Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vart ligger programen
-
AuthorPosts
-
Jag laddade precis hem en app från appstore och den ikonen som tillhör programmet passar inte ihop med det temat jag har just nu, så jag undrar vart i iphonen programmen lägger sig så jag kan via iphonebrowser gå in och hämta ikonen göra om den och sen lägga den i mitt tema!
/private/var/mobile/Applications/
Edit: det kan iofs bero på vilket tema du kör med
Tyvärr hittar jag varken programet eller ikonen!
Jag får leta vidare!
Tack i alla fall@jca 52514 wrote:
Tyvärr hittar jag varken programet eller ikonen!
Jag får leta vidare!
Tack i alla fallBrukar det inte följa med *.PSD filer för temat man använder? Isf kan du bara använda dig av *.PSD mallen och göra en ikon som passar och sedan döpa den till applikations-namnet.png och lägga in bland ikonerna för det nuvarande tema du använder.
@muffins 52515 wrote:
Brukar det inte följa med *.PSD filer för temat man använder? Isf kan du bara använda dig av *.PSD mallen och göra en ikon som passar och sedan döpa den till applikations-namnet.png och lägga in bland ikonerna för det nuvarande tema du använder.
Jo så brukar det vara men jag är rätt kass på photoshop så jag tänkte ta befintlig ikon och bara ändra färg på den.
Jag använder mig av White Fever temat!Konstigt att du inte ens hittar själva applikationen i /private/var/mobile/Applications/. Browsar man med SSH eller ifunbox o liknande så får man fram sifferkod och konstiga bokstäver istället för app-namnet, kan vara jobbigt om man har många apps. Har du iFile är det mycket lättare då man ser app-namnet.
Vilken app är det? Kanske kan fixa ikonen till dig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.