Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Varför "dör" vissaa program?
-
AuthorPosts
-
Jag har en 3GS med operativ ver. 4.0 och den är jailbreakad med sn0wbreeze och upplåst med ultrasn0w.
Expressen TV och GoWalla är två program som startar, man ser programmet igång i ca. 2 sekunder sedan slocknar de, vad beror det på? Tror det är något annat program med, men kommer inte ihåg det just nu.
Precis som i min egna tråd ang PicPosterous.
GoWalla beter sig på samma sätt för mig.@r_o_n 71636 wrote:
Jag har en 3GS med operativ ver. 4.0 och den är jailbreakad med sn0wbreeze och upplåst med ultrasn0w.
Expressen TV och GoWalla är två program som startar, man ser programmet igång i ca. 2 sekunder sedan slocknar de, vad beror det på? Tror det är något annat program med, men kommer inte ihåg det just nu.
För att dem inte är kompatibla med 4.0 än troligen.
@smisken 71641 wrote:
För att dem inte är kompatibla med 4.0 än troligen.
Gowalla är enl. egen utsago kompatibel. “iOs4.0 tested”, står det och senaste versionen kom 21/7.
Expressen TV: http://itunes.apple.com/se/app/expressentv/id366515793?mt=8 “3.1 or later”.
Expressen TV fungerar på min 3GS med iOS 4.0. Låter dock som att den gör en förbjuden åtgärd (alternativt att något program som ev. ligger i bakgrunden gör något dumt, t.ex backgrounder, winterboard ).
@kirneh 71646 wrote:
Expressen TV fungerar på min 3GS med iOS 4.0. Låter dock som att den gör en förbjuden åtgärd (alternativt att något program som ev. ligger i bakgrunden gör något dumt, t.ex backgrounder, winterboard ).
Råkade ut för det även med ditt program idag. Skulle starta det, fick splashen sedan svart skärm och sedan inget mer.
Har winterboard men inte backgrounder. Ska försöka att stänga allt i winterboard alt. ta bort det?
@r_o_n 71648 wrote:
Råkade ut för det även med ditt program idag. Skulle starta det, fick splashen sedan svart skärm och sedan inget mer.
Har winterboard men inte backgrounder. Ska försöka att stänga allt i winterboard alt. ta bort det?
Om du har sbsetting kan du enkelt stänga av dessa program tillfälligt (via more/mobile substrate addons). Lät dock lite avskräckande att stänga av winterboard (står en varning där).
Kan man på något vis debugga en app i sin iPhone ?
… i så fall, hur ?@aztech 71655 wrote:
Kan man på något vis debugga en app i sin iPhone ?
… i så fall, hur ?Om man utvecklar en egen applikation är det enkelt. Du kan köra diverse verktyg på befintlig applikationer också (via leaks etc). Tror dock dessa program kräver att du har en utveklingslicens.
Ett sätt att kontrollera varför ett program dog är att kolla i sysloggen. Där brukar info finnas om varför programmet kraschade. Sysloggen Kan mailas till dig själv genom t.ex Rock.
Jag tänkte mig exempelvis “strace” eller nåt liknande om det finns, men sin kom jag på att man kanske inte kunde starta apps genom ett shell.
Vad heter och finns sysloggen?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.