Varför köpte just du Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Varför köpte just du Iphone

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Som topic lyder:

Varför köpte just du en Iphone 3G och inte valt ett annat alternativ? Skullle vara kul o veta alla roliga anledningar och kanske sätta fart lite på forumet och ha kul. 😛

(tycker du som MOD att tråden är helt o nödvändig så tveka inte på att ta bort, jag tyckte att det var en kul idé)

Victorius
    Member
    Post count: 88

Det var ju inte direkt bara en anledning. Finns ju så många bra saker. Några mindre bra. Men det bra överväger ju mycket.

Inte ångrat en sekund att ja köpte den, största anledningen till att köpa iphone måste väl vara AppStore ändå. Såna möjligheter till tidsfördriv som spel o dylikt finns inte till någon annan mobil.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Den frågan ställer jag mig med. 🙂

Gillar av princip inte Mac och det som företaget Apple står för. Dyra datorer, sunkigt operativsystem, står för allt som jag avskyr i datorvärlden. (arbetar med datorer m.m.på en it-avd.)

Hatar iTunes sedan det kom och quicktime och dess .movformat på filmer.

Impulsköp kanske? Eller att man ville ha en riktigt svindyr telefon?
    Bra mp3-spelare och “spelmaskin”.
    Köpte en olåst utan abb…

steffe
    Member
    Post count: 2452

Flera skäl till mitt val:
    Internetuppkopplingen,utmärkt att skicka och läsa mejl.
    Stor skärm.
    Multitouch.
    Ipoden.
    Appstore,finns en del bra där.
    Spel,lika bra som min PSP.

Lite klagomål:
    MMS,som tur är kommer det i juni.
    Kameran,2Mp är ingen hit.
    Batteritiden,inte mycket sämre än andra i standby men använder man den så…
    GPS,kunde varit lite exaktare.

Slutsats:världens bästa telefon,men det finns brister!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag köpte min iPhone för att jag är en Apple-lover och IT-geek, så bättre telefon finns väl inte för mej? :rolleyes:

Jag menar, Apples grejer är ju bäst! Deras Macar är snygga, otroligt lätta att använda, men är byggda på en UNIX-grund så dom är ju otroligt avancerade och stabila oxå 😀 Och sen deras lättanvända program som aldrig krånglar, t.ex. iTunes :rolleyes: Och deras filmformat, .mov, är ju lätt det bästa 😀

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte den, men däremot ångrar jag att jag inte tänkte på att Telias 3G är så dålig, att jag kunde köpt ett billigt abb och sen låst upp den… Men jag behöver bara Telia i ett halvår till, så jag kanske klarar mej 😛

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

iPhone köper man för att det är stek ! 🙂

kallanKarlsson
    Member
    Post count: 12

Kul att så många svarat redan:D aja trotts att jag inte har köppt min en så velar jag fram o tebaka. 8 eller 16(sry för offtopic)

kom igen det finns fler som kan dela med sig :laugh::P

steffe
    Member

Vad gäller macarna så är dom dyra och inte så bra för gamers!
    Joo då,itunes kan böka lite ibland,särskilt på min xpburk.
    Annars håller jag helt med mekke!

Kungen
    Member
    Post count: 985

Hade tittat på en iPhone hela våren, på blocket och tradera. Sen lyckades morsan att övertala mig om att jag inte skulle köpa en iPhone så det fick bli en SE g700. Men jag var ju fortfarande enormt sugen på iPhone. Ett halvår senare fick vi reda på att en kompis skulle åka till england, jag kollade upp priserna där, och det var ganska mycket billigare.. Sen steg pund kursen och på ren impuls åkte vi sen till telia för att köpa en 8 gb, men säljaren övertalade mig till en 16 😀 Och det jag älskar med iPhonen är just OS et och multitouchen, så jävla härligt 😉 Appstore och alla program fanns självklart med i beräkningarna 😛

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Modifikationskapaciteten
    SMS-appsen
    Multi-touch
    Prylstatus.

KloN
    Member
    Post count: 125

För statusen och priset

Miche
    Participant
    Post count: 358

För att ha något att skryta om…?;)

Nej men det blev en iphone 3G 8GB för att ja, jag fick välja vilken mobil som helst, gratis. Jag stod och klämde på nokia 5800 i butiken innan jag valde iphonen, och kan säga att nokian kändes riktigt plastig, knarrig, och hade ruggigt dålig skärm i jämförelse, så det blev ett självklart val av iphone, just för att multitouchen, OSet/användarvänligheten är så grym!

diXet
    Member
    Post count: 236

“Varför köpte just du Iphone”

För att jag är bäst…:)

Zike
    Member
    Post count: 571

Jag hade en PSP för att kolla på film och spela spel på när jag åkte till och från plugget
    Jag hade en 8gb mp3spelare i väldigt litet format som jag var (och fortfarande är) väldigt nöjd med
    Jag hade en bra mobiltelefon från Sony Ericsson som jag surfade med mer och mer, men utan någon dataplan, så jag kunde inte surfa för mycket.

