Varning(?) Uppdatera inte Mobile Substrate till version 0.9.3087-1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Varning(?) Uppdatera inte Mobile Substrate till version 0.9.3087-1

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

version 0.9.3087-1 av Mobile Substrate gick precis live i Cydia & Rock. Då folk har haft problem med telefoner som inte bootat upp igen efter uppdateringen råder jag er att vänta med en upgrade. Jay Freeman (saurik) (saurik) on Twitter säger ingenting om detta men som sagt, vila lite på hanen innan ni trycker på OK

The_net
    Member
    Post count: 43

@freebo 46486 wrote:

version 0.9.3087-1 av Mobile Substrate gick precis live i Cydia & Rock. Då folk har haft problem med telefoner som inte bootat upp igen efter uppdateringen råder jag er att vänta med en upgrade. Jay Freeman (saurik) (saurik) on Twitter säger ingenting om detta men som sagt, vila lite på hanen innan ni trycker på OK

Funkar bra för mig!

muffins
    Member
    Post count: 1906

@the_net 46490 wrote:

Funkar bra för mig!

Funkar lika bra för mig nu som inatt när jag uppdaterade.
    Inget som helst att klaga på, och har inte märkt av något som TS pratar om.

Freebo
    Member

@muffins 46491 wrote:

Funkar lika bra för mig nu som inatt när jag uppdaterade.
    Inget som helst att klaga på, och har inte märkt av något som TS pratar om.

Dare Devils 😉

Telefonen riskerar att inte boota eller att en boot tar 10 minuter
    extrem seghet
    lagrade passwords försvinner
    nätverksinställningar raderas

The_net
    Member
    Post count: 43

@freebo 46494 wrote:

Dare Devils 😉

extrem seghet

Ok. Jaja.. Inget har hänt med min iaf.

CLS
    Member
    Post count: 223

Jag har nu sett indikationer på nätet att vissa har problem att uppdatera Mobile Substrate 0.9.3087-1 på deras telefoner med följd att telefonen måste återställas.

Jag kommer att vänta med att uppdatera på min iPhone 3GS och se om det kommer någon lösning på det.

Jag har varit med om att min iPhone 2G har blivit fullkomligt kraschad av just Mobile Substate, som sagt jag avvaktar med denna uppdatering.

6295gl
    Member
    Post count: 220

Min har också fungerat OK efter uppdateringen. (Visste om om problemet.)

CLS
    Member

Jag utförde uppdateringen ändå, kunde inte vänta… 😛

Efter uppdateringen ville Cydia att jag skulle starta om telefonen (vid det här läget var jag svettig!).

När sen telefonen startade om såg jag den välkända Apple-loggan, såg den faktiskt ganska länge, längre än normalt och jag blev svettig att den hade kraschat. Men så plötsligt på en bråkdels sekund såg jag den bilden man ser för första gången då man ska aktivera iPhonen till iTunes (bilden med sladden), skumt, vet inte varför och sen dök en ruta upp där det stod “iPhone är aktiverad”.

Så nu verkar det fungera fint, usch, gillar inte Mobile Substrate…men denna gång gick det bra! 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Toppen..

jca
    Member
    Post count: 221

Har itne en aning om vad Mobile Substrate är men jag uppdaterade och det tog kankse 3-4 minuter att starta om telefonen sen har det inte varit några problem alls.

Vad är Mobile Substrate??

Freebo
    Member

@jca 46508 wrote:

Har itne en aning om vad Mobile Substrate är men jag uppdaterade och det tog kankse 3-4 minuter att starta om telefonen sen har det inte varit några problem alls.

Vad är Mobile Substrate??

Det finns ingen vetting beskrivning på svenska, här försöker författaren förklara för oss träskallar…:laugh:

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@freebo 46552 wrote:

Det finns ingen vetting beskrivning på svenska, här försöker författaren förklara för oss träskallar…:laugh:

Känner mig lite dummare efter att ha läst den artikeln. :confused:
    Men nu tilll det viktiga, ska man uppdatera eller inte?

Freebo
    Member

@ponyboy 46568 wrote:

Känner mig lite dummare efter att ha läst den artikeln. :confused:
    Men nu tilll det viktiga, ska man uppdatera eller inte?

Det beror väl på vilka extensions du kör men vid något läge måste du uppdatera så det är väl bara att ta tjuren i hornen och åka… jag gjorde det i morse och booten tog 4 minuter. Allt fungerar som det skall

vossen
    Member
    Post count: 1457

@freebo 46494 wrote:

Dare Devils 😉

extrem seghet

Om du vill att den ska boota upp så håll in både home och lock knappen tills den startar, eller sätt den i datan och kör jailbreak programmet igen

muffins
    Member
    Post count: 1906

Har varken känt av att lagrade lösenord har försvunnit eller nätverksinställningar/andra inställningar har raderats/återställts.

Verkar inte vara något globalt problem. Verkar vara en viss skara bara.

Freebo
    Member

Japp, det skall tydligen ha att göra med vilka extensions man har installerade. Saurik vet dock inte vilka det är som buggar så att är uppdatera är lite av rysk roulette – som vanligt då =)

CLS
    Member

@muffins 46630 wrote:

Har varken känt av att lagrade lösenord har försvunnit eller nätverksinställningar/andra inställningar har raderats/återställts.

Verkar inte vara något globalt problem. Verkar vara en viss skara bara.

Jag tappade mina WiFi inställningar efter uppdateringen, men det var bara att lägga in dem igen, snabbt och enkelt 😉

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

fungerade bra för mig att uppdatera, telefonen startade om, vilket tog lite längre tid än normalt. har dock inte märkt någon skillnad sen uppdateringen.

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Gick åt h-vete med min 3Gs i förrgår med den nya versionen, fick återställa…..

//T

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Är det nån som har koll på om Saurik, jobbar på att lösa detta ?

Jag har inte vågat uppdatera, och väntar nog in i det sista. (med mitt oflyt kommer det skita sig)

Freebo
    Member

@whywhy99 46708 wrote:

Är det nån som har koll på om Saurik, jobbar på att lösa detta ?

Jag har inte vågat uppdatera, och väntar nog in i det sista. (med mitt oflyt kommer det skita sig)

saurik: There’s some extension out there that is fatally incompatible with the new MS, but all anyone says is “I upgraded MS and fail”. Not helpful.

Så det sker troligen inte speciellt mycket

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Hmm, nä då är det inte lättjobbat.

Wester
    Member
    Post count: 200

“1. I used PhoneView to tether into the phone with a USB cable on a mac
    2. downloaded an older version of Mobilesubstrate deb file from Oct 2009. In my case “mobilesubstrate_0.9.3051-1”
    3. placed deb file in /var/root/Media/Cydia/AutoInstall
    4. the reboot loop took care of the restart
    5. installed and replaced the upgraded “mobilesubstrate 0.9.3087-1” automatically
    6. took about 5-10 min but FINALLY the iPhone booted up”

Testade detta nu och ska se om det funkar. Tror mitt wifi blev lite weird efter uppdateringen. Återkommer

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.