Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Varför jailbreaka? Största fördelarna
-
AuthorPosts
-
Tja.
Inte varit aktiv här på länge och har inte uppdaterat mig mycket om iphonen på sista tiden då jag inte hunnit lägga ner tid på det.
Har iallafall en iPhone 3G, med OS 3.0 (tror jag). Hursomhelst ett av de OS man kan jailbreaka och låste upp den för ca 6månader sedan.
Fixade en del teman och ett flertal apps bl.a. video appen.Det jag vill komma är, att dom appsen som jag gillade speciellt var iMaps tror jag den hette, så man kan gruppera flera apps i en mapp, samt någon applikation som gjorde att man kan ta bort namnen under appsen och till sist, så att batteriet syns procentuellt hur mycket man har kvar.
Den sista tror jag finns att ställa in (iallafall till 3gs då jag sett kompisar som har det så) så hur ställer man in det?
Så nu har min iphone börjat krångla med iMaps så jag kan inte se mapparna längre och tänkte ställa tillbaka den till grundinställningarna.
Men jag undrar, dom appsen som jag nämnde ovan att jag gillade. Går dom att få utan att jailbreaka?
För alla andra apps utöver dom jag nämnde ovan fann jag ganska “värdelösa” och fanna liknande i appstore gratis. Så finns liknande till dom appsen jag nämnde skiter jag nog i att jailbreaka.
Eller har det kommit någon ny jailbreak med mer funktioner och fördelar?Tacksam för svar och ursäktar att det blev “wall of text” men har svårt att formulera mig och vill att alla ska förstå!
Nu för tiden kan man JB och låsa upp fram till 3.1.2 utan problem (oftast även 3.1.3, men lite mer struligt..).
En liknande, men troligvis nyare variant av iMaps är Catagorized (tror jag den heter), den borde fungera bättre!
För att få bort namn under apps använder du enklast SBsettings som även gör massa annat gött, bla kan du slå på Procent till batteriet, något du inte kan göra på en 3g i vanliga fall.Ingen av ovanstående apps (eller några som gör samma sak/liknande saker) går att få utan Jailbreak.
Catagories hette den nog, inte iMaps. Mitt fel.
Men så om jag återställer min iPhone till grundinställningar och uppdaterar jag den till 3.1.2 så kan jag jailbreaka den lika lätt som jag gjorde vid 3.0?
Följde bara en kort guide så var det avklarat?Anledningen varför jag inte vill jailbreaka är för att det känns (kanske bara mentalt) att den blir mycket segare.
Jag är en såkallad perfektionist tror jag. Vill att allt ska vara cleant, snabbt och smidigt och vill inte sega ner iphonen. Även om jag vill kunna dölja flera maps i mappar med Cathagories och bara ha ett “skrivbord” med allt på, på min iphone.Vill bara tillägga en skum sak.
Under den senaste månaden, kanske månaderna, så dras mitt batteri VÄLDIGT mycket om den är på standby mode under t.ex. natten. Även om bluetooth och Wi-Fi är avstängt.
Har t.ex. iPhonen 80% när jag lägger mig är batteriet dött när jag vaknar.
Samt för någon vecka sedan provade jag att stänga av den helt när den hade 70-80% batteri kvar. Då hade den 20% när jag startade den på morgonen. Sedan har den varit helt urladdad ibland de senaste nätterna då jag haft mindre än 50%Det står att du har jailbreakat och låst upp den, har du låst upp den med Ultrasn0w ska du endast uppdatera med en custom ipsw som inte uppdaterar ditt baseband. Har du en mac kan du använda Pwmagetool, på windows använd sn0wbreeze. Sn0wbreezw guide här https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6969-guide-jailbreaka-iphone-3-1-3-med-sn0wbreeze.html
@schterik 57809 wrote:
Vill bara tillägga en skum sak.
Under den senaste månaden, kanske månaderna, så dras mitt batteri VÄLDIGT mycket om den är på standby mode under t.ex. natten. Även om bluetooth och Wi-Fi är avstängt.
Har t.ex. iPhonen 80% när jag lägger mig är batteriet dött när jag vaknar.
Samt för någon vecka sedan provade jag att stänga av den helt när den hade 70-80% batteri kvar. Då hade den 20% när jag startade den på morgonen. Sedan har den varit helt urladdad ibland de senaste nätterna då jag haft mindre än 50%Då har du något som körs i bakrunden fixa sbsettings och döda allt i prossesorn typ som cydia,safari,iPod,konakter.
@ponyboy 57810 wrote:
Det står att du har jailbreakat och låst upp den, har du låst upp den med Ultrasn0w ska du endast uppdatera med en custom ipsw som inte uppdaterar ditt baseband. Har du en mac kan du använda Pwmagetool, på windows använd sn0wbreeze. Sn0wbreezw guide här https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6969-guide-jailbreaka-iphone-3-1-3-med-sn0wbreeze.html
Har windows xp men kommer inte ihåg vad jag jailbreakade med.. Fick länken av någon ifrån detta forumet, ska leta i några gamla trådar för att kolla vad jag JB;ade med.
@schterik 57815 wrote:
Har windows xp men kommer inte ihåg vad jag jailbreakade med.. Fick länken av någon ifrån detta forumet, ska leta i några gamla trådar för att kolla vad jag JB;ade med.
@schterik 57814 wrote:
Det kan väl inte köras när den är helt avstängd?
Ju vissa applikationer körs i bakgrunden även om din iphone är i sleep mode. Det är svårt att säga vad som orsakar detta i din iphone, du får se upp med vad du installerar från cydia, tidigare versioner av categories kunde förbruka en hel del batteri också.
Det bästa lösningen är en återställning men var försiktig så du inte uppdaterar din baseband. Baseband uppdateringen som följer med fw 3.1.2 kan endast låsas upp med Blacksn0w, den är inte lika stabil som Ultrasn0w och basebands uppdateringen i fw 3.1.3 kan inte låsas upp alls. Du kan uppdatera till fw 3.1.2 och 3.1.3 utan att uppdatera basebandet med hjälp av en custom ipsw. Uppdaterar du basebandet kommer du inte kunna nergradera den igen.
Sleep mode är väl om man bara tryck på knappen där uppe en gång?
Jag syftade på att verkligen ha stängt av den, dragit till stäng av.
Aja, hursomhelst.
Ska försöka lösa detta, tack så mycket för hjälpen!Har du stängt av den helt så är det mysko att batteri dras. Det är omöjligt!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.