Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Varning för oseriös iPhoneservice!
Tagged: reparation
-
AuthorPosts
-
Hej,
Vill varna alla iphoneägare eller tilltänkta ägare för ett väldigt oseriöst företag vid namn DVDirect i Stockholm som säger sig vara expert på reparationer/service av Iphones.
Jag skickade min dit för byte av display då den var sprucken. Enligt information på deras hemsida och andra annonser såsom på Blocket.se så uppger sig de för att vara de bästa på reparationer av Iphone. Efter ett par veckor fick jag beskedet av de att de inte lyckats få till min telefon, de hade bytt display två gånger men nu fungerade telefonen inte alls! Självklart reagerade jag på detta i den mening att det såklart måste åtgärda det fel som uppenbarligen inträffat under deras så kallade reparation. Men det var de absolut inte intresserad av, istället sa de att de skulle skicka tillbaka min telefon i det skick den nu var i, dvs inte alls fungerande! När jag skickade min telefon var den fullt fungerande förutom att displayen var sprucken, men i övrigt var den helt fungernade.
Efter en stund diskussion per telefon såger kvinnan från företaget bara “…att nu är det så här…” sen lägger hon på luren. De vägrar hitta en lösning på detta och har uppträtt fruktansvärt otrevligt. Mitt ärende är nu anmält till Allmänna Reklamationsnämnden.
Så passa er för detta företag. Det utger sig för att vara kunniga och har många reservdelar på sin sida, men jag skulle verkligen rekommendera er att vända er till något annat företag!
/Björn
Tack för varningen, det uppskattas!
Och jag måste säga att det var enormt oproffesionelt skött utav företaget!
Ska akta mig för dessa och sprida varningen vidare. Förhoppningsvis kommer fler bojkotta dem då!jag skulle stämma skiten ur dem =)
hittade denna hemsida som försöker sälja PwnageTool för ca 300 dollar, fast att PwnageTool är gratis att skaffa. på hemsidan har dem ävenskrivit att dem de som skapde vertyget osv. iPhone Unlock UK – 1 Click iPhone Unlocking Software@Mr EmCom 5540 wrote:
Vad är nummret till företaget?
Nothing beats posting a number to a company on an internet forum 🙂
Tackar för infon. Jag skulle gärna vilja kontakta dem och göra en intervju. Att kalla sig för expert och använda iFixit.com är lite idiotiskt.
;@sebastian 5650 wrote:
Nothing beats posting a number to a company on an internet forum 🙂
Tackar för infon. Jag skulle gärna vilja kontakta dem och göra en intervju. Att kalla sig för expert och använda iFixit.com är lite idiotiskt.
Det företaget har en reklambanner högst upp på iFun.se – Allt om iPhone i Sverige
😉 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.