Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › vart hittar jag Svensk Almanacka
-
AuthorPosts
-
se topic.. jo vet att den finns i app store men den måste väl att få hem via installer el cydia?
hehe.. fattig nope.. tänker dock inte betala för nått som borde gå att få gratis.
hehe.. fattig nope.. tänker dock inte betala för nått som borde gå att få gratis.
@Mr EmCom 21894 wrote:
Fattig?
Nominerar detta till dagens onödigaste kommentar…
Att detta är en onödig “kommentar” är en annan femma!
@Mr EmCom 21894 wrote:
Fattig?
Nominerar detta till dagens onödigaste kommentar…
Att detta är en onödig “kommentar” är en annan femma!
Jävla idioter det finns.
Nu riktas denna kommentar icke åt TS.
Vafan ska man betala med kort på Appstore för något som går att få gratis?
Han undrade bara om någon här hade en repo åt han.Fotnot: det finns över 10,000 apps i Appstore. Och ALLA går att få gratis. Om man är liite teknisk dvs.
Och “Fattig” är man väl knappast om man har lagt ut 5000:- på en mobiltelefon.
Sen måste jag kommentera bil-exemplet.
Om jag vill få tag i Photoshop så är det klart som fan jag väljer det alternativet att ladda ner (GRATIS) istället för att köpa för 10,000+.
Hade nog fan gjort det även om jag hade 100 mille på kontot.
Samma gäller musik. Vem fan betalar 1$ för en låt/album i Appstore när du kan tanka ner 500 album gratis på en natt. De som betalar för skit man kan få gratis är personer som inte har kunskapen om hur man får det gratis.Jävla idioter det finns.
Han undrade bara om någon här hade en repo åt han.Fotnot: det finns över 10,000 apps i Appstore. Och ALLA går att få gratis. Om man är liite teknisk dvs.
Om jag vill få tag i Photoshop så är det klart som fan jag väljer det alternativet att ladda ner (GRATIS) istället för att köpa för 10,000+.
Samma gäller musik. Vem fan betalar 1$ för en låt/album i Appstore när du kan tanka ner 500 album gratis på en natt. De som betalar för skit man kan få gratis är personer som inte har kunskapen om hur man får det gratis.@flipper 22183 wrote:
Jävla idioter det finns.
Samma gäller musik. Vem fan betalar 1$ för en låt/album i Appstore när du kan tanka ner 500 album gratis på en natt. De som betalar för skit man kan få gratis är personer som inte har kunskapen om hur man får det gratis.Om alla resonerade som du skulle det inte finnas någon musik, film eller nått sånt..
Allt kostar pengar, varför ska du stå först i ledet och bara håva in allt som andra lagt ner tid och pengar för att göra?
Jag är inte motståndare av fildelning, jag har aldrig köpt en låt i hela mitt liv, men när folk snackar öppet om att det är sjukt att betala för nått som man kan få gratis..
Vi säger att du blir en programerare av nått slag och sittter i din lilla källare i ett halvår och utvecklar det. Sen släpper du det på markanden.
Du har räknat med 250kr per sålt program. Men så sitter massa finniga tonåringar och laddar upp den på piratviken och du tjänar inte ett smack..Skulle det kännas kul?
/David 19 år Tydligen AKA “Jävla idiot”@flipper 22183 wrote:
Jävla idioter det finns.
Samma gäller musik. Vem fan betalar 1$ för en låt/album i Appstore när du kan tanka ner 500 album gratis på en natt. De som betalar för skit man kan få gratis är personer som inte har kunskapen om hur man får det gratis.Om alla resonerade som du skulle det inte finnas någon musik, film eller nått sånt..
Allt kostar pengar, varför ska du stå först i ledet och bara håva in allt som andra lagt ner tid och pengar för att göra?
Jag är inte motståndare av fildelning, jag har aldrig köpt en låt i hela mitt liv, men när folk snackar öppet om att det är sjukt att betala för nått som man kan få gratis..
Vi säger att du blir en programerare av nått slag och sittter i din lilla källare i ett halvår och utvecklar det. Sen släpper du det på markanden.
Du har räknat med 250kr per sålt program. Men så sitter massa finniga tonåringar och laddar upp den på piratviken och du tjänar inte ett smack..Skulle det kännas kul?
/David 19 år Tydligen AKA “Jävla idiot”Jag är medveten om att det finns folk bakom programmen/musiken /spelen.
Med “Jävla idiot” syftade jag inte på folk som betalar för sig, utan idioter som inte svarar på trådskaparens fråga.Jag citerar.
vart hittar jag Svensk Almanackase topic.. jo vet att den finns i app store men den måste väl att få hem via installer el cydia?
Han vet att det går att köpa. Men majoriteten av användare på denna sida inkl TS är minderårig och därför inte har möjlighet att betala med kort.
(jag grundar detta på meningsuppbyggnaden i inläggen ;))
// 18år.
Jag är medveten om att det finns folk bakom programmen/musiken /spelen.
Med “Jävla idiot” syftade jag inte på folk som betalar för sig, utan idioter som inte svarar på trådskaparens fråga.Jag citerar.
vart hittar jag Svensk Almanackase topic.. jo vet att den finns i app store men den måste väl att få hem via installer el cydia?
Han vet att det går att köpa. Men majoriteten av användare på denna sida inkl TS är minderårig och därför inte har möjlighet att betala med kort.
(jag grundar detta på meningsuppbyggnaden i inläggen ;))
// 18år.
Forumsregeler
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.Forumsregeler
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.