Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vänsterhänta problem, inte bara mottagning
-
AuthorPosts
-
Är vänterhänt och man har ju hört tidigare om antenn problematiken. Men de är ju inte så svårt att komma förbi det, bara ge fan i att brygga med fingrarna. Men jag upplever att jag knappt kan prata när jag har den i vänster hand.
Dvs:
Att den lägger på samtalen.
Att den sätter på högtalare.
Att den stänger av mikrofonen.
Att den ringer upp telefonsvararen.
Att den ringer upp andra folk medans jag pratar med någon.Och jag upplever inte dessa problem när jag håller i högerhand, dock faller de inte mig naturligt att göra det, men efter att samtalet brytits 4ggr och jag tröttnar så flyttar jag över till högerhanden istället.
Någon mer som känner av detta? :confused:
Låter nästan som där är något fel med telefonen, kanske lämna in den? Så borde den inte flippa även om man håller den med vänster hand.
Har gjort efter konstens alla regler nu, skaffat inv sheeld och silicon skal runt om, så har “bootat” antenn problematiken, men fortfarande går de inte att prata med vänster hand för mig. Min kind är kanske formad på fel sätt eller nått.
Kanske relaterat till detta.
YouTube – Apple iPhone 4 proximity sensor issuesFinns en hel del om de.
Apple confirms iPhone 4 proximity sensor glitch still not patchedWant facts?
Fact, every iphone before the 4 had a proximity sensor sensitive to 1/2 inch. You can test it with your finger if you have 10 of those.
Fact the iPhone 4 proximity sensor is sensitive to exactly 1/4 inch.
Its not “flakey” or “tempermental” its defective since 1/4 inch is not enough distance combined with the response time to prevent you from face dialing.
Apple had previously promised to patch the proximity problem, which affects some iPhone 4′s. What happens is that when a caller holds the phone to their ear, the sensor can get its job wrong and either cuts off the call or leaves the buttons vulnerable to being accidentally pressed by a user’s ear.
Steve Jobs last month said the sensor problem would be fixed in a future software update, but this hasn’t yet appeared.
The proximity sensor issue is perhaps the biggest real-world problem facing the iPhone 4. Despite the brouhaha about Antennagate, the proximity issue perhaps affects more people in day-to-day use. While not affecting all iPhone 4 users, problems with the proximity sensor has been the source of widespread complaints. The sensor is supposed to disable the touch-sensitive screen when the iPhone is held up to the caller’s face — but reports suggest that the redesigned sensor incorrectly judges distances, especially when the sensor shines directly inside the user’s ear. This results in constant hang-ups, mutes and random beeps as a face or ear makes contact with the screen.
Har köpt denna appen nu som skall vara “hjälp”
http://itunes.apple.com/us/app/call-guard/id386251981?mt=8vilken firmware kör du? sensor problemet är känt men ska vara löst i 4.1
Måste vara sensorn, det enda som kan ha att göra med alla dom problem du räkna upp. dock lustigt att det fungerar i högerhanden.
Inget du bara fått för dig? du kanske har den annorlunda vid örat så sensorn har lättare att registrera dig med höger handen,Sensorn sitter i höjd med högtalaren till vänster och ska fungera något sämre än tidigare. har antagligen med glaset att göra.
Testa att prata med höger fasta hålla den så att örat inte nuddar telefonen. så som många oroliga själar gjorde då det var radiovågs hysteri för 10 år sen. telefon signalen gick ju igenom hjärnan.
Jag kör 4.1, fixen tycks vara snack, de sades att den fanns med i 4.1 Beta2 men tycks inte finnas i riktiga.
Troligen är de så att jag håller lite olika mellan höger och vänster, kanske lite längre ner i vänster så att sensorn “ser in i örat” eller nått som låser upp skärmen och då sätts allt trevligt igång på skärmen.Jag känner faktiskt också igen detta. Dock är det inte så allvarligt som du beskriver. Jag är högerhänt, så för det mesta pratar jag ju med telefonen i den handen, men de gånger jag har använt vänster hand så har den faktiskt betett sig lustigt. Bland annat så har den aktiverat högtalaren.
Även när jag använder mig av högerhanden så märker jag att sensorn är väldigt känslig, man kan inte flytta telefonen många cm från örat innan skärmen aktiveras, man måste nästan trycka den mot örat för att den inte ska det… när man inte trycker den mot örat kan man se i ögonvrån hur skärmen aktiveras/deaktiveras. Detta tycker jag är väldigt irriterande och hoppas att dom kommer med en åtgärd på detta inom kort….Och ja, jag kör också iOS 4.1
Jo kollar man på hur “känslig” den är så är de rätt stor skillnad från 3gs’en.
Köpte appen “call guard” men den är ju sämst då man måste starta appen själv varje gång man skall prata, halvbesviken.[youtube]8gFqAEuioi4[/youtube]
Jo jag läste det i informationen om appen. Därför är jag inte speciellt sugen på att köpa den. Men hoppas att apple vet om att det är folk som lider av detta problemet och att dom löser det. Borde ju vara mjukvaremässigt.
Har samma problem och märker också bara av det när jag pratar vänster, vilket jag alltid gör då jag har en skada i höger hand som gör att jag inte kan hålla telefonen längre stunder i den handen.
En kompis har också samma problem och det är vansinnigt irriterande. Hoppas verkligen dom kommer med en fix snart för detta!!Rätt sugen på att sälja och gå tillbaka till 3gs’en, kan inte prata och arbeta samtidigt om jag skall hålla i högerhanden. Och inte alltid passande med headset. Känt problem och telia osv tar inte in dessa saker på reparation/garanti. Drygt att nästan varje samtal man har i vänterhand simpas eller sabbas på annat vis.
Hittade en annan fix som finns på cydia som låser skärmen auto.
A new tweak in Cydia store named CallLock that locks your iPhone screen during a call. The good thing about this tweak is that, it fixes proximity issue on iPhone 4. If you are one of the Proximity Sensor Issue Victim, then this is a must have tweak – Watch the video below to see it in action.
Official Description..
CallLock is a tweak that locks your iPhone screen during a call.
It can be enabled either manually or automatically and will prevent you from accidentally pressing buttons that could dial, mute, hold, or hangup a call by mistake. This is especially useful for people who have a faulty proximity sensor in their iPhone 4.
MANUAL MODE:
CallLock will override the default action of the Power button during a call to lock the screen instead of the normal end call action.AUTOMATIC MODE:
CallLock will automatically lock your screen as soon as a incoming or outgoing call is connected.CallLock is enabled in manual mode by default. To enable CallLock automatically you must turn on the feature from inside your Settings app. No new icons will be added to your home screen.
Installerade precis, skall testa och se om de funkar bättre.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.