VARFÖR kan man inte köpa den utan abbonemang låst till telia?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone VARFÖR kan man inte köpa den utan abbonemang låst till telia?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Jo jag vet, pengar pratar, men jag försår inte hur man kan vara så giriga att man inte ens erbjuder möjligheten att köpa den utan abbonemang, det borde väl vara ett val för köparen att bestämma? Jag bryr mig inte mycket om fri surf då jag mest vill ha den som en multimediaspelare+mobil i ett, jag kommer antagligen bara surfa då jag har tillgång till wi-fi nätverk i vilket fall som helst.. Som 16 åring vill jag helt enkelt inte ha med abbonemang att göra helst då det i längden blir otroligt dyrt och på nåt sätt stressande då man har en månadskostnad varje månad att betala. Jag hoppas verkligen att t ex Thephonehouse eller någon annan återförsäljare tar sig an detta och erbjuder köparna ett sätt att köpa telefonen utan bindning till ett abbonemang.

Zata
    Member
    Post count: 6

hmm jadu de första iaf 2 mån skulle jag tro kan man nog glömma att köpa den utan abb.
    Monopol på grejjer är ju för att du skall tjäna pengar på det, kolla systembolaget 😛

Zike
    Member
    Post count: 571

enligt the phone house kundtjänst så kommer de börja sälja telefonen i september, däremot sa dom inget om hur dom kommer att sälja den

Sebastian
    Member
    Post count: 34

AT&T kommer inom några månader att sälja iPhone 3G obunden till en specifik operatör. Det borde betyda upplåst. Det blir samma priser som det var på första generationen. $599 för 8GB, $699 för 16GB.

Jag undrar om telia har några planer på det.

frieesh
    Member
    Post count: 35

@sebastian 5647 wrote:

AT&T kommer inom några månader att sälja iPhone 3G obunden till en specifik operatör. Det borde betyda upplåst. Det blir samma priser som det var på första generationen. $599 för 8GB, $699 för 16GB.

Jag undrar om telia har några planer på det.

Sebastian aa har oxå hört den men kan det inte vara så att detta bara gäller för de som redan har ett AT&T abonemang som vill ha en iphone utan att köpa ett nytt abonemang?
    (hoppas alla förstår det låter ganska flummigt enligt mig)

Haziza
    Member
    Post count: 22

Dock så kännar man ju tyvärr inte så mycket på att köpa den utan abonnemang. Jailbreakar du den rykar garantin. Samt att du kommer antagligen behöva köpa Internettrafik samt betala det du ringer för i månaden.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.