Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vart sparas säkerhetskopier på Mac ?
-
AuthorPosts
-
som topic lyder… vart ? har letat som fan
skulle jaila en polares telefon men den startar inte efter JB så vi tänkte
återställa den till säkerhetskopian.Mvh
@bmode 51762 wrote:
som topic lyder… vart ? har letat som fan
skulle jaila en polares telefon men den startar inte efter JB så vi tänkte
återställa den till säkerhetskopian.Mvh
Om du engång har gjort en säkerhetskopia i iTunes så ligger den kvar där.
Trycker du på återställ, och när det är klart så får du alternativet att “Återställa från säkerhetskopia”.
@snook 51770 wrote:
Om du engång har gjort en säkerhetskopia i iTunes så ligger den kvar där.
Trycker du på återställ, och när det är klart så får du alternativet att “Återställa från säkerhetskopia”.
Jo det vet jag 🙂 !
grejen är att hans iphone inte startar, loggan kommer upp och sen stänger den av sig igen.
Och man kan inte “återställa från säkerhetskpian” om det inte kommer upp ngt i iTunes.
Det jag tänkte var att slänga den i DFU och sedan återställa den från säkerhetskopia filen ?
Så undrar bara vart den filen lagt sig !! 🙂På en Mac: ~/Bibliotek/Application Support/MobileSync/Backup/
På Windows XP: Documents and Settings(användarnamn)Application DataApple ComputerMobileSyncBackup
På Windows Vista & 7: Users(användarnamn)AppDataRoamingApple ComputerMobileSyncBackup
hmm ok !… har fan ingen mobilesync mapp på macen alltså :S !!
@bmode 51772 wrote:
Jo det vet jag 🙂 !
grejen är att hans iphone inte startar, loggan kommer upp och sen stänger den av sig igen.
Och man kan inte “återställa från säkerhetskpian” om det inte kommer upp ngt i iTunes.
Det jag tänkte var att slänga den i DFU och sedan återställa den från säkerhetskopia filen ?
Så undrar bara vart den filen lagt sig !! 🙂Sätter du den i dfu är det inte säkerhetskopian som du är ute efter, snarare själva firmware filen….
@bmode 51772 wrote:
Jo det vet jag 🙂 !
Så undrar bara vart den filen lagt sig !! 🙂Jag tror du har missförstått detta med åtrställning. Du kan inte återställa från en säkerhets kopia. När du ska återställa kollar itunes först om du har den senaste firmware nerladdat, om inte så laddar itunes ner den och återställer din iphone med den. Din säkerhets kopia innehåller dina kontakter, sms och inställningar och du kan först backa upp din iphone ifrån din säkerhets kopia efter att du har återställt.
Sätt iphonen iDFU mode, återställ och sedan väljer du att installera din säkerhetskopia.
Edit: Snook var snabbare igen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.