Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › VARNING FÖR Itunes 8.2!
-
AuthorPosts
-
Tjoo!
Såg just på ispazios iphone blogg en varning om itunes 8.2
Det går nu att ladda ner, och det som är ändrat är att det är stöd för 3.0, men även kommunikationen med iphonen är ändrad. Översatt från sidan:“
För några minuter sedan har släppt en uppdatering till iTunes 8.2, bland de många nya förbättringar och stöd för 3.0 firmware var dock också helt ändrat metod för kommunikation med enheten för vilka QuickPwn Pwnage Tool fungerar inte .. Med andra ord kan du inte köra Jailbreak. “Det står även att DevTeam arbetar på en patch till Itunes 8.2 som ska göra att man kan köra jailbreak.
Hela tråden finns här
Det är på italienska så översätt med google translate.
@pear 32655 wrote:
Tjoo!
Såg just på ispazios iphone blogg en varning om itunes 8.2
Det går nu att ladda ner, och det som är ändrat är att det är stöd för 3.0, men även kommunikationen med iphonen är ändrad. Översatt från sidan:“
För några minuter sedan har släppt en uppdatering till iTunes 8.2, bland de många nya förbättringar och stöd för 3.0 firmware var dock också helt ändrat metod för kommunikation med enheten för vilka QuickPwn Pwnage Tool fungerar inte .. Med andra ord kan du inte köra Jailbreak. “Det står även att DevTeam arbetar på en patch till Itunes 8.2 som ska göra att man kan köra jailbreak.
Hela tråden finns här
Det är på italienska så översätt med google translate.
Tyvärr var jag väldigt snabb med att upptäcka denna uppdatering (Först på MacWorld, woohoo!! :P), så jag hann uppdatera 🙁
Nån som vet hur man nedgraderar? 🙂
Om du har en hackad iPhone, uppdatera aldrig iTunes eller iPhone firmware utan att först ha kollat med Dev Team. 🙂
Dev-Team BlogTyvärr var jag väldigt snabb med att upptäcka denna uppdatering (Först på MacWorld, woohoo!! ), så jag hann uppdatera
Nån som vet hur man nedgraderar?
stod i det där italienska forumet hur man nedgraderar. jag har dock inte testat.
För att helt avinstallera iTunes 8.2 på en Mac genom att köra följande:
1. Stäng iTunes
2:a Öppna Terminal
3:e Typ dessa kommandon:
sudo rm-rf / Program / iTunes.app
/ System / Library / PrivateFrameworks / DeviceLink.framework
/ System / Library / Extensions / AppleMobileDevice.kext
/ System / Library / PrivateFrameworks / iTunesAccess.framework
/ System / Library / PrivateFrameworks / CoreFP.framework
/ System / Library / PrivateFrameworks / MobileDevice.framework
4:e Installera iTunes 8.1.1 (som du kan hämta den här)
Länk till tråden: Il nuovo iTunes 8.2 blocca il Jailbreak. Niente paura, il DevTeam è già all’opera | iPhone iSpazio – Il Blog sull’Apple iPhone più letto in Italia
Apple har tagit bort den äldre versionen,andra alternativ får ni diskutera på annat håll,eftersom det strider mot forumets regler.
Kan nu säga att DFU-mode funkar precis som det ska i iTunes 8.2, så man kan jailbreaka med PwnageTool. Däremot så känner QuickPwn inte igen iPhonen med 8.2 😉
Okej,det går tydligen att brejka med en Mac,ska bli intressant att följa utvecklingen.
Det känns som om jag hänger med i utvecklingen fast jag inte läser på italienska bloggar.
Har fortfarande kvar 2.2 firmware i iPhonen, använder 8.1 iTunes.
Jag känner mig glad.
Jag har jailbroken 2.2.1 och iTunes 8.2, är inte det senare i utvecklingen? 😛
Skojade bara 😛
Alltså vad gäller detta?
Jag har en 2.2 och jag tänkte köra en custom ipsw till 2.2.1.
Min nuvarande är jailbreakad och yellowsn0wad.
Jag kan ju använda den efter jag har synkat i Itunes 8.2 osv.Är det så att med nya Itunes (8.2) Så kan man inte shift+återställa till valfri ipsw? (Om den ipswn är modifierad) Eller gäller det bara “uppdatera” knappen? För jag vill ju inte dra en officiell uppdatering via itunes…
@wester 32870 wrote:
Alltså vad gäller detta?
Jag har en 2.2 och jag tänkte köra en custom ipsw till 2.2.1.
Min nuvarande är jailbreakad och yellowsn0wad.
