Vart få upplåsning Iphone 4 med 4.2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Vart få upplåsning Iphone 4 med 4.2.1

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

På nätet sägs det att detta är möjligt. Mumien.se säger att det ännu inte går.
    Vart vänder jag mig för att få detta gjort mot betalning i sverige? helst i stockholmstrakten.
    Luren är inköpt i US och låst till AT&T.

Tack på förhand

Cophe
    Member
    Post count: 1079
    muffins
    Member
    Post count: 1906

@cophe 87211 wrote:

Upplåsningskoder till alla mobiler. – http://www.Gnylf.com

Är relativt skeptisk till denna site.
    Några säger att det fungerar & några säger att det inte fungerar.

Olof83
    Member
    Post count: 6

Jag fick min iphone 4 upplåst via gnylf.com. Tyvärr är din låst till AT&T. I dagsläget kan du inte låsa upp din lur. Du måste vänta tills en mjukvarupplåsning kommer. Det skall enligt utsaga komma någon gång efter att iOS 4.3 släpps.

Köpte du medvetet en AT&T låst iphone 4? Dom håller nämligen stenhårt på att ALDRIG låsa upp sina lurar. Min var låst till T-mobile UK vilket gnylf.com fixade på ca en vecka.

Hoppas du har fått svar på din fråga och kolla gärna dev teams blog på nätet. Det är på deras sida du ska hålla utkik efter den kommande upplåsningen.

Mvh Olof

muffins
    Member
    Post count: 1906

@olof83 87227 wrote:

Jag fick min iphone 4 upplåst via gnylf.com. Tyvärr är din låst till AT&T. I dagsläget kan du inte låsa upp din lur. Du måste vänta tills en mjukvarupplåsning kommer. Det skall enligt utsaga komma någon gång efter att iOS 4.3 släpps.

Köpte du medvetet en AT&T låst iphone 4? Dom håller nämligen stenhårt på att ALDRIG låsa upp sina lurar. Min var låst till T-mobile UK vilket gnylf.com fixade på ca en vecka.

Hoppas du har fått svar på din fråga och kolla gärna dev teams blog på nätet. Det är på deras sida du ska hålla utkik efter den kommande upplåsningen.

Mvh Olof

Nu förstår jag inte hur du menar, Olof.
    Kika upp det som jag citerat och märkt med fettext.
    Säger det inte emot lite? Att gnylf låste upp din iPhone 4, medans du även uppmanar till att han inte kan låsa upp sin telefon?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Olof hade antagligen någon av följande op;

* Telia Sverige
    * Halebop Sverige
    * Telenor Danmark
    * 3 Danmark
    * Orange Polen
    * Tesco England
    * Vodafone England
    * T-Mobile England
    * O2 England
    * Orange England

Olof83
    Member
    Post count: 6

Muffins

Jag menade att AT&T är den enda (kanske?) operatören som ALDRIG låser upp sina iphones. Alla andra operatörer kan du betala en slant efter 12-24 månader och få den upplåst men detta gör alltså inte AT&T. Sedan kan du självklart använda ditt AT&T abb. I utlandet men detta till priset av skyhöga roaming-kostnader.

Min telefon var alltså låst till T-mobile UK och de tillåter upplåsning efter viss given tid. Hur gnylf.com fixade det vet jag inte men jag har aldrig varit så glad som när jag koplade in iphonen i datorn två dagar innan jul och fick se “your iphone has been unlocked” på datorskärmen 🙂 Nåt sånt stod det. Jag har alltid använt mjukvarupplåsning på alla mina tidigare iphones (närmare bestämt 5 st) så att nu ha en “hårdupplåst ” är helt underbart.

Hoppas detta gav ett svar på din fråga.

Mvh Olof

Macdiot
    Member

Hej Olof och ni andra. Tack för er info.

Ja, jag köpte medvetet en Lur utan abonnemang (dock låst) på Applestore när jag var i NY. Lite impulsköp kan erkännas. Kanske korkat? Jag hade slögooglat tidigare och fått uppfattningen att för dem som har koll så är upplåsning inget problem.
    Nu när jag satt mig in lite mer i frågan så verkar det ju vara som du skrev att man får vänta på uppdateringen 4.3 innan man kan låsa upp den.
    Undrar när den kommer? någon som vet?

lite småsurt att inte kunna avända den direkt, men så länge det inte tar ett halvår så är det ok, med tanke på att det var 6 veckors leveranstid i Sverige
    och betydligt dyrare att löpa en här. Jag betalade ganska exakt 4350:- för min med valutakostnader etc.

