Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Varför o Hur ska jag jailbreaka?
-
AuthorPosts
-
Varför ska man det? o hur gör jag? Vill även lägga in filmer!
En som inte vet så mycket om min nya IPhone 3G:):)
Tack på Förhand
@sotaren 25084 wrote:
Varför ska man det? o hur gör jag? Vill även lägga in filmer!
En som inte vet så mycket om min nya IPhone 3G:):)
Tack på Förhand
Jailbreak “öppnar” upp iPhonen för ytterligare programvara att installera, och även “öppnar” upp för att göra ändringar själv i iPhonen.
Jailbreakar gör du med Quickpwn från Dev-team Dev-Team Blog
“Software” till vänster på sidan, och ta det som passar ditt OS och firmware.
Och med vilken operatör använder du/kommer att använda?. Du kan låsa upp den om du vill, men då får du inte ha uppdaterat till 2.2.1 i iTunes.
Om du vill lägga in filmer, så måste du bocka i “Hantera filer manuellt” i iTunes när du har iPhonen inkopplad.
Sedan konvertera dom till .mp4
Why jaiolbreak?
How to jailbreak?
Kul att du vill ha filmer!:rolleyes:OBS! Tänk på att jailbreaken “tar bort” din garanti. SÅ länge du kan återställa iPhonen är det inga problem men annars kommer dom inte ta emot telefonen
[så måste du bocka i “Hantera filer manuellt” i iTunes i Menyn eller?:)Tack tack
QUOTE=snook;25088]Jailbreak “öppnar” upp iPhonen för ytterligare programvara att installera, och även “öppnar” upp för att göra ändringar själv i iPhonen.
Jailbreakar gör du med Quickpwn från Dev-team Dev-Team Blog
“Software” till vänster på sidan, och ta det som passar ditt OS och firmware.
Och med vilken operatör använder du/kommer att använda?. Du kan låsa upp den om du vill, men då får du inte ha uppdaterat till 2.2.1 i iTunes.
Om du vill lägga in filmer, så måste du bocka i “Hantera filer manuellt” i iTunes när du har iPhonen inkopplad.
Sedan konvertera dom till .mp4
Nä. Man ska inte Jailbreaka… 😉
Om man behöver så gör man det,men vid normal användning med telia är det kanske inte det första man tänker på.
Har man fastpris på surfen så finns det en jävla massa webapps att leka med utan jailbrejk.Men jailbreak är roligt 🙂 Man kan ha långa ringsignaler, egna systemljud, andra teman osv. 😀
Jag Jailbreakar min främst för att kunna köra PdaNet så jag kan ha den som 3G-modem.
Generellt tycker jag att en jailbreakad iphone blir segare och mindre stabil så är det inget du saknar idag så ser jag ingen anledning att jailbreaka.
@mekke 25156 wrote:
Jo. Det ska man… 😉
Nej, det ska man inte.
1. Garantiproblem, om du inte kan återställa telefonen vid eventuellt fel.
2. Uppdateringsproblem; du får ofta vänta på uppdateringar längre…
3. Några teman, applikationer och ringsignaler gör det inte värt att offra ovanstående. Varför ska man ha en ringsignal längre än 30 sek? När det ringer så svarar man väl oftast inom 30 sek? Teman.. varför? Temat som finns är väl snyggt så det räcker? Visst, det finns vissa applikationer för jailbreakade lurar som inte finns för “vanliga”. Men lyckas du övertyga mig genom att nämna några program som gör det värt att jailbreaka. Ja, då får du 50 spänn! 😉@hexenhammer 25426 wrote:
Nej, det ska man inte.
1. Garantiproblem, om du inte kan återställa telefonen vid eventuellt fel.
2. Uppdateringsproblem; du får ofta vänta på uppdateringar längre…
3. Några teman, applikationer och ringsignaler gör det inte värt att offra ovanstående. Varför ska man ha en ringsignal längre än 30 sek? När det ringer så svarar man väl oftast inom 30 sek? Teman.. varför? Temat som finns är väl snyggt så det räcker? Visst, det finns vissa applikationer för jailbreakade lurar som inte finns för “vanliga”. Men lyckas du övertyga mig genom att nämna några program som gör det värt att jailbreaka. Ja, då får du 50 spänn! 😉1. Då är det säkert så illa gånget att telia inte kan se jailbreak heller.
2. Inom 48 timmar är dev teams ”policy”, vilket de följt bra.
3. Teman, ok skulle kunna klara mig utan detta om man kan få val att ta bort ”dock skinnet” och lägga till egna bakgrundsbilder utan jailbreak.Några program: MMS,
klipp och klistra
installous/crackulous
SBSettings, varit inne i en film någon gång och velat ändra ljusstyrkan utan att gå till inställningar? Gömma ikoner m.m.
Cycorder, velat filma något som händer med din iPhone?
Bite sms, smsa i landscape.
Backgrounds, minimerar program, stänger de inte helt.
lock calendar, så du kan se ditt schema på lockscreen.
Quickgold, velat söka efter någonting i din iPhone direkt på homescreen?
Finns mycket mer som jag kommer på men dessa finner jag mest användbara 🙂 Och självklart winterboard 😀
Langa 50 spänn nu 😉Lock calendar kan delvis ersättas med steeckynotes,funkar utan brejk.
