Var kan man ladda ner iTunes 7.5?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Var kan man ladda ner iTunes 7.5?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 26

kan man ladda ner itunes 7.5 för gamla iphone?:cool:

mry.i
    Member
    Post count: 74

Det finns ett nytt itunes 7.7 tror jag det var, ska jag uppdatera itunes till 7.7 men jag har iphone 2g?

benhur
    Member
    Post count: 28

Här kan du ladda ner äldre Itunes Old Version of iTunes Download

mry.i
    Member
    Post count: 74

Det finns ett nytt itunes 7.7 tror jag det var, ska jag uppdatera itunes till 7.7 men jag har iphone 2g? funkar det ändå?

mustafa
    Member

man kan inte köra den?? jag behöver gamla versionen av itunes för att kunna låsa upp min gamla iphone ?

mustafa
    Member

jag försökte ladda ner itunes 7.5 men den går inte igång det står att det finns en senare version …med den senare versionen kan jag inte använda min gamla iphone?

benhur
    Member

Funkar bra här, testade att ta hem den nu inga problem 🙂

Bebbzor
    Member
    Post count: 51

Hjälp!! Gaah!

Jag vet att jag inte skulle gjort det, men tänkte jag? Nej.
    Jag uppdaterade min iPhone 2g till 2.0 och såklart, den dog lika hårt som en tegelsten.

Så.. Kommer jag kunna låsa upp den med iPwnage (blog.iphone-dev.org) fast den “tror” att den är 2.0? Eller måste jag först dra ner den till 1.1.4 igen och sen jailbreaka den när 2.0 programmet släpps.

Jag försökte få ner den idag till 1.1.4 men när jag har iTunes 7.5 installerat och stoppar i iPhonen så säger den: “iPhone-enheten “iPhone” kan inte användas eftersom den kräver iTunes version 7.7 eller senare. Gå till bla bla bla bla för att ladda hem nyste versionen..”

benhur
    Member

Steg ett

Om du uppdaterat iTunes till senare än 7.5 behöver du nedgradera till 7.5.
    Börja med att ladda ned iTunes 7.5 (Windows, Mac) och Firmware 1.1.4.
    Steg två

I Windows, gå in i kontrollpanelen -> lägg till/ta bort program och avinstallera iTunes och Apple Mobile Device Support.

I OS X är det lite värre. Här måste man in i Macintosh HD -> Program -> Verktygsprogram ->Teminal.

Kopiera och klistra in nedanstående kommandon, ett och ett, glöm inte enter efter varje rad!

defaults write com.apple.iTunes StoreActivationMode -boolean NO
    defaults write com.apple.iTunes StoreGeniusMode -boolean NO
    killall iTunesHelper
    rm -r /Applications/iTunes.app
    rm -r /Library/Receipts/iTunesX.pkg
    rm ~/Library/Preferences/com.apple.iTunes*
    sudo rm -r /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework
    Steg tre

Installera iTunes 7.5 vi laddade ned i steg ett.
    Steg fyra

För att iTunes skall starta måste vi döpa om den gamla iTunes mappen:

Windows:
    Byt namn på C:Documents and Settings**ditt användarnamn**Mina DokumentMin MusikiTunes till iTunes backup

Mac OS X:
    Gå in i musik i din hemmamapp och döp om iTunes till iTunes Backup
    Steg fem

Starta iTunes
    Step sex

Sätt din iPhone i DFU läge:

1. Koppla telefonen till datorn
    2. Tryck på sleep och home knappen i *10* sekunder
    3. Släpp sleepknappen men fortsätt hålla in homeknappen tills datorn känner av telefonen.

Steg sju

iTunes kommer upptäcka en iPhone i återställningsläge.
    Håll ned Alt knappen på mac, eller shift i windows och klicka på återställ.
    Välj Firmware 1.1.4 vi laddade ned i steg ett och vänta medan telefonen återställs.
    Steg åtta

iTunes kommer avsluta återställningen med fel 1015 eller snarlikt.
    Ger iTunes fel 1600 eller liknande gick något fel, gå tillbaks till steg sex. Kan även prova att ta ut sim-kortet eller byta usb-port.

Nu kan du använda Pwnage Tool guide för att fortsätta upplåsningen. I korthet går det ut på att öppna Pwnage Tool, kör iPwner. Återställ sedan till ditt custom firmware.

När du är klar kan du på mac köra programuppdatering eller i Windows ladda ned iTunes 7.7 för att komma tillbaks till senaste versionen.
    Steg nio

Döp om iTunes mapparna till sina orginalnamn igen och musiken är tillbaks.

Windows:
    Byt namn på C:Documents and Settings**ditt användarnamn**Mina DokumentMin MusikiTunes backup till iTunes

Mac OS X:
    Gå in i musik i din hemmamapp och döp om iTunes Backup till iTunes
    Musiken är tillbaks och du har en fungerande telefon igen!

Gillar du iFun´s guider är det fritt att donera en slant.

Är detta för avancerat eller du helt enkelt inte orkar hålla på själv finns alltid vår iPhone-assistans.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.