@olof83 87227 wrote:

Mvh Olof

Macdiot
    Member

Hej Olof och ni andra. Tack för er info.

Ja, jag köpte medvetet en Lur utan abonnemang (dock låst) på Applestore när jag var i NY. Lite impulsköp kan erkännas. Kanske korkat? Jag hade slögooglat tidigare och fått uppfattningen att för dem som har koll så är upplåsning inget problem.
    Nu när jag satt mig in lite mer i frågan så verkar det ju vara som du skrev att man får vänta på uppdateringen 4.3 innan man kan låsa upp den.
    Undrar när den kommer? någon som vet?

lite småsurt att inte kunna avända den direkt, men så länge det inte tar ett halvår så är det ok, med tanke på att det var 6 veckors leveranstid i Sverige
    och betydligt dyrare att löpa en här. Jag betalade ganska exakt 4350:- för min med valutakostnader etc.

@olof83 87255 wrote:

Muffins

Jag menade att AT&T är den enda (kanske?) operatören som ALDRIG låser upp sina iphones. Alla andra operatörer kan du betala en slant efter 12-24 månader och få den upplåst men detta gör alltså inte AT&T. Sedan kan du självklart använda ditt AT&T abb. I utlandet men detta till priset av skyhöga roaming-kostnader.

Min telefon var alltså låst till T-mobile UK och de tillåter upplåsning efter viss given tid. Hur gnylf.com fixade det vet jag inte men jag har aldrig varit så glad som när jag koplade in iphonen i datorn två dagar innan jul och fick se “your iphone has been unlocked” på datorskärmen 🙂 Nåt sånt stod det. Jag har alltid använt mjukvarupplåsning på alla mina tidigare iphones (närmare bestämt 5 st) så att nu ha en “hårdupplåst ” är helt underbart.

Hoppas detta gav ett svar på din fråga.

Mvh Olof

softissh
    Member
    Post count: 31

om telefonen är låst till 3, kan jag låsa upp den med gnylf.com ?

Drivalen
    Member
    Post count: 41

Dessa ska gå.

* Telia Sverige
    * Halebop Sverige
    * Telenor Danmark
    * 3 Danmark
    * Orange Polen
    * Tesco England
    * Vodafone England
    * T-Mobile England
    * O2 England
    * Orange England

H3NR11K
    Member

@h3nr11k 87240 wrote:

Olof hade antagligen någon av följande op;

* Telia Sverige
    * Halebop Sverige
    * Telenor Danmark
    * 3 Danmark
    * Orange Polen
    * Tesco England
    * Vodafone England
    * T-Mobile England
    * O2 England
    * Orange England

@softissh 87402 wrote:

om telefonen är låst till 3, kan jag låsa upp den med gnylf.com ?

Om det är danska 3 så ja. Annars inte.

softissh
    Member
    Post count: 31

@h3nr11k 87425 wrote:

Om det är danska 3 så ja. Annars inte.

Vadå annars inte, vadå danska?
    3 är väl 3?

har svenskt 3 trorja ?

H3NR11K
    Member

@softissh 87626 wrote:

Vadå annars inte, vadå danska?
    3 är väl 3?

har svenskt 3 trorja ?

Enligt gnylf är det bara danska 3 de kan låsa upp.

Om du köpt den utan abb så kan du låsa upp den hos 3 direkt.

keller
    Member
    Post count: 13

Har en htc desire nu, men tänkte byta till iphone 4. Men iphonen är låst till telia, och jag har tele2 abb, iphonen har version 4.2.1, men vet inte om jag kan låsa upp den. Googlat lite men fortfarande fått ett oklart svar.

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

Varför uppdaterar dom inte ultrasnow än? 4.3 finns ju redan i itunes eller?

H3NR11K
    Member

4.3 finns bara i beta 3(?) om jag inte minns fel.

Tror att de jobbar med ultra just nu 🙂

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

@h3nr11k 87922 wrote:

4.3 finns bara i beta 3(?) om jag inte minns fel.

Tror att de jobbar med ultra just nu 🙂

Gött:)

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.