda knappen med straffkort på det inlägg som användaren har skapat, som du gör detta.
Medans varningen utfärdas kan du välja orsak till varning, sedan trycka i en ruta för att dela ut 10 straffpoäng.
Om poängen överstiger en viss summa inom en vecka blir användaren automatiskt bannad en kort period. Då får du oftast felmeddelandet: “För att banna någon måste du ange anledning” fast att du med vilje inte valt att banna personen. Då fyller du i bannorsak: “Misskött sig 3 gånger på rad inom tidsramen för 1 vecka”.
I Moderering hamnar alla rapporter som görs utav medlemmar på forumet på andras posts.
Vi har alla kommit överrens om att företag gör inte egenreklam på forumet utan att betala för sig. Användare får däremot tipsa eller diskutera länkar till produkter. Akta er dock för 1-post-reklam-användare.
Om du kan läsa detta mot din vilja (att du vill vara mod) så skriv i denna tråden eller pma mig så fixar jag det.
Alla ni som kan läsa denna tråd just nu är handplockade utav mig själv som guldkornen på forumet.
Med undantag för Ponyboy som varit mod lika länge som jag.För att använda modverktygen kan du skapa en tråd i forumet och pröva modereringen. Vid sista inlägget på sidan i en tråd hittar du en dropdown meny med texten “sammanfoga inlägg” och en knapp med “Ok (0)” bredvid sig.
Nollan betyder hur många posts du markerat i en tråd. Markera en post gör du med checkboxarna i översta högra hörnet på varje inlägg.
När du sedan valt modereringsalternativet i dropdown så tryck på OK.
Liknande meny hittar du i forum för att moderera trådar.
Eran uppgift:FÖRST TILL KVARN GÄLLER!
Välj ett subforum du är intresserad av. Om du tycker att det subforumet är för litet, välj två.
Jag kommer att deligera arbeten så att vi alla har ansvarsområden. I dessa områden ansvarar du för att det ska se rent och snyggt ut. Titlar i trådar är beskrivande och enkla, rätt ämne i rätt forum och användare som håller sig på mattan.
Passar inte en tråd så skicka den snällt över till rätt forum. Tycker du att din tråd inte egentligen ska vara i det andra forumet men du överväger att flytta det ändå, kan du skapa en tråd här i modforumet och be om våran åsikt, eller snällt meddela modden för det forumet att det kommer en tråd i gränsfall på väg.Piere Åkerblom Administratör vill ansvara för hela forumet och dess tekniska detaljer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.