PSPn var lite klumpig att ta med, och jag hade bara 1gb minneskort på den
    mp3n var sprängfylld och 8 gig räckte inte längre, samt att jag glömde bort att ladda den så den dog hela tiden
    Mobiltelefonen som jag älskade försvann på en studentskiva i maj 2008 och jag visste att iphonen skulle komma om ett par månader, så jag skaffade en tillfällig lur (har velat ha iphone sen första gången dom presenterade första generationen i usa)

Så när iphonen skulle komma satte jag mig på sveavägen och köade 🙂
    Nu har jag alltid en filmspelare i fickan,
    alltid laddade batterier i mp3n,
    alltid tillgång till obegränsad internet

Är jag nöjd? Absolut 😀

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@zike 31169 wrote:

Jag hade en PSP för att kolla på film och spela spel på när jag åkte till och från plugget
    Jag hade en 8gb mp3spelare i väldigt litet format som jag var (och fortfarande är) väldigt nöjd med
    Jag hade en bra mobiltelefon från Sony Ericsson som jag surfade med mer och mer, men utan någon dataplan, så jag kunde inte surfa för mycket.

PSPn var lite klumpig att ta med, och jag hade bara 1gb minneskort på den
    mp3n var sprängfylld och 8 gig räckte inte längre, samt att jag glömde bort att ladda den så den dog hela tiden
    Mobiltelefonen som jag älskade försvann på en studentskiva i maj 2008 och jag visste att iphonen skulle komma om ett par månader, så jag skaffade en tillfällig lur (har velat ha iphone sen första gången dom presenterade första generationen i usa)

Så när iphonen skulle komma satte jag mig på sveavägen och köade 🙂
    Nu har jag alltid en filmspelare i fickan,
    alltid laddade batterier i mp3n,
    alltid tillgång till obegränsad internet

Är jag nöjd? Absolut 😀

ja hade en N-gage QD för spel/sms/samtal
    PSP för spel/surf “chippad wifi”
    iPod shuffle för musik
    laptop för o göra läxor på WORD/EXEL…

nu har ja allt i en apparat, min älskling!!!

de bästa features e lätt
    iPod
    SMS-app “chat-layout”
    stora skärmen
    INTERNET!!! RIKTIG INTERNET!!!!

utalker
    Member
    Post count: 403

Det verkade som det bästa alternativet om man vill ha mp3 och mobil i ett.
    Sen att man kan jailbreaka den och leka som fan är också en sak som spelade in.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag kan ju fortsätta på dessa “jag hade”-inläggen 😀

Jag hade en Motorola v360 (inte så bra, dvs) för att ringa o smsa.
    Jag hade en iPod Touch 1G för musik, filmer o lite spel.
    Jag hade en Acer TravelMate 5520 för att gå ut på internet.

Nu har jag en iPhone för att ringa, smsa, musik, filmer, spel o internet 😛 Åsså lite fler saker här o där oxå 😉

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Jag tittade länge på iphone innan jag köpte en, jag blev mer och mer sugen på att köpa en, men även om jag var sugen på att köpa en så visste jag inte att den var Så här bra, jag hade egentligen ingen aning om allt det är med appstore och wifi och hela köret, men jag köpte ändå och det är det bästa köp jag gjort 😀

Oen
    Member
    Post count: 14

Direkt när jag såg hur iPhone fungerade ville jag ha den. Den var perfekt för mig, precis vad jag ville ha. Stor touchskärm, WiFi, bra webbläsare, bra musik- och videouppspelning, App Store och andra funktioner som Mail, kalender, anteckningar, m.m. fungerar bättre än bäst. Sen tycker jag iPhone är den snyggaste mobiltelefonen.

Jag tröttnar aldrig på Iphone, men det gjorde man direkt på Sony Ericsson (samma gamla, tråkiga menysystem med deras tråkiga funktioner.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Jag köpte min iPhone för att jag verkligen var sugen på en mobil som klarade av det mesta. Har en 16GB vit för att jag tycker den är riktigt fräsch men har samtidigt väldigt mycket musik. Det enda som är B med iPhone just nu är väl MMS och att man inte kan skicka musikfiler till varandra via bluetooth, ångrar inte en sekund att jag köpte min telefon 🙂

steffe
    Member

@steffeiphone 31234 wrote:

Jag köpte min iPhone för att jag verkligen var sugen på en mobil som klarade av det mesta. Har en 16GB vit för att jag tycker den är riktigt fräsch men har samtidigt väldigt mycket musik. Det enda som är B med iPhone just nu är väl MMS och att man inte kan skicka musikfiler till varandra via bluetooth, ångrar inte en sekund att jag köpte min telefon 🙂

Kan glädja dig med att mms och peer-to-peer kommer i uppdateringen i juni ihop med mycket annat skoj!

steffeiphone
    Participant

@steffe 31238 wrote:

Kan glädja dig med att mms och peer-to-peer kommer i uppdateringen i juni ihop med mycket annat skoj!

Jag visste det med MMS, men kan man verkligen skcicka en låt från tex sony ericsson till iPhone via bluetooth?:o (i 3.0 då)

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@steffeiphone 31244 wrote:

Jag visste det med MMS, men kan man verkligen skcicka en låt från tex sony ericsson till iPhone via bluetooth?:o (i 3.0 då)

ja, bara ifall du jailbreakar…

steffeiphone
    Participant

Oki:/

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.