Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Vaskar min 3gs 4.2.1 snart! Jailbreak problem!
-
AuthorPosts
-
Först och främst vill jag bara säga att jag sökt igenom massvis med sidor och letat och försökt förstå men jag är bilmekaniker (hoppas det räcker som ursäkt) och hittar verkligen inte vad jag letar efter..
Har som sagt en 3gs 4.2.1 som har baseband 06.15.00 som jag låst upp med redsn0w 0.9.6rc8 och sedan låst upp med ultrasn0w eftersom den var låst till 3 från början och jag använder comviq..
Men nu är den ju tethred vilket gör att när den dör eller random startar om sig som den har börjat göra på senaste.. INTE går att starta upp utan redsn0w!
HUR ska jag göra för att jailbreaka den så den är un-thethred nu när den redan är upplåst med redsn0w ? Om jag ska byta till något annat jb hur tar jag bort redsn0w ?
MVH
Backa upp telefonen innan i itunes.
Ladda ned senaste Greenpois0n och följ instruktionerna där.
Den ska göra din jailbreak untheathered.
Fungerar inte detta så får du göra tvärtom…
altså lägga 4.2.1 på nytt jailbreaka med GP och sedan aktivera med redsn0wKan göra ett litet tillägg också. Se till att du har SHSH-fil sparad för iOS 4.2.1 om du ska försöka dig på det som Esmir förklarar, då iTunes ej längre signerar iOS 4.2.1.
Annars funkar det att jailbreaka iOS 4.3 i dagsläget med sn0wbreeze om du har tillgång till en windows-dator.
Om apple inte signerar längre blir det då svårt att spara shsh 🙂
@iPhoneReservdelar.se 89457 wrote:
Om apple inte signerar längre blir det då svårt att spara shsh 🙂
Så sant så =).
Dock skrev jag inte att han/hon skulle spara SHSH-fil nu, utan att han/hon skulle se till att den finns sparad ;).Så det går inte att köra greenpois0n på iOS 4.2.1 och sen ultrasn0w på en 3GS om jag förstått rätt?