Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vart tog ljudet vägen!?
-
AuthorPosts
-
Satt och spelade Angry Birds, när ljudet helt plötsligt försvinner!? :confused:
Okej, laborerar en stun med de mest självklara åtgärder man kan komma på..kika i inställningarna både för spelet och för telefonen..starta om..hard-reboot..givetvis kolla så att knappen på siden inte halkat över till “Ljudlöst”..ingenting ger ljudet tebax.
Jag låter det vara i några dagar då jag inte har tid att felsöka o joxa. Sen händer en rolig grej, jag startar Angry Birds för att lira några banor, då jävlar så går ljudet igång :)…i 3 sekunder..för att sedan raskt försvinna igen :mad2:
Ljudet funkar med hörlurar, så kan det vara nåt som glappar med själva högtalaren?
En annan sak jag undrar är ang hard reboot..alltså hålla in Home och Sleep/Stäng av knappen till Apple-loggan kommer fram…borde inte de program som körs stängas av under omstarten?!
Det gör de inte för mig..är det något kaiko med min lur tro?!Ska testa med att avinstallera Arga Fåglarna..i brist på andra smarta idéer :laugh:
Har 3gs med 4.3.2…kan nämna att jag även testade att återställa luren.
Jag tror att det är fel på dina högtalare, du vet att Esmir här på forumet erbjuder reparationer till iPhones, kontakta han och hör med han fall dem reparerar detta 🙂
@ipwnyou 90715 wrote:
Jag tror att det är fel på dina högtalare, du vet att Esmir här på forumet erbjuder reparationer till iPhones, kontakta han och hör med han fall dem reparerar detta 🙂
Jorå, har haft den där för glasbyte 🙂
Men känns ju sådär att behöva byta högtalare på en lur som inte ens är ett år, Apple brukar ju stå för kvalité lixom :rolleyes:
@drofonia 90716 wrote:
Jorå, har haft den där för glasbyte 🙂
Men känns ju sådär att behöva byta högtalare på en lur som inte ens är ett år, Apple brukar ju stå för kvalité lixom :rolleyes:
Yepp… Annars kan detvara någon fel som har skapats (ingen komponent som är skadad) så försök att återställa den
Titlar som innehaver svordomar är inte vår grej.
Jag skulle tippa på glapp av nåt slag alt flexkabeln som går till dockkontakten / loutspeeker.
@iPhoneReservdelar.se 90721 wrote:
Jag skulle tippa på glapp av nåt slag alt flexkabeln som går till dockkontakten / loutspeeker.
Aha…och vad tar ni för att fixa det?
Alt byta ut hela “dockstationen”..antar att högtalaren hänger på där? 😛 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.