Jag kan ju använda den efter jag har synkat i Itunes 8.2 osv.Är det så att med nya Itunes (8.2) Så kan man inte shift+återställa till valfri ipsw? (Om den ipswn är modifierad) Eller gäller det bara “uppdatera” knappen? För jag vill ju inte dra en officiell uppdatering via itunes…
Det funkar fortfarande att jailbreaka via custom ipsw, men iom iTunes 8.2 så har USB-drivrutinerna ändrats lite, så att datorn kommunicerar med iPhonen på ett annat sätt 😉 Så QuickPwn kan inte hitta din iPhone… För tillfället kan alltså windows-användare inte jailbreaka utan hjälp av en Mac 😛
@mekke 32873 wrote:
Det funkar fortfarande att jailbreaka via custom ipsw, men iom iTunes 8.2 så har USB-drivrutinerna ändrats lite, så att datorn kommunicerar med iPhonen på ett annat sätt 😉 Så QuickPwn kan inte hitta din iPhone… För tillfället kan alltså windows-användare inte jailbreaka utan hjälp av en Mac 😛
Ok, jag tror jag blev lite klokare, men för det funkade ju fortfarande att synka telefonen på min mac i itunes 8.2, som är jailbreakad på en windows.
Ikväll ska jag blåsa i en 2.2.1 custom med itunes 8.1 i windows…
@mekke 32659 wrote:
Tyvärr var jag väldigt snabb med att upptäcka denna uppdatering (Först på MacWorld, woohoo!! :P), så jag hann uppdatera 🙁
Nån som vet hur man nedgraderar? 🙂
hehe, du av någon borde väl veta att man ska vara misstänksam när uppdateringar släpps. 😉 tänk på hur det gått för alla stackare som uppgraderade till 2.2.1 intet ont anande.
Skämt å sido, uppdateringar i itunes kan väl ses som ganska ofarliga, om de inte lyckas göra någonting som bannar ditt IMEI om de upptäcker att den är YS’ad och JB’ad.. men jag vet inte om de juridiskt anser att ys och jb är ett tillräckigt offence fö detta? vi kan väl ändå konstatera att apple tjänar pengar på alla som jailbreakat eftersom de oxå köper program, så det vore ju kontraproduktivt att ställa till det alltför mycket.
@drdistorzion 32921 wrote:
hehe, du av någon borde väl veta att man ska vara misstänksam när uppdateringar släpps. 😉 tänk på hur det gått för alla stackare som uppgraderade till 2.2.1 intet ont anande.
Skämt å sido, uppdateringar i itunes kan väl ses som ganska ofarliga, om de inte lyckas göra någonting som bannar ditt IMEI om de upptäcker att den är YS’ad och JB’ad.. men jag vet inte om de juridiskt anser att ys och jb är ett tillräckigt offence fö detta? vi kan väl ändå konstatera att apple tjänar pengar på alla som jailbreakat eftersom de oxå köper program, så det vore ju kontraproduktivt att ställa till det alltför mycket.
Visst är jag uppmärksam mot uppdateringar, men en iTunes-uppdatering till 8.2 fick mej bara att tänka “iPhone 3.0” 😛 Jag tänkte inte på att nått annat kan hända 😉 Men med tanke på att jag kör PwnageTool så är det ingen fara 🙂
Och Apple skulle aldrig göra nått sånt, för som du själv säger, Apple tjänar mer pengar om man kan göra i princip vad man vill med iPhonen 😀
det apple tjänar på är att sälja iphoner,ju mer folk hittar på att göra med sina lurar,desto fler iphoner kan apple sälja.
Svårare än så är det inte.Vilken tur att jag inte upgradera då 🙂
// TwiZteD
oj tack!
skulle precis återställa min iphone för den har krånglat lite och hade råkat tagit bort quicktime så itunes vägrade starta. Stod att jag var tvungen att avinstallera och isntallera på nytt, så medans jag tankade itunes ifrån apple och lite fler filer så surfa jag in här och hittade denna tråd! Tack så mycket, gick ut och sökte efter 8.1 istället 🙂kivve: varsågod 😉
Mekke: jag som alltid trodde att quickpwn hittade telefonen UTAN itunes hjälp? För det ber ju alltid användaren att stänga ner itunes innan jailbreak =S
och om jag fattat det rätt (har ingen koll på pwnagetool) så gör pwnagetool så att det jailbreakar ipsw filen och sen återställer man till ipsw filen? inte som quickpwn som jailbreakar EFTER installation?@pear 33002 wrote:
kivve: varsågod 😉
Mekke: jag som alltid trodde att quickpwn hittade telefonen UTAN itunes hjälp? För det ber ju alltid användaren att stänga ner itunes innan jailbreak =S
och om jag fattat det rätt (har ingen koll på pwnagetool) så gör pwnagetool så att det jailbreakar ipsw filen och sen återställer man till ipsw filen? inte som quickpwn som jailbreakar EFTER installation?QuickPwn använder iTunes drivrutiner. Dom är ändrade i iTunes 8.2, så QuickPwn kan inte känna igen din iPhone 😉
Och ja, det stämmer 😛
aha! borde de då inte vara såpass lätt att dev-team skriver om quickpwn så att det använder iTunes NYA drivrutiner?^^ iallafall låter det så lätt, men vvafan… dev-team löser det på ngn vänster iallafall 😉
Annars får väl du (Mekke) jailbreaka en 3.0 och lägga ut till alla =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.