Backgrounds och winterboard körs i bakgrunden,det segar telefonen och suger ur batteriet.
Mms kan enkelt ersättas med epost.
Filma med iphonen?Så bra är inte kameran,bildkvalité och skärpa blir skit.
Däremot finns det många andra skäl att jailbrejka om man vill kunna göra mer egna inställningar(diskaid,sbsettings,bossprefs m.m).
Jag har hittills klarat mig bra utan.För en hacker är jailbreak alltid bra, det är nämligen lätt att komma igång 🙂
(Till skillnad från t.ex. PSP, som tog ca en vecka innan jag hade custom firmware ;))
jag diggar åäö funktionen på sms/safari. Me likelike ^^,
Shit, ska inte jag får kämpa i att komma upp i 200 mb, men det gör man inte på lite facebook och msn iaf:) iofs sitter jag inte och surfar hela dagarna och jag har wifi hemma:)
Ja Mekke,om du verkligen är hacker,så ska du brejka.
Vi som inte är det ska nog tänka efter om vi verkligen vill göra det.
Om man saknar programmen i cydia,så är brejk rätt givet.
Vill man så långt som möjligt undvika en laggig,slö och buggig telefon så gör man det inte.
Och förresten tar det fan inte mer än ett par timmar eller så att lägga in och fixa till homebrew i psp,gjorde det för flera år sen,utan bredbandsuppkoppling.Nedladdningen tog en jävla tid.@steffe 25477 wrote:
Och förresten tar det fan inte mer än ett par timmar eller så att lägga in och fixa till homebrew i psp,gjorde det för flera år sen,utan bredbandsuppkoppling.Nedladdningen tog en jävla tid.
OT: Jo, om man är lite osäker på hur man ska göra + att jag förstörde batteriet (några dagars frakt för ett nytt :P)
Mekke!Jag tyckte du sa att du va hacker?Klantosis!
steffe;25542 wrote:just Det,amatör!– Hacker
Ett motiv att hacka den kan väl vara att man kan få alla App stores application helt gratis? Tycker själv det är det skönaste i all fall, sen älskar jag att pilla med utseendet också..
@romeo 25629 wrote:
Ett motiv att hacka den kan väl vara att man kan få alla App stores application helt gratis? Tycker själv det är det skönaste i all fall
Jaså? Jag tycker det är enda nackdelen, för då kommer det snart bli som med filmer, spel, musik osv. Ingen har råd att göra nya, för ingen betalar för att använda det de gör… Så allt blir bara sämre 🙁
Instämmer!Viktigaste skälet att brejka är som jag ser det att dom som behöver kan göra inställningar och anpassning som inte finns med från början,vi som inte behöver detta kan klara oss bra ändå.
Dock tror jag att alla har saknat klippa och klistra någon gång! Ifall du jailbreakar så kan du detta. Även att köra tex. F-stream i bakgrunden med programmet backgrounder.
Så ifall du vill göra din iPhone mer komplett, jailbreaka!
Körs program i bakgrunden segar den,och batteriet tar slut snabbare.
@steffe 25860 wrote:
Körs program i bakgrunden segar den,och batteriet tar slut snabbare.
Äh, batteriet dras ju som fan ändå. Sedan sitter mobilen ofta i dockan hemma och om man inte har det tar det inte lång tid att ladda upp via strömuttaget. Spela roll om mobilen ligger still på bordet med sladd i sig eller inte liksom. Inte ofta man är borta från hemmet i över 24h. Enda gången jag verkligen lidit var när jag såg film + lite simpsons på mobilen när jag reste, det drog som bara fan.
Sen personligen klarar jag mig inte utan andra teman nu. Originaltemat och original ikonerna är inte snygga. Speciellt inte dockan. Att winterboard segar ner min iphone är ingenting jag har märkt.
Så jag tycker absolut du ska jailbreaka. Ifall nu din mobil skulle segas ner så mycket att du märker av det så är det bara att återställa luren helt.Och garantin? Krashar luren så shift återställ den i itunes, eller återställ den helt i iphonen innan du lämnar in den. Kan tillägga att om det står mellan garanti och jailbreak för mig så vinner jailbreaket med hästlängder. Iphone utan jailbreak är som en ferrari med en mopedmotor.
steffe är lite anti-jailbreak om ni inte märkt det, så det är nog ingen idé att argumentera emot 🙂
det är sanningen.
Nej,jag är inte anti-jb,som jag påpekat i tidigare inlägg i denna tråd så kan man med en jailbrejkad lur göra inställningar som man inte kommer åt annars.
Man måste dock tänka på nackdelarna också,som exempelvis:
Seg lur.
Instabilt os.
Kör man sen program i bakgrunden som t.ex.winterboard så tar det mer på batteriet,men det har iofs kanske inte så stor betydelse.
Att jag inte själv har jailbrejk beror inte på att jag är emot det,men jag anser inte att jag behöver det just nu.Om jag behöver,så är det rätt snabbt gjort,har qickpwn för 2.2.1 nedladdat i burken redan,eftersom jag har hjälpt en del mindre kunniga bekanta att brejka,deras lurar funkar fortfarande någorlunda okej så jag har tydligen lyckats! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.