Värt med Fri-surf?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 45

Hej alla!

Jag funderar på att lägga till fri surf till min iphone men jag undrar om det är värt det? jag har comviq så hade tänkt att köpa deras midi abonnemang 89 kr månaden med 1 GB surf. räcker 1 GB? jag är mest i skolan och hemma där finns det wifi, det är på andra ställen jag använder det. apps kan jag tanka hemma.

så ni som använder fri-surf, är det värt pengarna och tror ni 1 GB räcker?

tobias.flood
    Member
    Post count: 60

1GB skulle jag väl inte kalla fri surf.
    Men samtidgt ser jag har inte varför man har en iPhone om man inte har fri surf. Det är lite av en surf/”lek” mobil. Så att ha fri surf ser jag som ett måste. Annars kan man lika gärna köpa en ipod touch en en “vanlig” mobil.
    Jag har surfat en hel del senaste månaden och har fortfarande inte kommit upp i 1GB. Men det är väldigt inviduellt hur mkt man gör av med.:)

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Ska man använda iPhonen som mobilt bredband till laptopen så kanske man behöver mer än 1Gb för att vara på den säkra sidan ..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag har använt min iphone flitigt i ett år nu och har aldrig kommit upp i 1Gb. Då surfar jag väldigt mycket också. Faktumet är att oftast använder man wifi men även utan wifi så räcker 1Gb till väldigt mycket.

anteup
    Member

Jag ska bara använda det som surf i iphonen, typ surfa runt på forum, nyheter ocb sånt. Max 1 timme per dag nån gång i månaden flera timmar under n dag. Tror ni det räcker med 1 GB då? Hade inte tänkt att ladda ner apps det kan jag göra via wifi

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@anteup 41140 wrote:

Jag ska bara använda det som surf i iphonen, typ surfa runt på forum, nyheter ocb sånt. Max 1 timme per dag nån gång i månaden flera timmar under n dag. Tror ni det räcker med 1 GB då? Hade inte tänkt att ladda ner apps det kan jag göra via wifi

Det bör räcka. Akta dig för att lyssna på radio och kolla på Youtube för mycket bara, det äter MB i en ruskig fart.

Kungen
    Member
    Post count: 985

Jag har 1 gb, och det räcker väääldigt långt! iaf för mig..
    Men det som är bra är att om du surfar över 1gb så stryps hastigheten bara, du kan aldrig betala mer än 89/kr månad för surfen 🙂
    Tycker iaf du ska prova 1gb, räcker inte det kan du uppgradera sen 🙂

anteup
    Member

@kungen 41143 wrote:

Jag har 1 gb, och det räcker väääldigt långt! iaf för mig..
    Men det som är bra är att om du surfar över 1gb så stryps hastigheten bara, du kan aldrig betala mer än 89/kr månad för surfen 🙂
    Tycker iaf du ska prova 1gb, räcker inte det kan du uppgradera sen 🙂

där det står vad du har för iphone fw osv. döär står det att du har 200 mb surf, hur långt räcker det? jag menar jag har typ wifi överallt där jag är. i skolan och hemma.

Zettervall
    Member
    Post count: 27

Som fan! Älskar fri surf, men känns som jag börjar ta det för givet nu. Ruggigt skönt att kunna kolla upp allt när som helst. Använder iofs internetet mest till att surfa på facebook när jag har tråkigt 😛 Men ändå skönt att kunna kolla buss tider eller ladda ner apps var som helst.

spjonky
    Member
    Post count: 138

hahaha 1gb räcker gott och väl så länge du inte surfar 24/7.
    jag surfar dagligen och laddar ner apps lika så och använder kanske 600-800mb i månaden

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.