Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Varför jailbreaka?>>>
-
AuthorPosts
-
Tjena.
Ny här med en IP4 på ingång. Jag stöter på ordet jailbreak och har förstått att det innebär att låsa upp telefonen.
Är det bara ett operatörslås som upplåses? Eller gäller det andra funktioner också som inte är tillgängliga?Jocke
Japp du kan gör massa saker jailbreaka är typ ett måste. När man jailbrekar den så öppnar man upp iphonene så att du kan göra nästan vad du vill. Du kan te.x instalera program som flash player dela med dig av dina internet utan usb, ändra hela teman på din iphone till något helt annat. och låsa upp den men jusst nu kan man inte låsa upp en iphone 4 men det kommer senare. Du kan göra massa saker när du jailbreakar den. Kollar vad du har för version filmware i inställningar för att se vilket jailbreak du ska använda
en iphone utan jailbreak är som en bil utan hjul och motor
vad e det för skillnader på dom olika, hur vet man vilken man ska ta?
Jag har version 4.2.1(8c148)
modemfirmare 03.10.01
Vad jag fattar det som har det något med det att göra? :rolleyes:lånar tråden av dig “RolexJocke”
Jag har ochså haft detta i åtanke.
Har länge funderat på vad som är så himla bra med jailbreak..
Gratis appar..
Teman..
Flash.Vad finns det mer då?
Vart kan man hitta infon om alla andra “bra o ha saker vid jailbreak” =)
Finns det nånstans o läsa?“QuA1nt” Läs detta.
Guide: Jailbreaka iPhone, iPod touch och iPad med iOS 4.2.1 | iPhoneguiden.seHa det fint.
Mvh
om du kollar under cydia på tweaks, sb settings eller andra avdelningar där folk gjort ändringar som inte apple gillar fast du vill ha. Saknar fortfarande befrielse utav bluetoothen.
Kortfattat j-breaka luren och gör precis vad du vill med den
ps det finns ju fler ställen än cydia att hämta saker ifrån.4.2.1 finns bara tehtered jailbreak, sambon fick en lur idag med 4.2.1……väntar på ett riktigt j-break till den vilket är på G
Så med andra ord är det bättre å vänta?
Låter ju inte så jätte kul kanske…men vet du ungefär när det släpps det riktiga jailbreaket och vart man får reda på det?
tyvärr så finns det inga release datum i den branchen utan “den som lever får se”
Här finns lite ryktenTack för alla svar även om det blev en del grekiska för en vanlig dödlig. :):)
Jag får hålla kollen här och försöka få grepp om all uttryck och funktioner innan jag gör något känns det som.
Jocke
Man jailbreakar för att man ogillar Apples diktatorsfasoner.
Skämt åsido, jag jailbreakar för annars kan jag inte använda WhoIsCalling. 🙂
För att testa lite teman.
För att köra en wifisniffer som Apple ogillar.I mitt fall är det egentligen inte upplåsning för jag har Tre och har köpt luren av Tre.
Men här står det ju att redsnow funkar Jailbreak iOS 4.2.1 iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch 4G with Redsn0w 0.9.6b4 [Guide] | Redmond Pie
Jag tycker det finns både för och nackdelar med JB.
Fördelar: Gratis appar, schyssta teman fast jag tycker dom flesta är taffliga och ser osymmetriska ut.
Snabbfunktioner som sb settings.Nackdelar: Telefonen blir segare, långsammare vilket jag tycker är en stor nackdel.
Prestanda är väldigt viktigt för mig.
Min iPhone 3G vart nästan obrukbar med JB.
Har ej testat på min 4:a men påverkas den i samma utsträckning blir inte JB kvar länge på den.Hur har ni med iPhone 4 upplevt prestanda före resp. efter JB?
@jonneracer 87274 wrote:
Jag tycker det finns både för och nackdelar med JB.
Fördelar: Gratis appar, schyssta teman fast jag tycker dom flesta är taffliga och ser osymmetriska ut.
Snabbfunktioner som sb settings.Nackdelar: Telefonen blir segare, långsammare vilket jag tycker är en stor nackdel.
Prestanda är väldigt viktigt för mig.
Min iPhone 3G vart nästan obrukbar med JB.
Har ej testat på min 4:a men påverkas den i samma utsträckning blir inte JB kvar länge på den.Hur har ni med iPhone 4 upplevt prestanda före resp. efter JB?
Det beror lite på hur du kombinerar dina program. Min iFyra går som blixten fast jag har jailbreakat och har massa kluddiga teman etc.
Ett stort plus till multiCleaner, programmet som är ett måste!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.